Παρασκευή, 24 Απριλίου 2009

Σε «βρασμό» η αγορά γάλακτος με μειώσεις τιμών από τη Vivartia

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Παρασκευή, 24 Απριλίου 2009 07:00

Σε σημείο… βρασμού φέρνει η Vivartia την αγορά γάλακτος με την απόφασή της να προβεί σε γενναίες μειώσεις τιμών στο φρέσκο παστεριωμένο γάλα Δέλτα, μία μέρα μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης περί θεσμικών παρεμβάσεων στον κλάδο των γαλακτοκομικών.


H χθεσινή ανακοίνωση του leader της αγοράς περί μείωσης της τιμής του φρέσκου γάλακτος Δέλτα στο 1 ευρώ το λίτρο, ως ανώτατη προτεινόμενη τιμή με ΦΠΑ στα super markets από 1,35 ευρώ που είναι σήμερα και στο 1,20 ευρώ σε φούρνους και μικρά καταστήματα από 1,58 ευρώ, όπως και τα περί δέσμευσης της εταιρείας να διατηρήσει τις κτηνοτροφικές μονάδες της Βορείου Ελλάδος στον παραγωγικό ιστό της, δεν αφήνουν πολλές εναλλακτικές αντίδρασης στον ανταγωνισμό.


Μάλιστα, η Vivartia έθεσε εκ νέου ζήτημα «νόθευσης της έννοιας και αντίληψης της διατροφικής αξίας του φρέσκου γάλακτος», ενώ έκανε λόγο και για επαπειλούμενη σύγχυση μεταξύ του ελληνικού φρέσκου γάλακτος «με παρεμφερή προϊόντα μακρύτερης διάρκειας».


Στην ανακοίνωσή της η Vivartia αναφέρθηκε επίσης σε ορατούς κινδύνους για την ελληνική κτηνοτροφία, επιμένοντας στη θέση της για την ανάγκη εξασφάλισης διαφάνειας σε όλο το κύκλωμα παραγωγής και διάθεσης του φρέσκου γάλακτος, ενώ παράλληλα δήλωσε «την ετοιμότητά της να επιτελέσει και η ίδια το καθήκον που της αναλογεί προς την οικονομία και την κοινωνία».


Από τις αποφάσεις και τις τοποθετήσεις της καθίσταται ξεκάθαρο ότι η εταιρεία ανοίγει ενιαίο μέτωπο με τις βιομηχανίες παραγωγής γάλακτος μακράς διάρκειας, με όσους διακινούν γάλατα ιδιωτικής ετικέτας, αλλά και με όσους επιμένουν στο όνομα της ποιότητας να πωλούν κατά πολύ ακριβότερα έναντι του ανταγωνισμού. Μέτωπο ανοίγει και με τους μικρότερους παραγωγούς.


«Κανένας δεν θα μείνει θεατής αυτών των εξελίξεων» δήλωσε παράγοντας του λιανεμπορίου στη «Ν», ενώ κορυφαίο στέλεχος της Vivartia επεσήμανε ότι η απόφαση περί μείωσης της τιμής του φρέσκου γάλακτος Δέλτα στηρίχθηκε στις σημαντικές μειώσεις στις τιμές παραγωγού, αλλά και στην αναμενόμενη από την εταιρεία αύξηση των πωλήσεών της, που θα επιφέρει σημαντικές οικονομίες κόστους, βελτιώνοντας τελικά και τα μερίδια και την κερδοφορία της.


Το ίδιο στέλεχος πρόσθεσε ότι το τελευταίο διάστημα η Vivartia έχει χάσει περί τις δύο μονάδες από τα μερίδια που κατείχε στο ράφι, ενώ θα πρέπει να τονιστεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες, ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, προκειμένου να στηρίξει την προσπάθεια της εταιρείας του ολοκλήρωσε, χθες, σειρά επαφών με κορυφαία στελέχη των σούπερ μάρκετ, από τα οποία ζήτησε να περάσουν άμεσα στο ράφι τη νέα τιμή του Δέλτα.

Στο μεταξύ, άπαντες θεωρούν ότι τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντίδραση από τον ανταγωνισμό, που ενδεχομένως για λόγους εντυπώσεων να μην αποτυπώνεται μόνο σε άμεσες μειώσεις τιμών, αλλά σε προσφορές ή άλλου τύπου προωθητικές ενέργειες.



Τι λέει ο ανταγωνισμός


Γεγονός είναι ότι το φρέσκο γάλα Δέλτα στην τιμή του 1 ευρώ το λίτρο καθίσταται εξαιρετικά ανταγωνιστικό έναντι του γάλακτος υψηλής παστερίωσης, όπως και έναντι του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον θα πωλείται μόνο κατά λίγα λεπτά φθηνότερα, αλλά και του Αγνό, που σήμερα διατίθεται σε τιμές οριακά χαμηλότερες του 1 ευρώ το λίτρο.


Πάντως, από την Αφοί Βερόπουλοι που κατά το παρελθόν πρωτοστάτησε με επιθετική πολιτική τιμών στο γάλα, λανσάροντας το Alpiland, δηλώθηκε χθες στη «Ν» ότι η τιμή του αυστριακού γάλακτος δεν θα αλλάξει, θα παραμείνει στα 87 λεπτά το λίτρο, ενώ στέλεχος της γαλακτοβιομηχανίας που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του επεσήμανε ότι «το σημαντικότερο για μια εταιρεία είναι να διατηρεί σταθερή την πολιτική της έναντι του καταναλωτή, τόσο σε ό,τι αφορά την ποιότητα όσο και την τιμή».


Από την πλευρά του παράγοντας της Φάγε δήλωσε ότι η εταιρεία θα επιμείνει στη στρατηγική εξασφάλισης της καλύτερης σχέσης τιμή / ποιότητα, όπως και στην πολιτική της να προκαλεί τον καταναλωτή να συγκρίνει τιμές και προϊόντα. Στέλεχος της Μεβγάλ υπογράμμισε στη «Ν» ότι την ερχόμενη εβδομάδα η εταιρεία θα προχωρήσει στις δικές της κινήσεις που είχε αποφασίσει ήδη πριν από το Πάσχα, ενώ από την πλευρά της Friesland δηλώθηκε ότι η γαλακτοβιομηχανία εξετάζει τις συνθήκες της αγοράς χωρίς να προβαίνει σε κάποια άμεση ενέργεια.


Σημειώνεται ότι, σήμερα, φρέσκο γάλα και γάλα υψηλής παστερίωσης έχουν ανάλογα μερίδια στην κατανάλωση του λευκού γάλακτος και ως τάση καταγράφεται σταθερή άνοδος του γάλακτος υψηλής παστερίωσης σε βάρος του φρέσκου.

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΣΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: