Λίγες μέρες μετά την ανακωχή κυβέρνησης-Εκκλησίας για τα Θρησκευτικά στα σχολεία, θεολόγοι στην Πιερία αρνούνται να εφαρμόσουν το πρόγραμμα σπουδών στο μάθημα, άλλοι στα Τρίκαλα αποχωρούν από τα επιμορφωτικά σεμινάρια, αντιδράσεις υπάρχουν επίσης και σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκπαιδευτικοί και νομικοί κρίνουν ότι... με το νέο πρόγραμμα παραβιάζεται το Σύνταγμα ενώ γονείς δεν αποκλείεται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Μέσα σε αυτό το έντονο κλίμα, η Ένωση Θεολόγων Πιερίας σε ανακοίνωσή της αναφέρει χαρακτηριστικά:
- Αρνούμαστε να διδάξουμε τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών για λόγους συνείδησης.
- Είναι πολύ επιεικής ο χαρακτηρισμός «επικίνδυνα και απαράδεκτα» που απέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος σε αυτά.
- Αντλούμε αυτό το δικαίωμα από το Σύνταγμα της Ελλάδας και συγκεκριμένα από το άρθρο 103, παράγραφο 1 του Συντάγματος και άρθρο 24 του ν. 3528/2007 του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και σύμφωνα με τον ίδιο νόμο άρθρο 25, παράγραφο 3.
- Είναι πολύ επιεικής ο χαρακτηρισμός «επικίνδυνα και απαράδεκτα» που απέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος σε αυτά.
- Αντλούμε αυτό το δικαίωμα από το Σύνταγμα της Ελλάδας και συγκεκριμένα από το άρθρο 103, παράγραφο 1 του Συντάγματος και άρθρο 24 του ν. 3528/2007 του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και σύμφωνα με τον ίδιο νόμο άρθρο 25, παράγραφο 3.
Οι θεολόγοι της περιοχής επίσης τονίζουν: «Ήταν σκόπιμη και εντελώς προσχεδιασμένη η προσπάθεια επιβολής των νέων προγραμμάτων ξαφνικά τον Σεπτέμβριο για να προκαλέσει αναστάτωση στους καθηγητές, στους μαθητές και στα σχολεία ώστε να φανεί σαν αίτημα «δικό μας» δηλαδή των θεολόγων εκπαιδευτικών η συγγραφή νέων βιβλίων. Σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί το μάθημα των Θρησκευτικών σε «θρησκειολογική σούπα». Αποτελεί πάγιο αίτημά μας η αναμόρφωση των σχολικών εγχειριδίων γιατί πάντα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Άλλο πράγμα όμως νέα βιβλία και άλλο πράγμα αυτή η ανιστόρητη και παράνομη επιβολή ενάντια στο Σύνταγμα τους νόμους και τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης νέων προγραμμάτων που ωθούν και προσηλυτίζουν τους ορθόδοξους μαθητές στην αθεΐα και την πολυθρησκεία».
«Απαιτούμε όπως ακριβώς η κυβέρνηση με το νόμο που ψήφισε τον Μάιο και ορίζει πως οι Έλληνες μουσουλμάνοι, οι Έλληνες εβραίοι και οι Έλληνες ρωμαιοκαθολικοί μπορούν και έχουν το δικαίωμα να κάνουν το δικό τους ξεχωριστό ομολογιακό μάθημα να ισχύσει ακριβώς το ίδιο και για τους Έλληνες ορθόδοξους μαθητές που είναι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών μας. Με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση συντηρεί και προωθεί μια τέτοια κατάφορη ανισότητα εις βάρος των ορθοδόξων μαθητών;
Καλούμε τις ενώσεις των Γονέων, τους συλλόγους γονέων και όλους τους πολίτες να αντιδράσουν σε αυτή την κατάφορη αδικία εις βάρος των παιδιών μας. Είναι απαραβίαστο δικαίωμα από τις διεθνείς συνθήκες να διδαχθούν τα παιδιά μας την πίστη των γονέων τους.
Δεν έχουμε επιμορφωθεί και είμαστε ουσιαστικά έξω από τη διαδικασία διδασκαλίας του νέου προγράμματος. Είναι απαραίτητο να προηγηθεί ενημέρωση και πρότυπη διδασκαλία από τους συμβούλους ώστε να κατανοήσουμε το νέο τρόπο και την ουσία των αλλαγών που προτείνει το υπουργείο Παιδείας και αυτό διότι η πράξη πολλές φορές δίνει άλλη οπτική, σε σχέση με αυτήν την πρώτη ματιά που δίνει η προφορική και πρόχειρη, βιαστικά δοσμένη ενημέρωση» καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.
Ο υπουργός μίλησε
«Δεν θέλουμε να καταλήξουμε σε διοικητικού ή άλλου τύπου αποφάσεις, αλλά είναι καθήκον των εκπαιδευτικών να εφαρμόζουν τα προγράμματα που έχει εγκρίνει το υπουργείο Παιδείας», ξεκαθάρισε από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης που υπογράμμισε: «Ούτε να αρνούνται, ούτε να κάνουν του κεφαλιού τους. Διότι αλλιώς δεν υπάρχει εκπαίδευση. Υπάρχει κατ” οίκον διδασκαλία ή άλλα πράγματα».
«Δεν θέλουμε να καταλήξουμε σε διοικητικού ή άλλου τύπου αποφάσεις, αλλά είναι καθήκον των εκπαιδευτικών να εφαρμόζουν τα προγράμματα που έχει εγκρίνει το υπουργείο Παιδείας», ξεκαθάρισε από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης που υπογράμμισε: «Ούτε να αρνούνται, ούτε να κάνουν του κεφαλιού τους. Διότι αλλιώς δεν υπάρχει εκπαίδευση. Υπάρχει κατ” οίκον διδασκαλία ή άλλα πράγματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου