Ποιοι την αποτελούν, τι σκοπό εξυπηρετούν και πού αναφέρονται κατόπιν εντολής Σαµαρά
Ένα νέο, άτυπο όργανο, που λειτουργεί εν είδει επικοινωνιακού «ιερατείου», συστήθηκε εδώ και λίγες εβδοµάδες στα άδυτα της πρωθυπουργικής αυλής.
Πρόκειται για οµάδα κορυφαίων στελεχών του Μαξίµου και της Συγγρού, που µία φορά την εβδοµάδα συνεδριάζουν στην Ηρώδου Αττικού, ώστε να καθοριστεί η κεντρική επικοινωνιακή στρατηγική, αλλά και ο τρόπος µε τον οποίο αυτή θα εκφραστεί τόσο σε κυβερνητικό όσο και σε κοµµατικό επίπεδο.
Η απόφαση για τη συγκρότηση αυτής της «γαλάζιας οµάδας κρούσης» ελήφθη... ασφαλώς στο πλαίσιο των επικείµενων εκλογικών αναµετρήσεων για το Ευρωκοινοβούλιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και εν µέσω της διαπραγµάτευσης µε την τρόικα, όπου άπαντες στην κυβέρνηση στέκονται στην ανάγκη να περάσει µε κάθε κόστος το µήνυµα ότι η χώρα µπαίνει σε αναπτυξιακή τροχιά και πως τα δύσκολα είναι πίσω.
Φυσικά, κοµβικό ρόλο έπαιξαν και οι µουρµούρες των βουλευτών της συγκυβέρνησης, κυρίως αυτών της Ν.∆., σχετικά µε τις ψηφοφορίες-φωτιά που έρχονται το επόµενο διάστηµα στη Βουλή, αλλά και το ρευστό τοπίο που αποτυπώνεται στις δηµοσκοπήσεις. Σε αυτές ο βασικός κυβερνητικός εταίρος δίνει µάχη στήθος µε στήθος µε τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ταυτόχρονα καταγράφεται ανησυχητική αύξηση της Χρυσής Αυγής.
ΣΧΕ∆ΙΑΣΜΟΣ
Με αυτά τα δεδοµένα, θεωρήθηκε επιβεβληµένη η δηµιουργία ενός συντονιστικού οργάνου, η σύνθεση του οποίου θα εξυπηρετούσε την άµεση και πολυεπίπεδη υλοποίηση του επικοινωνιακού σχεδιασµού. Στις εν λόγω συνεδριάσεις συµµετέχουν ο υπουργός Επικρατείας, ∆ηµήτρης Σταµάτης, ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, Γιώργος Μουρούτης (οι δυο τους, εκτός των άλλων, µεταφέρουν και τις απόψεις του πρωθυπουργού), ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίµος Κεδίκογλου, ο «γαλάζιος» κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, Μάκης Βορίδης, ο γραµµατέας της Ν.∆., Ανδρέας Παπαµιµίκος, ο ιθύνων νους της εταιρείας µετρήσεων MRB, ∆ηµήτρης Μαύρος, ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού στη Βουλή, Νίκος Τσούτσιας, και ο δηµοσιογράφος ∆ηµήτρης Κανέλλης, στενός συνεργάτης του Γιάννη Στουρνάρα στο υπουργείο Οικονοµικών.
Η «ΓΡΑΜΜΗ»
Καθείς εξ αυτών έχει αναλάβει το έργο της συστηµατικής µεταφοράς της «γραµµής» που καθορίζεται στις συνεδριάσεις, στον τοµέα ευθύνης του. Ο κ. Κεδίκογλου εκπέµπει το αντίστοιχο σήµα στα κυβερνητικά κλιµάκια, ο Ανδρέας Παπαµιµίκος στο κόµµα, οι κ.κ. Βορίδης και Τσούτσιας δραστηριοποιούνται στο Κοινοβούλιο, σε συνεννόηση βεβαίως και µε τον πρόεδρο του Σώµατος, Βαγγέλη Μεϊµαράκη, ενώ ο κ. Κανέλλης «κάνει παιχνίδι» σε ό,τι αφορά την επικοινωνιακή διαχείριση των διαβουλεύσεων µε τους δανειστές, αλλά και της λήψης των δυσάρεστων µέτρων. Οπως γίνεται αντιληπτό, οι κ.κ. Σταµάτης και Μουρούτης είναι επιφορτισµένοι µε τον συντονισµό του όλου εγχειρήµατος, µε τον κ. Μαύρο να παραθέτει τις αναλύσεις από τις κρυφές και µη σφυγµοµετρήσεις.
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Ουσιαστικά, η παραπάνω οµάδα ήλθε να αντικαταστήσει τον «πρωινό καφέ» που είχε καθιερώσει ο Σίµος Κεδίκογλου µε τους υπευθύνους των γραφείων Τύπου των υπουργείων, στους οποίους και έδινε κατευθύνσεις σχετικά µε την επικοινωνιακή πολιτική, προκειµένου να µην υπάρχουν αντιφάσεις στις τοποθετήσεις των υπουργών, αλλά και να αποφεύγονται οι παντός είδους γκάφες.
Ωστόσο, κατά κοινή οµολογία, το εν λόγω σύστηµα κάθε άλλο παρά λειτουργικό αποδείχθηκε. Ως εκ τούτου, αναζητήθηκαν λύσεις «κορυφής», που σίγουρα θα ήταν πιο αποτελεσµατικές και θα ανταποκρίνονταν στο πάγιο αίτηµα για κεντρική επικοινωνιακή διαχείριση, µε βάση την οποία θα πορεύονταν η κυβέρνηση και το κόµµα.
Πάντως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», το «σύστηµα» που εµπνεύστηκε ο Ευβοιώτης κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν θα καταργηθεί (επί της ουσίας βρισκόταν εδώ και καιρό µεταξύ φθοράς και αφθαρσίας), αλλά θα µετεξελιχθεί σε «γρανάζι» της κεντρικής επικοινωνιακής µηχανής που στήνει το πρωθυπουργικό περιβάλλον.
ΝΕΑ ∆ΙΑΣΤΑΣΗ
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το ότι τη δεδοµένη χρονική στιγµή η επικοινωνιακή πολιτική του Μαξίµου αποκτά νέα διάσταση και οργανώνεται πιο «επαγγελµατικά» καταδεικνύει το γεγονός ότι ο συναγερµός ενόψει της προεκλογικής περιόδου, αλλά και για τυχόν απρόβλεπτες εξελίξεις έχει ήδη ηχήσει στο «γαλάζιο» στρατόπεδο. Ενας από τους βασικούς άξονες γύρω από τους οποίους κινούνται οι συζητήσεις των στελεχών αυτού του επίλεκτου γκρουπ είναι φυσικά η όσο το δυνατόν αρτιότερη εκπροσώπηση της κυβέρνησης στα µέσα ενηµέρωσης, κάτι που αποτελούσε σηµείο έντονου προβληµατισµού όλο αυτό το διάστηµα. «Κάτι έπρεπε να γίνει. Οι υπουργοί και οι υφυπουργοί συµπεριφέρονταν λες και ήταν απρόθυµοι να στηρίξουν το κυβερνητικό έργο. Από την άλλη, ο πρωθυπουργός θα έπρεπε από την πρώτη στιγµή να έχει στα χέρια του σοβαρές αναλύσεις και εισηγήσεις για να πορεύεται. Ηταν η πιο σοβαρή κίνηση που έχει γίνει εδώ και καιρό», λένε στα «Π» στενοί συνοµιλητές του Αντώνη Σαµαρά.
Κάποιοι µάλιστα, προχωρώντας ένα βήµα παραπέρα, επισηµαίνουν ότι οι πρόωρες εκλογές εξακολουθούν -παρά τις τοποθετήσεις περί καλπών το 2016- να στροβιλίζουν στο µυαλό του πρωθυπουργού, µε τα µέλη του «ιερατείου» (τη γνώµη των οποίων είναι γνωστό πως εµπιστεύεται απόλυτα) να ιχνηλατούν το τοπίο όσον αφορά τον χρονικό προσδιορισµό της προσφυγής στη λαϊκή ετυµηγορία.
Τα πρώτα δείγµατα γραφής
Χαρακτηριστικό της κινητικότητας που επικρατεί αυτές τις ηµέρες σε Συγγρού και Ηρώδου Αττικού είναι ότι εµπνευστές για τη δηµιουργία αυτού του άτυπου επικοινωνιακού οργάνου, αλλά και εκείνοι που έκαναν τις επιλογές των προσώπων που το απαρτίζουν, ήταν οι κ.κ. ∆ηµήτρης Σταµάτης και Γιώργος Μουρούτης. Γεγονός που δείχνει πως οι προβληµατισµοί του πρωθυπουργού και των στενών συνεργατών του για την επικοινωνιακή εικόνα της κυβέρνησης είχαν ενταθεί τους τελευταίους µήνες και, κατά συνέπεια, συµφωνήθηκε να υπάρξουν αµέσως µετασχηµατισµοί. Οσο για τα πρώτα δείγµατα γραφής, έχουν κάνει ήδη την εµφάνισή τους, µε κυριότερο παράδειγµα την επικοινωνιακή αντεπίθεση που επιχειρείται, µε αιχµή του δόρατος τον ίδιο τον Αντώνη Σαµαρά. «Είναι το ισχυρό χαρτί της κυβέρνησης και η εµπιστοσύνη των πολιτών προς το πρόσωπό του πρέπει να αξιοποιηθεί στο έπακρο. Αυτό είναι µονόδροµος για να κρατήσει η Ν.∆. τις δυνάµεις της εν µέσω της πιο δύσκολης συγκυρίας από τον Ιούνιο του 2012 και πρέπει να έχει συνέχεια», επισηµαίνει κορυφαίος κυβερνητικός αξιωµατούχος, προαναγγέλλοντας ότι ο πρωθυπουργός θα παραµείνει και το επόµενο διάστηµα στο επίκεντρο της «γαλάζιας» επικοινωνιακής στρατηγικής.
Του Θανάση Φουσκίδη, εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
parapolitika
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου