Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2009

Με καθημερινά διαβήματα τραυματίζουν την ύφεση

"Ένα άρθρο πολύ επίκαιρο για να το διαβάζουν τα "δημοκρατικά" Blogs τα οποία τις τελευταίες μέρες μας τρέλλαναν με τις αναρτήσεις τους!
Δεν συζητώ για τους "νταβατζήδες " της ενημέρωσης.
Αυτοί είναι εκτός συναγωνισμού...γιατί σύντομα τελειώνουν...

Όσοι έχουν το θάρρος ας συγκρίνουν τις, με διαφορά μεγαλύτερη των 7 χρόνων, περιόδους, της κρίσης με την Τουρκία."


Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ


Την ώρα που η ελληνική κυβέρνηση, ύστερα από την πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, αναζητά τρόπους «αναβάθμισης» του πολιτικού διαλόγου με την Αγκυρα, η δεύτερη το τελευταίο εξάμηνο, έχει εφαρμόσει μονομερώς ένα «εντατικό πρόγραμμα» αύξησης της έντασης και δημιουργίας κρίσης στο Αιγαίο.

Με καθημερινά σχεδόν διαβήματα προς την Αθήνα επιχειρεί να παρεμποδίσει όλες σχεδόν τις πτήσεις ελληνικών στρατιωτικών αεροσκαφών, από τον ηπειρωτικό χώρο προς τα νησιά του Αιγαίου. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα η τουρκική κυβέρνηση έχει «τυποποιήσει» το περιεχόμενο των διαβημάτων διαμαρτυρίας της προς την Αθήνα για τις πτήσεις ελληνικών αεροσκαφών στο Αιγαίο (εθνικό και διεθνή εναέριο χώρο), τα οποία περιλαμβάνουν πλέον το σύνολο των τουρκικών διεκδικήσεων στο Αιγαίο. Οι ισχυρισμοί τους

Πιο συγκεκριμένα, όλα τα τουρκικά διαβήματα για τις πτήσεις των ελληνικών αεροσκαφών στο Αιγαίο επιμένουν ότι:

* Ο ελληνικός εναέριος χώρος είναι μόνο 6 μίλια, επομένως τα ελληνικά αεροσκάφη παραβιάζουν τουρκικό εναέριο χώρο πετώντας στα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου (σ.σ. η ελληνοτουρκική ύφεση έχει οδηγήσει στην αναστροφή της κατάστασης, με τα τουρκικά αεροσκάφη να... αναχαιτίζουν τα ελληνικά στα 10 ναυτικά μίλια στον εναέριο χώρο).

* Τα ελληνικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν έχουν δικαίωμα να πετούν, να προσγειώνονται και να παραμένουν στα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου, διότι τα νησιά αυτά είναι αποστρατιωτικοποιημένα και η Ελλάδα παραβιάζει σχετικές διεθνείς συνθήκες.

* Οι ελληνικές πτήσεις παραβιάζουν το κείμενο για «τις κατευθύνσεις αποφυγής ατυχημάτων στις ανοιχτές θάλασσες και στο διεθνή εναέριο χώρο», που έχει υπογραφεί στην Κωνσταντινούπολη το 1988 μεταξύ Παπούλια - Γιλμάζ.
* Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις δεν μπορούν να εκτελούν ασκήσεις πυροβολικού στη Ρόδο, διότι ισχύει η αποστρατιωτικοποίηση της νήσου.
Στην περίπτωση που η ελληνική κυβέρνηση επιστρέφει τα διαβήματα ή προβαίνει η ίδια σε διαμαρτυρία προς την Αγκυρα, η απάντηση που λαμβάνει είναι ότι η Τουρκία δεν παραβιάζει τον εναέριο χώρο πάνω από νησιά και νησίδες που έχουν παραχωρηθεί στην Ελλάδα από διεθνείς συνθήκες. Με άλλα λόγια, η Αγκυρα όχι μόνο συντηρεί τη θέση της περί «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο, αλλά την έχει ήδη ενσωματώσει ενεργώς στις διεκδικήσεις της στο Αιγαίο. Ποτ πουρί Ιδού ένα ...ποτ πουρί από τα πολλαπλά τουρκικά διαβήματα προς την Αθήνα: * Διάβημα της 6/11/2001: «Στις 24 Οκτωβρίου 2001 ένα ελληνικό C 130 αναχώρησε από την Ελευσίνα, προσγειώθηκε και απογειώθηκε από τη νήσο Χίο, παραβιάζοντας το καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης και συνεπώς παραβιάζοντας τον τουρκικό εναέριο χώρο...».
* Διάβημα της 30/10/2001:
«Στις 19 Οκτωβρίου δύο ελληνικά F4 αεροσκάφη αναχώρησαν από τη Λήμνο, παραβιάζοντας το καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης και παρενόχλησαν δύο τουρκικά αεροσκάφη στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου, (σ.σ. μέσα στα 10 ν.μ. του ελληνικού εναέριου χώρου). Αυτή η ενέργεια παρενόχλησης αντιβαίνει το άρθρο 2 των κατευθυντηρίων γραμμών για την αποφυγή ατυχημάτων στις ανοιχτές θάλασσες και το διεθνή εναέριο χώρο, που υπογράφτηκε στην Κωνσταντινούπολη τον Σεπτέμβριο του 1988...».
* Διάβημα της 7/11/2001: «...Τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2001 έγιναν στρατιωτικές ενέργειες που περιλαμβάνουν ασκήσεις πυροβολικού και βαρέων όπλων στο νησί της Ρόδου, παραβιάζοντας το καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης των ανατολικών νησιών του Αιγαίου...».
*«Συνολικό» διάβημα της 30/10/2001: «...Στις 21 Σεπτεμβρίου 2001 δύο οπλισμένα ελληνικά F16 που απογειώθηκαν από το Καστέλι παρενόχλησαν δύο τουρκικά F 16 στο διεθνή εναέριο χώρο φτάνοντας σε απόσταση 10 ποδών ...
Στις 10 Οκτωβρίου 2001 δύο ελληνικά Μ2000 που αναχώρησαν από τη Σκύρο παρενόχλησαν δύο τουρκικά F16 στο διεθνή εναέριο χώρο πλησιάζοντας επικίνδυνα σε θέση σκόπευσης...
Στις 22 Οκτωβρίου 2001 τέσσερα ελληνικά F16 αναχώρησαν από τη Νέα Αγχίαλο και παρενόχλησαν τέσσερα τουρκικά F16, που πέταγαν στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου...
Το υπουργείο Εξωτερικών (σ.σ. της Τουρκίας) επισημαίνει στις ελληνικές αρχές τη σοβαρότητα αυτών των ενεργειών παρενόχλησης και τις επικίνδυνες συνέπειες που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν...».


Οταν η ελληνική κυβέρνηση προφανώς προχώρησε σε δικό της διάβημα προς την Αγκυρα διαμαρτυρόμενη για την τουρκική στάση, ιδού το απαντητικό διάβημα που εισέπραξε την 30/10/2001:

«...Το υπουργείο (σ.σ. της Τουρκίας) θα ήθελε να υπενθυμίσει ότι δεν λαμβάνονται υπ' όψιν οι ισχυρισμοί των λεγόμενων παραβιάσεων του ελληνικού εναέριου χώρου πέραν των 6 ν.μ., όπως και η επίκληση των λεγόμενων παραβάσεων των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας», οι οποίες είναι άκυρες και αστήριχτες με τους όρους του διεθνούς δικαίου.

«Επιπλέον, σύμφωνα με την αξιολόγηση των αρμόδιων τουρκικών υπηρεσιών, δεν έχουν υπάρξει
παραβιάσεις εναέριου χώρου πάνω από κάθε νησί και βραχονησίδα, των οποίων η κυριαρχία έχει παραχωρηθεί στην Ελλάδα μέσω διεθνών Συνθηκών...».
Ούτε βήμα πίσω

Με άλλα λόγια, η τουρκική κυβέρνηση, εν μέσω αγαστής ελληνοτουρκικής ύφεσης, δεν κάνει βήμα πίσω στη θέση της περί γκρίζων ζωνών στο Αιγαίο, για την οποία μάλιστα «επιπλήττει» σταθερώς την Αθήνα.


Στα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η κυβέρνηση μέχρι το τέλος του 2001 αναφέρονται και τα εξής: «Σημειώνεται κατακόρυφη αύξηση των παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ) και των παραβάσεων των Κονόνων Εναέριας Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2001».
«Ειδικότερα μέχρι και τον Νοέμβριο 2001 σημειώθηκαν 840 παραβιάσεις (ΕΕΧ), διπλάσιες σχεδόν έναντι 447 ολόκληρο το 2000, και 690 παραβάσεις (ΚΕΚ), έναντι 484 του 2001. Ηδη οι παραβάσεις ΚΕΚ του 2001 έχουν ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό του 1999 (σ.σ. προ Ελσίνκι), (634 παραβάσεις ΚΕΚ), ενώ είναι πολύ πιθανό ότι και οι παραβιάσεις (ΕΕΧ) θα πλησιάσουν ή και θα ξεπεράσουν τον αντίστοιχο αριθμό του 1999, (1.111 παραβιάσεις ΕΕΧ)».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/01/2002

Δεν υπάρχουν σχόλια: