Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009

Η νέα Κυβέρνηση... παγώνει την κρατική παραπαιδεία!

Στη χώρα μας που ευδοκιμούν όλα τα παρά-(σιτα) και τα παραπανήσια – πώς λέμε "ζωή παραπανήσια"; – όπου δίπλα από κάθε ανήμπορο "δημοκρατικό" θεσμό έχει φυτρώσει κι ένας παρα-θεσμός τάχα για να τον στηρίζει, με κορυφαίο εκείνο της διαβόητης παραοικονομίας, η χρονίως πάσχουσα “δωρεάν” Παιδεία (πρώην Εθνική) δε θα μπορούσε ν’ αποτελέσει εξαίρεση.

Η παραπαιδεία είναι μια αναγνωρισμένη πληγή της Ελληνικής κοινωνίας, πηγή οικονομικής αφαίμαξης της κάθε οικογένειας που σπουδάζει παιδιά, ένα αναγκαίο κακό, όπως άρχοντες και αρχόμενοι εθίστηκαν να πιστεύουν, εκ των ων ουκ άνευ για να καταφέρνουν οι μαθητές να περνούν τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου και να εισάγονται στα Πανεπιστήμια. Με άλλα λόγια, η παραπαιδεία των ιδιωτικών φροντιστηρίων, made in Greece, είναι τόσο απαραίτητη για την Παιδεία όσο το σκόρδο για τη σκορδαλιά και το κρεμμύδι για το στιφάδο.


Αυτά σαν μικρή εισαγωγή προς ενημέρωση όσων κατέβηκαν πρόσφατα από άλλο πλανήτη και δε γνωρίζουν πράγματα για την υπερήφανη "δωρεάν", πρώην Εθνική, Παιδεία μας, που μάλιστα από τις 5 Οκτωβρίου, απαλλαγμένη από τη ρατσιστική λέξη «Εθνική», αναβαθμίστηκε σε «Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων», κούνια που μας κούναγε… Επί τη ευκαιρία να μεταφέρω στην αρμόδια Υπουργό, εκτός από τα συγχαρητήριά μου, και ερώτηση μιας γνωστής μου Ελληνοαμερικανίδας 98χρονης που θέλει να μάθει σε πιο κυβερνητικό πρόγραμμα "δια βίου μάθησης" μπορεί να ενταχθεί για να βελτιώσει τις γνώσεις της στο θέμα της αναγκαιότητας της παραπαιδείας, επειδή την ερωτούν τα τρισέγγονά της, όπως την ερωτούσαν και τα δισέγγονά της, και δεν ξέρει τι να τους απαντήσει. Την πρόχειρη απάντηση που έδωσα εγώ στην 98χρονη, μέχρι να ενταχθεί στο κατάλληλο πρόγραμμα και να μάθει καλύτερα, είναι ότι επειδή οι καθηγητές, δημόσιοι υπάλληλοι όντες και την κλασσική δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία συμμεριζόμενοι, αγαπούν τόοοσο πολύ το λειτούργημά τους ώστε να τους πιάνει φαγούρα μέσα στην τάξη και να ξύνονται διαρκώς, δεν αποδίδουν στη διδασκαλία οι άνθρωποι. Για ελάτε κι εσείς στη θέση τους! Βέβαια αποχαυνώνονται και από τις πολλές αργίες που απολαμβάνουν, θεσμοθετημένες ή λόγω των παραδοσιακών καταλήψεων των σχολικών κτιρίων από τους μαθητές, και η απόδοσή τους εκμηδενίζεται. Έτσι το υψηλό λειτούργημά τους κατάντησε παραπανήσιο. Απλά και μόνο για να εκδίδουν απολυτήρια. Ας είναι όμως καλά τα ιδιωτικά φροντιστήρια – η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει, βρε – που έρχονται ν’ αναπληρώσουν το κενό μάθησης, ως οξύτατο αναπλήρωμα όξους. Ο εκπαιδευτικός ελεύθερος επαγγελματίας, γαρ, την κυνηγάει τη δουλειά του διότι είναι θέμα επιβίωσης. Αν δεν αποδώσει στη διδασκαλία, θα το κλείσει το μαγαζί και θα πεινάσει κι εκείνος και η οικογένειά του. Αντί λοιπόν η Πολιτεία να βρει τρόπους ώστε οι καθηγητές δημόσιοι υπάλληλοι ν’ αποδίδουν στη διδασκαλία τους, οι δε μαθητές να μάθουν να μη χαύτουν μύγες στην ώρα του μαθήματος, και να εκπαιδευτούν να μελετούν μόνοι στο σπίτι τους, κι έτσι σιγά-σιγά τα ιδιωτικά φροντιστήρια να μη χρειάζονται και οι οικογένειες να γλιτώσουν την οικονομική αφαίμαξη, τι σκαρφίστηκαν λέτε; Σκαρφίστηκαν την κρατική παραπαιδεία! Τα λεγόμενα «κρατικά φροντιστήρια» για την Β΄ και την Γ΄ Λυκείου! Βέεβαια! Εκεί θα κόλλαγε το πανούργο ελληνικό δαιμόνιο; Το σύστημα, λοιπόν, εισήγαγε την «Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη» (ΠΔΣ), κάτι που πολύ άρεσε στην ΟΛΜΕ για ευνόητους λόγους. Μια εμπεριστατωμένη ανάλυση για το ΠΔΣ βρήκα στην ιστοσελίδα parapolitiki.com και παραθέτω χαρακτηριστικά αποσπάσματα: «Το πρόγραμμα της ΠΔΣ ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της τελευταίας κυβέρνησης του Κώστα Σημίτη φιλοδοξώντας να καταπολεμήσει το φαινόμενο των φροντιστηρίων καθώς οι μαθητές θα είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα από καθηγητές που πληρώνονται από το Δημόσιο κι όχι από τους γονείς του . Ήταν ένα σχέδιο το οποίο θα εξασφάλιζε τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους . (…)
Οι καθηγητές που θα συμμετείχαν στα πρόγραμμα της ΠΔΣ θα ήταν αδιόριστοι καθηγητές οι οποίοι θα μάζευαν μόρια τα οποία θα τους επέτρεπαν να διοριστούν όσο το δυνατόν ταχύτερα σε μόνιμες θέσεις. Πώς να λειτουργήσουν όμως όλα αυτά σε μια διεφθαρμένη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ;

- Οι μόνιμοι καθηγητές που κάνουν ΠΑΡΑΝΟΜΑ... ιδιαίτερα μαθήματα στους μαθητές τους έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μην λειτουργήσει η ΠΔΣ .
(...)
- Οι καθηγητές που αναλάμβαναν τις προσλήψεις των ωρομισθίων καθηγητών φρόντιζαν να προσλάβουν μόνο πράσινα ή γαλάζια παιδιά τα οποία θα μπορούσαν πιο εύκολα να διοριστούν.
Υπήρξαν ωρομίσθιοι καθηγητές που στα χαρτιά έκαναν μαθήματα στα πλαίσια της ΠΔΣ σε 3-4 Λύκεια με σκοπό να μαζέψουν γρήγορα μόρια. Φυσικά για τις ώρες αυτές θα έπρεπε να πληρωθούν κιόλας από το Δημόσιο !

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όλοι οι προαναφερθέντες φρόντιζαν τα μαθήματα της ΠΔΣ να γίνονται αμέσως μετά τη λήξη της σχολικής ημέρας ! Δηλαδή ο μαθητής θα έπρεπε να παραμείνει στο σχολείο από τις 8:15 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα ! Ποιος μαθητής αντέχει τόσο ; Κανείς !

Όλα αυτά γίνονταν υπό την ανοχή των ελεγκτών του Υπ. Παιδείας .

Το αποτέλεσμα ήταν τα τμήματα της ΠΔΣ να υπολειτουργούν αλλά οι καθηγητές να πληρώνονται. Και τα φροντιστήρια συνέχιζαν να θησαυρίζουν !

Ταυτόχρονα, το Δημόσιο αδυνατούσε να εκπληρώσει τις χρηματικές του υποχρεώσεις απέναντι στους καθηγητές της ΠΔΣ οι οποίοι έχουν μείνει απλήρωτοι εδώ και μήνες !»

Με άλλα λόγια, οι αδιόριστοι καθηγητές της ΠΔΣ ανέλαβαν να διδάξουν στους μαθητές εκείνα που οι διορισμένοι συνάδελφοί τους δε μπορούσαν ή δεν ήθελαν, ώστε να αποκτήσουν μόρια για να προσληφθούν κι εκείνοι με τη σειρά τους στο μόνιμο διδακτικό προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και με τη σειρά τους, ως μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι πλέον, να μη μπορούν ή να μη θέλουν να διδάξουν τους μαθητές εκείνα που όταν ήταν (μ)ωρομίσθιοι μπορούσαν, και πάει λέγοντας, δηλαδή κλαίγοντας, για τη φθισική οικονομία του κράτους και των νοικοκυριών και για την ανεκπαίδευτη Παιδεία μας, ωιμέ! Στις 8 Οκτωβρίου του 2009, μία ημέρα μετά την ορκωμοσία της Κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου, εστάλη με εντολή της καινούργιας, και πολλά υποσχόμενης, Υπουργού Παιδείας, κ. Άννας Διαμαντοπούλου, η εξής ανατριχιαστική επιστολή: «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τηλέφωνο: 210 3442119
e-mail: gddpde1@ypepth.gr

Μαρούσι, 8-10-2009

Αριθ. Πρωτ.: ΓΔ-1544

Προς:
Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
έδρες τους

Κοιν.:
Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
έδρες τους

ΘΕΜΑ: Πρόγραμμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης σχολικού έτους 2009-2010

Αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος σας καλούμε να μην προχωρήσετε στην υλοποίηση του Προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και, όπου έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι διαδικασίες υλοποίησης, να διακοπούν.

Με εντολή Υπουργού

Κωνσταντίνος Κουτρομάνος
Γενικός Διευθυντής Διοίκησης
Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Εσωτερική Διανομή
1. Γραφείο Υπουργού
2. Δ/νση ΣΕΠΕΔ
3. Γενική Δ/νση Π. & Δ. Εκπ/σης»

Η επιστολή αυτή ξεσήκωσε πάραυτα σάλο αντιδράσεων και το Διαδίκτυο γέμισε διαμαρτυρίες από αγανακτισμένους bloggers. «ΑΣ ΘΑΥΜΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ...», έγραφε η PREZATV. Αμέσως αντέδρασε έντονα και ο Συνασπισμός. Η ΟΛΜΕ αντέδρασε με την ακόλουθη ανακοίνωση: «Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για ακόμη μια φορά τονίζει την αναγκαιότητα της άμεσης έναρξης της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ).» Παρά ταύτα, η γράφουσα, ευκολόπιστη όπως είναι από τη φύση της, ενθουσιάστηκε σφόδρα. «Επιτέλους! Βρέθηκε Υπουργός Παιδείας να βάλει τάξη στο μπάχαλο της Παιδείας και να διορθώσει κάποια κακώς κείμενα», παραμιλούσα. «Μπράβο Άννα, καλή αρχή έκανες» , θα ήταν ο τίτλος σχετικού άρθρου μου, αλλά με πρόλαβαν οι ραγδαίες εξελίξεις. Δεύτερη υπουργική εγκύκλιος ακολούθησε, σε απόσταση αναπνοής την πρώτη, και μου έκοψε τον ενθουσιασμό προσγειώνοντάς με στην οδυνηρή μπαχαλοειδή Ελληνική πραγματικότητα. Από τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε η πρώτη εγκύκλιος κατάλαβα ότι για μια ακόμη φορά ήμουνα μειονότητα στη χρησιμοποίηση της κοινής λογικής. Καλέ ποιος θα προστατεύσει και τη μειονότητα στην οποία ανήκω; Ποιος θα υποστηρίξει και τα δικά μου ανθρώπινα δικαιώματα; Έλεος! Παραθέτω και τη δεύτερη εγκύκλιο (πηγή): «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τηλέφωνο: 210 3442119
e-mail: gddpde1@ypepth.gr
Μαρούσι, 8-10-2009

Αριθ. Πρωτ.: ΓΔ-1547

Προς:
Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
έδρες τους

Κοιν.:
Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
έδρες τους

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για το Πρόγραμμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης σχολικού έτους 2009-2010

Σε συνέχεια του εγγράφου μας με αριθ. πρωτ.: ΓΔ-1544/8-10-2009, και επειδή η Υπηρεσία μας δέχεται ερωτήματα για το μέλλον της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, σας ενημερώνουμε ότι το Πρόγραμμα αναστέλλεται προσωρινά, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι οικονομικοί πόροι για την επιτυχή και αποτελεσματική υλοποίησή του.
Με εντολή Υπουργού

Κωνσταντίνος Κουτρομάνος
Γενικός Διευθυντής Διοίκησης
Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Εσωτερική Διανομή
1. Γραφείο Υπουργού
2. Δ/νση ΣΕΠΕΔ
3. Γενική Δ/νση Π. & Δ. Εκπ/σης»

Ώστε λοιπόν, για προσωρινό πάγωμα επρόκειτο, κι όχι για μόνιμη κατάργηση. Πάγωμα που θα εξυπηρετήσει αναμφίβολα και τα δικά τους παιδιά, διότι ουδέν κόμμα αναμάρτητο… Για άλλη μια φορά ένιωσα απογοήτευση και την απέραντη μοναξιά που νιώθει κάποιος που οι απόψεις του είναι αντίθετες μ’ εκείνες της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών… Η ανακούφιση των δημοκρατικών πολιτών από τη διευκρίνιση αυτή αποτυπώθηκε και πάλι στις ιστοσελίδες του Διαδικτύου, κι έζησαν οι κακομαθημένοι και εθισμένοι στην τεμπελιά, στο μασημένο παξιμάδι και στην παραπαιδεία καλά, και οι ελπίζοντες στη ρουσφετολογική πρόσληψη καλύτερα. Όσο για τους μπλε ωρομίσθιους που θα φάνε πόρτα για να κάνουν τόπο στους πράσινους συναδέλφους τους, ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Εδώ θυμήθηκα το τραγουδάκι: «Έτσι ειν’ η ζωή και πώς να την αλλάξεις, άλλοι κλαίνε κι άλλοι γελάνε δηλαδή.»
Άντε, φίλοι μου, και καλά κρασιά!

Δεν υπάρχουν σχόλια: