Τον τίτλο της πιο απαισιόδοξης χώρας του κόσμου κατέχει πλέον η Ελλάδα, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης.
Πρόκειται για μία διαδικτυακή έρευνα που μετρά την καταναλωτική εμπιστοσύνη σε διάφορες χώρες.
Διεξήχθη από τις 20 Μαΐου έως τις 7 Ιουνίου και πήραν μέρος πάνω από 31.000 καταναλωτές 56 χωρών από την Ευρώπη, την Ασία, την Ωκεανία, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή...
Ο δείκτης της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης βασίζεται στην ασφάλεια που νιώθουν οι καταναλωτές στην αγορά εργασίας, στην κατάσταση των οικονομικών τους και στη διαθεσιμότητα ρευστού χρήματος. Για πρώτη φορά, ο εν λόγω δείκτης της χώρας μας έπεσε στις 41 μονάδες, τοποθετώντας την στην τελευταία θέση πίσω από την Πορτογαλία (42), την Ουγγαρία (43), την Κροατία (45) και τη Ρουμανία (47).
Εννέα στις δέκα πιο αισιόδοξες χώρες προέρχονται από την Ασία και Μέση Ανατολή. Παρά την απότομη πτώση τους, βρίσκονται στις πρώτες θέσεις με 98 και 94 μονάδες, αντίστοιχα ενώ η Ινδία παραμένει η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη να βρίσκεται στις 126 μονάδες. Ακολουθούν οι Φιλιππίνες με 115 και η Ινδονησία με 112. Αντίθετα, η Ευρώπη με 74 μονάδες και η Βόρεια Αμερική με 81 αποτελούν τις πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του πλανήτη.
Όσον αφορά την Ελλάδα, τα στοιχεία της έρευνας αναδεικνύουν την μεγάλη ανασφάλεια που επικρατεί ανάμεσα στους πολίτες της. Όπως μαρτυρούν τα ποσοστά, εννέα στους δέκα Έλληνες καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες.
Οι μεγαλύτερες ανησυχίες τους είναι η εργασιακή ασφάλεια και η οικονομία, γεγονός που αποτυπώνει το κλίμα προβληματισμού που κυριαρχεί στην ελληνική κοινωνία. Επίσης, συνεχής είναι η άνοδος του ποσοστού εκείνων που δηλώνουν πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα, με έναν στους τρεις να ισχυρίζεται ότι δεν διαθέτει χρήματα, μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.
Όπως προκύπτει από την Έρευνα της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων, περίπου το 91%, αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειές, εξαιτίας της κρίσης. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού και για την αγορά ρούχων, ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, σε μία προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου