Προ των πυλών βρίσκεται πλέον η αύξηση της φορολογίας σε βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, υγραέριο και φυσικό αέριο, η οποία θα είναι καταστροφική όχι μόνο για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς αλλά και για τη βαριά βιομηχανία της χώρας.
Η συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ προκειμένου να κλείσει την αξιολόγηση έχει ήδη αποφασίσει να δώσει γη και ύδωρ στους δανειστές
αφού... όπως έχει ήδη αποκαλύψει το Liberal.gr, θεωρεί την αξιολόγηση μοναδική «σανίδα σωτηρίας» που μπορεί, έστω και παροδικά, να αλλάξει λίγο το κλίμα που επιβαρύνεται πλέον καθημερινά από το χάος που βυθίζεται η χώρα.
Το τραγικό όμως είναι ότι για το λόγο αυτό όχι μόνο «κόκκινες» γραμμές δεν κρατά, με αποτέλεσμα το «τσουνάμι» των αυξήσεων στην άμεση φορολογία να σαρώσει όλα τα εισοδήματα και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά «θυσιάζει» ακόμη και τη βαριά βιομηχανία αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα έχει στην αγορά, στις θέσεις εργασίας, στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και της οικονομίας.
Λειτουργώντας πάντα ως εχθρός της ιδιωτικής πρωτοβουλίας η κυβέρνηση, για μια ακόμη φορά, σχεδιάζει να υψώσει ένα ακόμη εμπόδιο στη δραστηριότητα των όσων έχουν απομείνει υγιών μεγάλων βιομηχανικών επιχειρήσεων αγνοώντας τις αυξημένες φορολογικές τους υποχρεώσεις, αλλά κυρίως την απουσία τραπεζικής χρηματοδότησης που έχει βάλει «ταφόπλακα» στα όποια σχέδια τους και πρωτοβουλίες, αφού η έλλειψη ρευστότητας έχει «στραγγαλίσει» όλη την αγορά.
Στο «βωμό» λοιπόν της πρώτης Αριστερής αξιολόγησης, εκτός από τη φορο-ληστεία στους άμεσους φόρους με τις αυξήσεις συντελεστών στο φόρο εισοδήματος και τις νέες κλίμακες για την έκτακτη εισφορά και τα εισοδήματα από ενοίκια, αλλά και τον ΕΝΦΙΑ που θα είναι «ακριβότερος», με αποτέλεσμα ουδείς να γνωρίζει σήμερα εάν ο Πρωθυπουργός θα καλέσει τους ιδιοκτήτες και πάλι φέτος όπως κατά το παρελθόν να μην τον πληρώσουν, έρχεται το μεγαλύτερο «στραπάτσο» που έχει υποστεί η αγορά με τις αυξήσεις στην έμμεση φορολογία.
Κι αν τα ποτά και τα τσιγάρα καλό θα ήταν να τα περιορίσουν λίγο οι φορολογούμενοι, για λόγους πρώτα απ’ όλα υγείας, οι αυξήσεις στις τιμές των υγρών καυσίμων θα οδηγήσει σε «ολοκαύτωμα» την οικονομία.
Ο κύβος, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές του υπουργείου Οικονομικών στο Liberal.gr, ερρίφθη για να κλείσει το δημοσιονομικό κενό των 5,4 δισ. ευρώ και να βρεθούν επιτέλους τα 1,8 δισ. ευρώ που χωρίζουν ακόμη τις δυο πλευρές στη διαπραγμάτευση.
Το σχέδιο, μετά και τις χθεσινές «υπόγειες» επαφές των στελεχών του υπουργείου Οικονομικών με τα τεχνικά κλιμάκια, προβλέπει:
1. Αύξηση κατά 10 λεπτά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη . Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι η τιμή της αμόλυβδης θα εκτιναχθεί από τα περίπου 1,34 ευρώ σήμερα στα 1,47 ευρώ, δηλαδή θα αυξηθεί λόγω και του ΦΠΑ 23%, κατά 13 λεπτά, ενώ δεν αποκλείεται να φθάσει και το 1,50 λεπτά/λίτρο αφού σήμερα οι τιμές, ανάλογα με το νόμο, κυμαίνονται από 1,273 έως 1,418 ευρώ το λίτρο.
2. Αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης η οποία, εκτός απροόπτου, θα είναι ανάλογη με αυτή της βενζίνης, δηλαδή κατά 10 λεπτά στον ΕΦΚ.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι το πετρέλαιο κίνησης από 0,918 έως 1,078 ευρώ θα κυμαίνεται με βάση τις σημερινές τιμές από το 1,03 έως 1,10 ευρώ/λίτρο.
3. Αύξηση στην τιμή του υγραερίου κίνησης, η οποία φυσικά θα συμπαρασυρθεί από τις αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης και στη βενζίνη.
4. Αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο. Ελπίζοντας ότι η συγκεκριμένη αύξηση θα είναι έστω μικρή, αφού ακόμη δεν έχουν καταλήξει οι δυο πλευρές, παρ’όλα αυτά η κίνηση θα είναι ολέθρια με δεδομένο ότι το φυσικό αέριο είναι σήμερα ο βασικός συντελεστής κόστους στην παραγωγική διαδικασία της βαριάς βιομηχανίας. Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο ότι στην τελική τιμή ο ΕΦΚ σήμερα αντιπροσωπεύει ήδη το 40%, όταν σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. «ακροβατεί» στο 10%.
Εάν το κυβερνητικό σχέδιο υλοποιηθεί όπως έχει ήδη κατατεθεί στα τεχνικά κλιμάκια τότε είναι δεδομένο ότι οι αυξήσεις στη λιανική τιμή των καυσίμων θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα της αγοράς, αφού θα συμπαρασύρουν ανοδικά τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ οι αυξήσεις θα μειώσουν ακόμη περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των φορολογουμένων.
Φυσικά οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι όσοι έχουν αγοράσει πετρελαιοκίνητα ΙΧ, όπως και όσοι επαγγελματίες χρησιμοποιούν στα αυτοκίνητα τους πετρέλαιο π.χ. φορτηγά, λεωφορεία, ταξί, οι αγρότες, τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, αλλά και η βαριά βιομηχανία.
Μεγαλύτερο πάντως θα είναι το κόστος για τον προϋπολογισμό αφού, όπως έχουν αποδείξει όλες οι παλαιότερες αυξήσεις στα καύσιμα, πέρα από την αναζωπύρωση του λαθρεμπορίου, τα δημόσια έσοδα θα μειωθούν καθώς θα πέσουν άμεσα οι πωλήσεις καυσίμων, ακόμη κι αν δεν αυξηθούν στο εγγύς μέλλον οι διεθνείς τιμές, ενώ οι αυξήσεις θα περάσουν σε όλη την παραγωγική αλυσίδα και θα μετακυλιστούν στον τελικό καταναλωτή.
Το τραγικό όμως είναι ότι για το λόγο αυτό όχι μόνο «κόκκινες» γραμμές δεν κρατά, με αποτέλεσμα το «τσουνάμι» των αυξήσεων στην άμεση φορολογία να σαρώσει όλα τα εισοδήματα και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά «θυσιάζει» ακόμη και τη βαριά βιομηχανία αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα έχει στην αγορά, στις θέσεις εργασίας, στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και της οικονομίας.
Λειτουργώντας πάντα ως εχθρός της ιδιωτικής πρωτοβουλίας η κυβέρνηση, για μια ακόμη φορά, σχεδιάζει να υψώσει ένα ακόμη εμπόδιο στη δραστηριότητα των όσων έχουν απομείνει υγιών μεγάλων βιομηχανικών επιχειρήσεων αγνοώντας τις αυξημένες φορολογικές τους υποχρεώσεις, αλλά κυρίως την απουσία τραπεζικής χρηματοδότησης που έχει βάλει «ταφόπλακα» στα όποια σχέδια τους και πρωτοβουλίες, αφού η έλλειψη ρευστότητας έχει «στραγγαλίσει» όλη την αγορά.
Στο «βωμό» λοιπόν της πρώτης Αριστερής αξιολόγησης, εκτός από τη φορο-ληστεία στους άμεσους φόρους με τις αυξήσεις συντελεστών στο φόρο εισοδήματος και τις νέες κλίμακες για την έκτακτη εισφορά και τα εισοδήματα από ενοίκια, αλλά και τον ΕΝΦΙΑ που θα είναι «ακριβότερος», με αποτέλεσμα ουδείς να γνωρίζει σήμερα εάν ο Πρωθυπουργός θα καλέσει τους ιδιοκτήτες και πάλι φέτος όπως κατά το παρελθόν να μην τον πληρώσουν, έρχεται το μεγαλύτερο «στραπάτσο» που έχει υποστεί η αγορά με τις αυξήσεις στην έμμεση φορολογία.
Κι αν τα ποτά και τα τσιγάρα καλό θα ήταν να τα περιορίσουν λίγο οι φορολογούμενοι, για λόγους πρώτα απ’ όλα υγείας, οι αυξήσεις στις τιμές των υγρών καυσίμων θα οδηγήσει σε «ολοκαύτωμα» την οικονομία.
Ο κύβος, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές του υπουργείου Οικονομικών στο Liberal.gr, ερρίφθη για να κλείσει το δημοσιονομικό κενό των 5,4 δισ. ευρώ και να βρεθούν επιτέλους τα 1,8 δισ. ευρώ που χωρίζουν ακόμη τις δυο πλευρές στη διαπραγμάτευση.
Το σχέδιο, μετά και τις χθεσινές «υπόγειες» επαφές των στελεχών του υπουργείου Οικονομικών με τα τεχνικά κλιμάκια, προβλέπει:
1. Αύξηση κατά 10 λεπτά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη . Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι η τιμή της αμόλυβδης θα εκτιναχθεί από τα περίπου 1,34 ευρώ σήμερα στα 1,47 ευρώ, δηλαδή θα αυξηθεί λόγω και του ΦΠΑ 23%, κατά 13 λεπτά, ενώ δεν αποκλείεται να φθάσει και το 1,50 λεπτά/λίτρο αφού σήμερα οι τιμές, ανάλογα με το νόμο, κυμαίνονται από 1,273 έως 1,418 ευρώ το λίτρο.
2. Αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης η οποία, εκτός απροόπτου, θα είναι ανάλογη με αυτή της βενζίνης, δηλαδή κατά 10 λεπτά στον ΕΦΚ.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι το πετρέλαιο κίνησης από 0,918 έως 1,078 ευρώ θα κυμαίνεται με βάση τις σημερινές τιμές από το 1,03 έως 1,10 ευρώ/λίτρο.
3. Αύξηση στην τιμή του υγραερίου κίνησης, η οποία φυσικά θα συμπαρασυρθεί από τις αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης και στη βενζίνη.
4. Αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο. Ελπίζοντας ότι η συγκεκριμένη αύξηση θα είναι έστω μικρή, αφού ακόμη δεν έχουν καταλήξει οι δυο πλευρές, παρ’όλα αυτά η κίνηση θα είναι ολέθρια με δεδομένο ότι το φυσικό αέριο είναι σήμερα ο βασικός συντελεστής κόστους στην παραγωγική διαδικασία της βαριάς βιομηχανίας. Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο ότι στην τελική τιμή ο ΕΦΚ σήμερα αντιπροσωπεύει ήδη το 40%, όταν σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. «ακροβατεί» στο 10%.
Εάν το κυβερνητικό σχέδιο υλοποιηθεί όπως έχει ήδη κατατεθεί στα τεχνικά κλιμάκια τότε είναι δεδομένο ότι οι αυξήσεις στη λιανική τιμή των καυσίμων θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα της αγοράς, αφού θα συμπαρασύρουν ανοδικά τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ οι αυξήσεις θα μειώσουν ακόμη περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των φορολογουμένων.
Φυσικά οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι όσοι έχουν αγοράσει πετρελαιοκίνητα ΙΧ, όπως και όσοι επαγγελματίες χρησιμοποιούν στα αυτοκίνητα τους πετρέλαιο π.χ. φορτηγά, λεωφορεία, ταξί, οι αγρότες, τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, αλλά και η βαριά βιομηχανία.
Μεγαλύτερο πάντως θα είναι το κόστος για τον προϋπολογισμό αφού, όπως έχουν αποδείξει όλες οι παλαιότερες αυξήσεις στα καύσιμα, πέρα από την αναζωπύρωση του λαθρεμπορίου, τα δημόσια έσοδα θα μειωθούν καθώς θα πέσουν άμεσα οι πωλήσεις καυσίμων, ακόμη κι αν δεν αυξηθούν στο εγγύς μέλλον οι διεθνείς τιμές, ενώ οι αυξήσεις θα περάσουν σε όλη την παραγωγική αλυσίδα και θα μετακυλιστούν στον τελικό καταναλωτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου