Ο χώρος των εξοπλισμών και όσα έγιναν σ΄ αυτόν τα τελευταία χρόνια,
δείχνει πως Ευρωπαίοι αλ
λά και Αμερικανοί “φίλοι και σύμμαχοι” που τη
τελευταία διετία κάνουν ότι είναι δυνατόν για να μας ρίξουν στην
άβυσσο, είχαν κερδίσει τρελά λεφτά από τους ελληνικούς εξοπλισμούς
-γνωστό αυτό- αλλά αποδείχτηκαν ασυνεπείς απέναντι στον καλύτερο πελάτη
της Ευρώπης .
Τα τρομερά F-16 ακόμη δεν έχουν σύστημα αυτοπροστασίας.
Τα
υποβρύχια …έγερναν.
Τα άρματα μάχης…άνοιγαν και τα κανόνια τους
…ξεφλούδιζαν!
Και τέλος τα περιβόητα μεταφορικά ελικόπτερα NH 90,
παραμένουν…αόρατα!
Όχι λόγω stealth τεχνολογίας,αλλά επειδή από τα 20
που θα έπρεπε να είναι στη κατοχή μας από το 2009 -το αργότερο- έχουμε
παραλάβει τα τρία! Για τα υπόλοιπα,έχει ο Θεός...
Αλλά δεν έχουμε
εμείς.Ούτε λεφτά,ούτε αντοχές σε τέτοιου είδους συμπεριφορές!
Το 2003 το ΥΕΘΑ υπέγραψε σύμβαση μετην NH INDUSTRIES (Γαλλία-Γερμανία-Ιταλία) για την προμήθεια 20 ελικοπτέρων γενικής χρήσεως ( 14 μεταγωγικών, 4 ειδικών αποστολών, 2 υγειονομικών) έναντι συνολικού τιμήματος 657,5 εκατ. ευρώ.Τελικά η τιμή έφθασε τα 698 εκατομμύρια.
Το πρώτο θέμα που προκύπτει είναι η τιμή των ελικοπτέρων που συγκρινόμενη με αυτές που πέτυχαν άλλες χώρες,είναι …τσουχτερές.
•Η Ελλάδα φέρεται να αγόρασε κάθε ΝΗ-90 με 28,5 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που η Φινλανδία τα αγόραζε προς 20,2 εκατ. ευρώ δηλαδή 41% φθηνότερα; Πώς δικαιολογείται το κόστος των 20 ελληνικών Ε/Π να φθάνει τα 698 εκατ. ευρώ, όταν ισάριθμα και ακριβώς ίδια φινλανδικά, με όλα τα προβλεπόμενα, παρελκόμενα, ανταλλακτικά κλπ να μην υπερβαίνουν τα 395 εκατ. ευρώ;
•Εκτός από τη τιμή όμως,μέγα θέμα είναι η καθυστερημένη και συνεχώς αναβαλόμενη παράδοση των ελικοπτέρων.Από το 2009 ,έχουμε φθάσει στο 2012 και ελπίζουμε ότι μετά από τροποποιήσεις επί τροποποιήσεων στις συμβάσεις το 2015(!) θα έχουμε τα 20 ελικόπτερα! Και μιλάμε για προμήθεια που είχε κριθεί και είναι ακόμη άκρως επείγουσα.Η καθυστέρηση έξι ετών πως δικαιολογείται αλλά και πως αποζημιώνεται;Μήπως με …το σκόντο που έκαναν στη τιμή οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας; Μα όπως προαναφέραμε τα ελληνικά ελικόπτερα πουλήθηκαν σε τόσο υψηλές τιμές που όσο και να κάνουν “εκπτώσεις” έχουν κερδίσει με το παραπάνω.Τα ελικόπτερα σημειωτέον δεν παραδόθηκαν λόγω αποκλίσεων με τις προβλέψεις της σύμβασης.
Η υπόθεση των NH 90 είναι μία από τις πολλές που δείχνουν πόσο ανίκανες αποδείχτηκαν ηγεσίες επί ηγεσιών να προστατεύσουν τα συμφέροντα της χώρας και τελικά τα χρήματα των φορολογουμένων,αλλά και πόσο μεγάλη υποκρισία χαρακτηρίζει τους “άμεμπτους” κατά τ΄ άλλα Ευρωπαίους,που κάνουν υποδείξεις στην Ελλάδα,όταν δικές τους εταιρείες κολοσσοί καθυστερούν να παραδώσουν τις παραγγελίες τους έξι και βάλε χρόνια!
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ούτε ένα από τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα που οι Έλληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν ,πληρώνουν και θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν δεν παραδόθηκε όπως και όταν έπρεπε. Και αντί ο πελάτης Ελλάδα -ο καλύτερος- να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι -όταν έπρεπε- βρέθηκε να παρακαλάει τους Γερμανούς να …τις φτιάξουν δύο ακόμη υποβρύχια για να μην πτωχεύσουν τα Ναυπηγεία, κάνει ότι δεν καταλαβαίνει τίποτα με τη φαρσοκωμωδία του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS και …κάνει υπομονή να μπορέσει η ΝΗ Industries να λύσει τα προβλήματά της και να δεήσει να μας παραδώσει τα πανάκριβα ελικόπτερα.
onalert.gr
Το 2003 το ΥΕΘΑ υπέγραψε σύμβαση μετην NH INDUSTRIES (Γαλλία-Γερμανία-Ιταλία) για την προμήθεια 20 ελικοπτέρων γενικής χρήσεως ( 14 μεταγωγικών, 4 ειδικών αποστολών, 2 υγειονομικών) έναντι συνολικού τιμήματος 657,5 εκατ. ευρώ.Τελικά η τιμή έφθασε τα 698 εκατομμύρια.
Το πρώτο θέμα που προκύπτει είναι η τιμή των ελικοπτέρων που συγκρινόμενη με αυτές που πέτυχαν άλλες χώρες,είναι …τσουχτερές.
•Η Ελλάδα φέρεται να αγόρασε κάθε ΝΗ-90 με 28,5 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που η Φινλανδία τα αγόραζε προς 20,2 εκατ. ευρώ δηλαδή 41% φθηνότερα; Πώς δικαιολογείται το κόστος των 20 ελληνικών Ε/Π να φθάνει τα 698 εκατ. ευρώ, όταν ισάριθμα και ακριβώς ίδια φινλανδικά, με όλα τα προβλεπόμενα, παρελκόμενα, ανταλλακτικά κλπ να μην υπερβαίνουν τα 395 εκατ. ευρώ;
•Εκτός από τη τιμή όμως,μέγα θέμα είναι η καθυστερημένη και συνεχώς αναβαλόμενη παράδοση των ελικοπτέρων.Από το 2009 ,έχουμε φθάσει στο 2012 και ελπίζουμε ότι μετά από τροποποιήσεις επί τροποποιήσεων στις συμβάσεις το 2015(!) θα έχουμε τα 20 ελικόπτερα! Και μιλάμε για προμήθεια που είχε κριθεί και είναι ακόμη άκρως επείγουσα.Η καθυστέρηση έξι ετών πως δικαιολογείται αλλά και πως αποζημιώνεται;Μήπως με …το σκόντο που έκαναν στη τιμή οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας; Μα όπως προαναφέραμε τα ελληνικά ελικόπτερα πουλήθηκαν σε τόσο υψηλές τιμές που όσο και να κάνουν “εκπτώσεις” έχουν κερδίσει με το παραπάνω.Τα ελικόπτερα σημειωτέον δεν παραδόθηκαν λόγω αποκλίσεων με τις προβλέψεις της σύμβασης.
Η υπόθεση των NH 90 είναι μία από τις πολλές που δείχνουν πόσο ανίκανες αποδείχτηκαν ηγεσίες επί ηγεσιών να προστατεύσουν τα συμφέροντα της χώρας και τελικά τα χρήματα των φορολογουμένων,αλλά και πόσο μεγάλη υποκρισία χαρακτηρίζει τους “άμεμπτους” κατά τ΄ άλλα Ευρωπαίους,που κάνουν υποδείξεις στην Ελλάδα,όταν δικές τους εταιρείες κολοσσοί καθυστερούν να παραδώσουν τις παραγγελίες τους έξι και βάλε χρόνια!
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ούτε ένα από τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα που οι Έλληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν ,πληρώνουν και θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν δεν παραδόθηκε όπως και όταν έπρεπε. Και αντί ο πελάτης Ελλάδα -ο καλύτερος- να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι -όταν έπρεπε- βρέθηκε να παρακαλάει τους Γερμανούς να …τις φτιάξουν δύο ακόμη υποβρύχια για να μην πτωχεύσουν τα Ναυπηγεία, κάνει ότι δεν καταλαβαίνει τίποτα με τη φαρσοκωμωδία του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS και …κάνει υπομονή να μπορέσει η ΝΗ Industries να λύσει τα προβλήματά της και να δεήσει να μας παραδώσει τα πανάκριβα ελικόπτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου