Η φράση ανήκει, ως γνωστόν, στον Ότο Φον Μπίσμαρκ, τον επιλεγόμενο και «Σιδηρού Καγκελάριο».
Στη σκιώδη κυβέρνησή του, ο Τσίπρας δεν έβαλε μόνο τρεις αλλά τουλάχιστον 13 - μπορεί και 23 αν συνυπολογίσουμε και τους άλλους που κυκλοφορούν στα κανάλια και δεν καταλαβαίνουν ούτε οι ίδιοι τι λένε. Όσο για τους υπόλοιπους, είναι προφανές ότι ντρέπονται για τον εαυτό τους, αν κρίνουμε από τα ελλιπή βιογραφικά τους.
Η αλήθεια είναι πως στον Αλέξη Τσίπρα ισχύει και μια άλλη ρήση, το «L' État, c'est moi» («Το κράτος είμαι εγώ»), του Λουδοβίκου ΙΔ. Δεν εξηγείται διαφορετικά πώς μας παρουσίασε μια εντελώς ετερόκλητη και πολιτικά ασταθή ομάδα που αλλού πατάει και αλλού βρίσκεται. Και που έχει κάνει την μετακίνηση από κόμμα σε κόμμα Κολιάτσου – Παγκράτι. Με ό,τι αυτό σημαίνει για το ιδεολογικοπολιτικό υπόβαθρό τους, αλλά και για τη στάση τους απέναντι στο παρελθόν τους.
Είναι σαφές ότι ο Τσίπρας αισθάνεται ένα είδος «Βασιλιά Ήλιου», που θεωρεί πως ο λαός – κατευχαριστημένος από την διακυβέρνησή του – θα τρέξει να τον ψηφίσει, αδιαφορώντας για το ποιοι τον περιβάλλουν και το πώς θα κυβερνηθεί...
Η αλήθεια είναι πως στον Αλέξη Τσίπρα ισχύει και μια άλλη ρήση, το «L' État, c'est moi» («Το κράτος είμαι εγώ»), του Λουδοβίκου ΙΔ. Δεν εξηγείται διαφορετικά πώς μας παρουσίασε μια εντελώς ετερόκλητη και πολιτικά ασταθή ομάδα που αλλού πατάει και αλλού βρίσκεται. Και που έχει κάνει την μετακίνηση από κόμμα σε κόμμα Κολιάτσου – Παγκράτι. Με ό,τι αυτό σημαίνει για το ιδεολογικοπολιτικό υπόβαθρό τους, αλλά και για τη στάση τους απέναντι στο παρελθόν τους.
Είναι σαφές ότι ο Τσίπρας αισθάνεται ένα είδος «Βασιλιά Ήλιου», που θεωρεί πως ο λαός – κατευχαριστημένος από την διακυβέρνησή του – θα τρέξει να τον ψηφίσει, αδιαφορώντας για το ποιοι τον περιβάλλουν και το πώς θα κυβερνηθεί...

