Στο πλευρό της καθηγήτριας κλασικής αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Όλγας Παλαγγιά, στέκονται 140 αρχαιολόγοι, ιστορικοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του κλάδου μετά τα πυρά που έχει δεχθεί για την άποψή της για την Αμφίπολη.
Οι επιθέσεις που έχει δεχθεί η κ. Παλαγγιά προέρχονται τόσο από την Κατερίνα Περιστέρη - που μίλησε για κακίες συναδέλφων που θέλουν λίγη δημοσιότητα - αλλά και από τα media που την...
παρουσίασαν ως φιλοσκοπιανή.
Με κείμενο, που φέρει την υπογραφή του καθενός ξεχωριστά, 140 αρχαιολόγοι, ιστορικοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του κλάδου, εκφράζουν την αντίθεσή τους «σε κάθε απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης και στοχοποίησης όσων την εκφέρουν».
Οι 140 εκφράζουν την αντίδρασή τους στις επιθέσεις που δέχθηκε η κ. Παλαγγιά για τη διατύπωση μιας επιστημονικής υπόθεσης εργασίας σχετικά με το ανασκαπτόμενο μνημείο στην Αμφίπολη.
«Η αρχαιολογία, όπως άλλωστε και η ιστορία, βασίζει τα πορίσματά της σε μια εξαντλητική διαδικασία αναζήτησης, αμφισβήτησης και αναστοχασμού. Δεν επιζητούμε την απόλυτη αλήθεια, χτίζουμε πάνω στα ερωτήματα» αναφέρουν, μεταξύ άλλων, οι διαμαρτυρόμενοι και προσθέτουν: «Με την παρέμβασή μας αυτή θα θέλαμε να παροτρύνουμε τόσο τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και το κοινό τους να αποδεχτούν τις ιδιαιτερότητες της επιστημονικής συζήτησης. Ο ερευνητικός στοχασμός και ο επιστημονικός διάλογος μπορούν να μας οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος, αλλά αδυνατούν να μετατρέψουν την ιστορική γνώση σε άτεγκτο και απαράβατο "καθεστώς αλήθειας"».
Καταλήγουν: «Όπως και κάθε άλλο επιστημονικό πόρισμα, έτσι και οι δηλώσεις που αφορούν τις πρόσφατες αρχαιολογικές ανακαλύψεις υπόκεινται αναπόφευκτα στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας. Η συνεχής επινόηση «εσωτερικών εχθρών» και «δολίων» κινήτρων πίσω από κάθε έκφραση ακαδημαϊκής παρρησίας όχι μόνον λειτουργεί ως πνευματική τροχοπέδη, αλλά και στερεί το ευρύ κοινό από αυτό ακριβώς το αγαθό που υποτίθεται ότι του εξασφαλίζει: την ανοικτή, απρόσκοπτη και ειλικρινή πρόσβαση στη γνώση».
Σημειώνεται ότι η άποψη της κ. Παλαγγιά είναι ότι ο τάφος είναι του 1ου αι. π.Χ. - και όχι του 4ου αι. π.Χ. που λέει η επικεφαλής των ανασκαφών Αικατερίνη Περιστέρη - και ως εκ τούτου δεν μπορεί να είναι «μακεδονικός» με την έννοια της εποχής του Μ. Αλεξάνδρου
Αναλυτικά το κείμενο, ΕΔΩ!
«Η αρχαιολογία, όπως άλλωστε και η ιστορία, βασίζει τα πορίσματά της σε μια εξαντλητική διαδικασία αναζήτησης, αμφισβήτησης και αναστοχασμού. Δεν επιζητούμε την απόλυτη αλήθεια, χτίζουμε πάνω στα ερωτήματα» αναφέρουν, μεταξύ άλλων, οι διαμαρτυρόμενοι και προσθέτουν: «Με την παρέμβασή μας αυτή θα θέλαμε να παροτρύνουμε τόσο τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και το κοινό τους να αποδεχτούν τις ιδιαιτερότητες της επιστημονικής συζήτησης. Ο ερευνητικός στοχασμός και ο επιστημονικός διάλογος μπορούν να μας οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος, αλλά αδυνατούν να μετατρέψουν την ιστορική γνώση σε άτεγκτο και απαράβατο "καθεστώς αλήθειας"».
Καταλήγουν: «Όπως και κάθε άλλο επιστημονικό πόρισμα, έτσι και οι δηλώσεις που αφορούν τις πρόσφατες αρχαιολογικές ανακαλύψεις υπόκεινται αναπόφευκτα στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας. Η συνεχής επινόηση «εσωτερικών εχθρών» και «δολίων» κινήτρων πίσω από κάθε έκφραση ακαδημαϊκής παρρησίας όχι μόνον λειτουργεί ως πνευματική τροχοπέδη, αλλά και στερεί το ευρύ κοινό από αυτό ακριβώς το αγαθό που υποτίθεται ότι του εξασφαλίζει: την ανοικτή, απρόσκοπτη και ειλικρινή πρόσβαση στη γνώση».
Σημειώνεται ότι η άποψη της κ. Παλαγγιά είναι ότι ο τάφος είναι του 1ου αι. π.Χ. - και όχι του 4ου αι. π.Χ. που λέει η επικεφαλής των ανασκαφών Αικατερίνη Περιστέρη - και ως εκ τούτου δεν μπορεί να είναι «μακεδονικός» με την έννοια της εποχής του Μ. Αλεξάνδρου
Αναλυτικά το κείμενο, ΕΔΩ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου