Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2009

Επικοινωνιακή Στρατηγική

Μία μέρα πριν τις εκλογές μπορούμε να κάνουμε έναν απολογισμό για τις καμπάνιες των 2 μεγάλων κομμάτων.

Το πρώτο και κυριότερο στοιχείο μίας καμπάνιας είναι το ύφος της. Αυτό που πολλοί ξεχνάνε και πολλοί κάνουν λάθος σε μία πολιτική εκστρατεία είναι το πόσο σημαντικό είναι το ύφος μιας καμπάνιας. Είναι αυτό που στο τέλος προσλαμβάνει ο ψηφοφόρος, η γενική του εντύπωση πριν πάει να ψηφίσει. Είναι σε τελική ανάλυση η εικόνα που περνάει κάθε κόμμα στους Έλληνες πολίτες.

Η Ν.Δ. επέλεξε ένα τεχνοκρατικό, δυναμικό, προσωπικό και πιεστικό ύφος καμπάνιας. Κάθε spot είχε θέμα τον Καραμανλή και έθετε διλήμματα πιέζοντας τον κάθε ψηφοφόρο να αποφασίσει τόσο λογικά όσο και συναισθηματικά. Την λογική εξέφραζαν τα επιχειρήματα για την Οικονομική κρίση το θετικό συναίσθημα εξέφραζε ο Καραμανλής και το -πάντα απαραίτητο - αρνητικό συναίσθημα εξέφραζε ο φόβος για το άγνωστο, το μη συγκεκριμένο...


Το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε το ύφος της καμπάνιας του να είναι περισσότερο αισιόδοξο και οραματικό, ήρεμο χωρίς να πιέζει του ψηφοφόρους και το ΠΑΣΟΚ σε πρώτο ρόλο αντί για τον Γ. Παπανδρέου. Στην λογική το ΠΑΣΟΚ επένδυσε με γενικές κατευθύνσεις για να μην χαλάσει την ηρεμία, ενώ στο συναίσθημα πρόταξε την αισιοδοξία. Αυτή η τακτική δεν φαίνεται να άλλαξε πριν το τέλος αφού ακόμα και το leadership spot για τον Γ. Παπανδρέου παρέπεμπε τελικά στο ίδιο το ΠΑΣΟΚ.


Με μία φράση το ύφος της καμπάνιας των δύο κομμάτων συνοψίζεται στις εξής φράσεις:

Ν.Δ.: Ξυπνήστε! Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή!

ΠΑΣΟΚ: Ηρεμήστε. Απλά χρειάζεται να τα κάνουμε όλα λίγο καλύτερα.

Ίσως για πρώτη φορά είχαμε τόσο αντικρουόμενες και διαφοροποιημένες καμπάνιες όσον αφορά στο ύφος τους γι' αυτό και έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι impact είχαν στους ψηφοφόρους.

Η τελική μας παρατήρηση είναι ότι η Ν.Δ. τόλμησε καθώς τέτοιο ύφος καμπάνιας είναι ίσως πρωτόγνωρο για την Ελλάδα από κόμμα που κυβερνάει. Από την άλλη το ΠΑΣΟΚ απάντησε χωρίς οργή, χωρίς μεγάλη δόση μιζέριας, χωρίς μεγάλη υπερβολή. Με ηρεμία και ίσως χωρίς δυναμισμό. Ίσως μόνη παραφωνία ήταν το τελευταίο spot με θέμα τον "Μονομάχο". Πολύ arrogant για μια καμπάνια που στόχο έχει να "ηρεμήσει" τον ψηφοφόρο...

Δεν υπάρχουν σχόλια: