Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Πώς να λυθεί το αγροτικό ζήτημα

Από εσωτερική πολιτική άποψη, η σημασία των αγροτικών μπλόκων ίσως είναι μικρή, οι ευρύτερες επιπτώσεις τους όμως έχουν προσλάβει μεγάλες διαστάσεις.
Στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που βρίσκεται η οικονομία, τα τρακτέρ, που κλείνουν τους δρόμους, ασκούν καταλυτική επίδραση στις όποιες προσπάθειες της κυβέρνησης και άλλων παραγόντων, να δείξουν στον κόσμο και τις αγορές ότι η χώρα είναι σε θέση να ελέγξει τα προβλήματά της. 
Στόχος είναι προφανώς να αποφύγουμε όλοι μαζί τα χειρότερα.
Οι διοικούντες θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση να είχαν αντιμετωπίσει το θέμα των αγροτών νωρίτερα. 
Το Σάββατο, ωστόσο, οι εκπρόσωποι στη «γενική συνέλευση των μπλόκων», στο Αγκιστρο Σερρών, έδωσαν σημαντικά επιχειρήματα, που αποδυναμώνουν τη θέση τους.
Ο ισχυρισμός αυτός θεμελιώνεται από τα αιτήματα που προέβαλε η συνέλευση, πρώτο μεταξύ των οποίων φιγουράρει... 
«ο μη διαχωρισμός των αγροτών σε κατά κύριο επάγγελμα και μη». 
Για το θέμα αυτό, πάντως, διαφώνησαν και ...αποχώρησαν οι εκπρόσωποι της Επανομής, της Χαλκηδόνας - Θεσσαλονίκης και του Πλατυκάμπου - Λάρισας. Ισως πολλοί να μην αντιλαμβάνονται τι σημαίνει αυτή η υπόθεση.
Οπως είναι γνωστό, εδώ και μερικά χρόνια οι αγροτικές επιδοτήσεις δεν καταβάλλονται στην παραγωγή, αλλά στους παραγωγούς. 
Με λίγα λόγια, οι ενισχύσεις που εισπράττουν οι αγρότες δεν είναι πλέον ανάλογες με τον όγκο της παραγωγής, αλλά τους χορηγούνται ως προσωπική στήριξη. Το μέγεθός της είναι ανάλογο των εισπράξεων τους, στην περίοδο μέχρι τη χρονιά που άρχισε να εφαρμόζεται το νέο σύστημα.
Τώρα, λοιπόν, ο κύριος όγκος των μπλόκων ζητεί να μην εξαιρεθούν οι μη αγρότες από τις κοινωνικού πλέον χαρακτήρα αγροτικές επιδοτήσεις. Αυτό σημαίνει απλούστατα ότι όσοι αγωνίζονται για τα δίκαια των αγροτών δεν είναι πια... αγρότες, αλλά ετεροασχολούμενοι ιδιοκτήτες αγροτικής γης.
Με λίγα λόγια, στη χώρα αυτή, που πολλά είναι στρεβλά στις ημέρες μας, δεν μπορούσε και το αγροτικό ζήτημα να αποτελέσει εξαίρεση. 
Φαίνεται όμως ότι έχει φτάσει ο καιρός να μπουν αρκετά πράγματα σε τάξη. 
Αν όχι, το μέλλον... αόρατον. 
Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: