Ο ρόλος των επιμελητηρίων λαμβάνει κρίσιμη σημασία, καθώς καλούνται πλέον να λειτουργήσουν σαν ένα είδος άτυπου επιχειρηματικού συμβούλου των επιχειρήσεων-μελών τους.
Παράλληλα, τους δίνεται η ευκαιρία ενδυνάμωσης του ρόλου τους ως αξιόπιστου φορέα ενημέρωσης, ο οποίος θα τονίζει τις ευκαιρίες, θα προειδοποιεί για πιθανές παγίδες και κινδύνους και θα δίνει έμφαση στις ιδιαίτερες ανάγκες του κλάδου.
Τέλος, μπορούν να πείσουν την ελληνική κοινωνία για την αξία της επιχειρηματικότητας και τη σημασία της στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Επίσης, θετική είναι η εικόνα που κυριαρχεί στις ΜμΕ για την ανταγωνιστικότητα, η οποία δεν εξασφαλίζει απλώς την επιβίωση της επιχείρησης αλλά αποτελεί τη λέξη-κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη και ισχυροποίηση της θέσης της στην αγορά.
Δύο ακόμα έννοιες ενισχυτικές της ανταγωνιστικότητας είναι η καινοτομία και η εξωστρέφεια. Η μεν καινοτομία συμβάλλει στη διαφοροποίηση της επιχείρησης και εξασφαλίζει υψηλή ζήτηση για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Η δε εξωστρέφεια επιτρέπει το άνοιγμα σε νέες αγορές, τη διεύρυνση του πελατολογίου και την αύξηση των πωλήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου