Robert Kiyosaki
Μια φορά και έναν καιρό υπήρχε ένα γραφικό χωριουδάκι. Ήταν υπέροχα να ζει κανείς εκεί, αν παρέβλεπε ένα μόνο προβληματάκι. Το χωριό δεν είχε νερό παρά μόνον όταν έβρεχε. Για να λύσουν αυτό πρόβλημα μια και καλή, οι γεροντότεροι του χωριού αποφάσισαν να αναζητήσουν συμβασιούχους που θα αναλάμβαναν να προμηθεύσουν το χωριό με νερό σε καθημερινή βάση. Δύο άτομα προθυμοποιήθηκαν να αναλάβουν την αποστολή και οι γεροντότεροι αποφάσισαν να αναθέσουν τη σύμβαση και στους δυο. Πίστευαν ότι ο ανταγωνισμός θα πίεζε τις τιμές προς τα κάτω διασφαλίζοντας παράλληλα στο χωριό μια εναλλακτική υδροδότηση...
Ο ένας από τους συμβασιούχους, ο Εντ, δεν έχασε λεπτό. Έτρεξε και αγόρασε δυο κουβάδες και άρχισε να πηγαινοέρχεται στη λίμνη που απείχε από το χωριό κανένα χιλιόμετρο. Αμέσως άρχισε να κερδίζει χρήματα καθώς σκοτωνόταν στην δουλειά κάθε μέρα κουβαλώντας τους δυο κουβάδες του γεμάτους νερό από την λίμνη. Τους άδειαζε σε μια μεγάλη τσιμεντένια δεξαμενή που είχε κατασκευάσει το χωριό. Κάθε πρωί έπρεπε να ξυπνάει νωρίτερα από όλους τους συγχωριανούς του για να φροντίσει να υπάρχει στο χωριό επαρκής ποσότητα νερού για κάθε χρήση. Δούλευε σκληρά, όμως ήταν πολύ χαρούμενος που κέρδιζε χρήματα και ήταν ένας από τους δυο αποκλειστικούς συμβασιούχους για την υδροδότηση του χωριού.
Ο άλλος συμβασιούχος, ο Μπιλ, τον πρώτο καιρό εξαφανίστηκε. Έκανε να φανεί μήνες, γεγονός που χαροποίησε ιδιαίτερα τον Εντ καθώς δεν υπήρχε ανταγωνισμός. Έτσι όλα τα λεφτά πήγαιναν στον Εντ. Αντί να αγοράσει με τη σειρά του δυο κουβάδες και να μπει στον ανταγωνισμό, ο Μπιλ κατέστρωσε ένα επιχειρηματικό πλάνο, ίδρυσε μια εταιρία, βρήκε τέσσερις χρηματοδότες, διόρισε έναν πρόεδρο να διοικεί την επιχείρηση, και έξι μήνες αργότερα εμφανίστηκε στο χωριό με ένα συνεργείο κατασκευών. Μέσα σε ένα χρόνο η ομάδα του είχε ολοκληρώσει ένα εκτεταμένο δίκτυο ανοξείδωτων αγωγών υδροδότησης το οποίο συνέδεε το χωριό με την λίμνη.
Στα εγκαίνια του έργου, ο Μπιλ ανακοίνωσε ότι το δικό του νερό ήταν πιο καθαρό από του Εντ. Ο Μπιλ γνώριζε ότι πολλοί συγχωριανοί είχαν κάνει παράπονα για την ποιότητα του νερού που τους προμήθευε ο Εντ. Ο Μπιλ ανακοίνωσε παράλληλα ότι ήταν σε θέση να προμηθεύει το χωριό με νερό σε εικοσιτετράωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα. Ο Εντ έφερνε νερό μόνο τις καθημερινές γιατί … δεν δούλευε το Σαββατοκύριακο Κατόπιν ο Μπιλ δήλωσε ότι θα χρέωνε το νερό 75% φθηνότερα από τον Εντ προσφέροντας ταυτόχρονα καλύτερη ποιότητα και σταθερή παροχή. Οι συγχωριανοί του ζητωκραύγασαν και έτρεξαν να ανοίξουν τις βρύσες που συνδέονταν με τον αγωγό υδροδότησης του Μπιλ.
Για να παραμείνει εντός συναγωνισμού, ο Εντ αμέσως μείωσε τις τιμές του κατά 75% αγόρασε άλλους δύο κουβάδες, πρόσθεσε καλύμματα στους κουβάδες του και άρχισε να κουβαλάει τεσσερις κουβάδες σε κάθε διαδρομή. Για να βελτιώσει την παροχή υπηρεσιών που πρόσφερε στο χωριό, προσέλαβε τους δύο γιούς του για να τον βοηθούν στην νυχτερινή βάρδια και τα Σαββατοκύριακα. Όταν τα παιδιά του έφυγαν για το κολέγιο, τους είπε: “Να γυρίσετε γρήγορα γιατί κάποια μέρα αυτή η επιχείρηση θα γίνει δική σας”. Για άγνωστο λόγο, οι γιοί του δεν επέστρεψαν ποτέ από το κολέγιο.
Κάποια στιγμή ο Εντ αντιμετώπισε προβλήματα με τους εργαζομένους και τα συνδικάτα. Οι συνδικαλιστές απαιτούσαν υψηλότερες αποδοχές, μεγαλύτερα προνόμια, ενώ απαγόρευαν στα μέλη τους να κουβαλάνε περισσότερους από έναν κουβάδες τις φορές.
Ο Μπιλ από την άλλη, συνειδητοποίησε ότι εφόσον το χωριό τους είχε ανάγκη υδροδότησης, το ίδιο πρέπει να ίσχυε και για τα άλλα χωριά. Προσάρμοσε το επιχειρηματικό του πλάνο και ξεκίνησε να διαθέσει το ταχύτατο, υπερεπαρκές, προσιτό και υγιεινό σύστημα υδροδότησης που κατάφερε να δημιουργήσει σε χωριά και πόλεις όλου του κόσμου. Το κέρδος του μπορεί να είναι μία πεντάρα για κάθε κουβά νερού που καταναλώνεται, όμως καθημερινά διανείμει δισεκατομμύρια κουβάδες νερό. Είτε προσφέρει προσωπική εργασία είτε όχι, δισεκατομμύρια άνθρωποι καταναλώνουν δισεκατομμύρια κουβάδες νερό, και όλα αυτά τα χρήματα καταλήγουν στον τραπεζικό του λογαριασμό. Ο Μπιλ κατασκεύασε ένα σύστημα αγωγών πο&up silon; διανείμει νερό στα χωριά και αποφέρει χρήματα στον ίδιο.
Ο Μπιλ “έζησε καλά και εμείς καλύτερα” ενώ ο Εντ δούλευε σκληρά όλη την ζωή του και ποτέ δεν έπαψε να αντιμετωπίζει προβλήματα.
Αυτό ήταν το τέλος της ιστορίας.
Και επανερχόμαστε πίσω σε εμάς. Η προφανής ερώτηση που προκύπτει από την ιστορία είναι:
- Μεταχειρίζεστε την επιχείρηση σας όπως ο Έντ κουβαλώντας κουβάδες ή όπως ο Μπιλ χτίζοντας αγωγούς για την μελλοντική επιτυχία της επιχείρησης σας;
Την ιστορία βεβαίως δεν χρειάζεται να την πάρετε κυριολεκτικά αλλά να καταλάβετε το βασικό νόημα και το μήνυμα που θέλει να μας περάσει:
- «Χτίζω ένα σύστημα υδροδότησης ή μήπως κουβαλάω κουβάδες;»
- «Δουλεύω σκληρά ή δουλεύω έξυπνα;»
Εάν ο μοναδικός τρόπος για να κερδίσετε πελάτες στηρίζεται στην προσωπική σας εργασία και μόνο, τότε είσαστε περισσότερο σαν τον Έντ, και με τον τρόπο αυτό η εξέλιξη της επιχείρησης σας περιορίζετε σε συγκριμένα όρια!
Από την άλλη εάν έχετε ένα Σύστημα Μάρκετινγκ που δουλεύει σχεδόν αυτόματα για να προσελκύετε περισσότερους πελάτες τότε είσαστε περισσότερο σαν τον Μπίλ, και έχετε έναν αγωγό που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αναπτύξετε ακόμα περισσότερο την επιχείρηση σας.
Και το νέο ερώτημα που γεννάται είναι:
- Πως θα στήσω ένα Σύστημα Μάρκετινγκ που λειτουργεί όπως ένας αγωγός;
Στις 31 Οκτωβρίου 2012 πραγματοποίησαμε ένα σεμινάριο Online (webinar), όπου εξηγήσαμε αναλυτικά πως θα ετοιμάσετε το δικό σας “Σύστημα Μάρκετινγκ”! Το webinar διατίθεται πλέον σε DVD διάρκειας 3 ωρών.
Μέσα από το DVD θα μάθετε πως θα φτιάξετε ένα “Σύστημα” που:
- Θα ελκύει νέους υποψήφιους πελάτες
- Τους μετατρέπει σε πραγματικούς πελάτες
- Τους κρατάει πιστούς στην επιχείρηση σας
- Αυξάνει συνεχώς την αξία κάθε συναλλαγής
- Αυξάνει συνεχώς των αριθμό επισκέψεων στην επιχείρηση σας (Online και offline)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου