Της Reena Jana Η αναγκαιότητα μπορεί να είναι η μητέρα της εφευρετικότητας. Αλλά θα μπορούσε η ύφεση να είναι η μητέρα της καινοτομίας; Άλλωστε, πολλές εταιρείες δισεκατομμυρίων δολαρίων οι οποίες έχουν διάρκεια, από την Disney (DIS) μέχρι τη Microsoft (MSFT), ιδρύθηκαν κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής ύφεσης. Σε γενικές γραμμές, οι λειτουργικές δαπάνες τείνουν να είναι φθηνότερες σε περίοδο ύφεσης. Τα ταλέντα είναι πιο εύκολο να βρεθούν λόγω των εκτεταμένων απολύσεων. Και ο ανταγωνισμός είναι συνήθως λιγότερο έντονος, διότι, στην πραγματικότητα, πολλοί παίκτες βγαίνουν έξω από το παιχνίδι. Οι υφέσεις μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα στελέχη να καταλάβουν πώς μπορούν να βελτιώσουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις διεργασίες τόσο στο εσωτερικό της εταιρείας όσο και για τους πελάτες. Στην ιδανική περίπτωση, η δημιουργική σκέψη που χρειάζεται για να αντέξει μια εταιρεία στη θύελλα της οικονομικής ύφεσης μπορεί να οδηγήσει σε νέες αγορές και πηγές εσόδων. "Η καινοτομία προέρχεται από τις προκλήσεις,” λέει ο Vineet Nayar, CEO της HCL Technologies, μιας παγκόσμιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών IT με βάση τη Noida (Ινδία). Η HCL πρόσφατα συνεργάστηκε με την Xerox (XRX) για την παροχή τεχνικής υποστήριξης σε εταιρικούς πελάτες που χρησιμοποιούν τα συστήματα Xerox για τη μείωση της σπατάλης χαρτιού. Τα συστήματα αυτά καθαυτά, ήταν εμπνευσμένα από τη διπλή πρόκληση της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάγκης για περιορισμό των εξόδων του γραφείου κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Η επινόηση διαδικασιών που είναι αποδοτικές με μικρό κόστος και εξοικονομούν χρόνο είναι προτεραιότητα σε περίοδο ύφεσης, και είναι ένας τομέας ενδιαφέροντος για επιχειρήσεις και οργανισμούς σε διάφορους τομείς, από την υψηλή τεχνολογία μέχρι την υγειονομική περίθαλψη. "Σε μια ύφεση, μπορείτε να καινοτομήσετε για να είστε πιο αποδοτικοί", λέει ο John Kao, συγγραφέας του βιβλίου Καινοτόμο Έθνος και επικεφαλής του Ινστιτούτου για την Καινοτομία Μεγάλης Κλίμακας της Deloitte. Μαθήματα για εμπέδωση Βέβαια, υπήρξαν ορισμένες ενδείξεις τελευταία οτι η οικονομία μπορεί να ανεβαίνει - τα τριμηνιαία κέρδη της Apple (AAPL) αυξήθηκαν κατά 15%, για παράδειγμα. Όμως μια πρόσφατη έρευνα από την εταιρεία συμβούλων Bain & Co βρήκε ότι το 60% των 1.430 παγκόσμιων στελεχών που ερωτήθηκαν αναμένουν πως η παρούσα κρίση θα διαρκέσει μέχρι και το 2010. Και οι έξυπνες εταιρίες θα συνεχίσουν να εφαρμόζουν τα διδάγματα της καινοτομίας που έμαθαν κατά τη διάρκεια των σημερινών δύσκολων στιγμών, ακόμη και όταν τα πράγματα ανακάμψουν. Οι καινοτόμες διαδικασίες, προϊόντα και υπηρεσίες που τώρα γεννιούνται μπορούν να βοηθήσουν τα στελέχη να καταλάβουν πώς θα περιστείλουν το κόστος ή θα πάρουν ρίσκα για νέες ιδέες, όταν η οικονομία ανακάμψει. Σε αυτήν την ειδική έκθεση, βλέπουμε την τρέχουσα ύφεση μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες για να σας βοηθήσουμε να επανεξετάσετε τον τρόπο προσέγγισης των τακτικών καινοτομίας ακόμη και όταν οι προϋπολογισμοί για έρευνα και ανάπτυξη περικόπτονται. Μιλήσαμε με στελέχη που βρίσκουν ευρηματικούς τρόπους για να διατηρήσουν τα κίνητρα και τη δημιουργικότητα των εργαζομένων, ακόμη και όταν το ηθικό είναι χαμηλό. Θα εξετάσουμε τα οφέλη από το outsourcing της καινοτομίας σε διάφορους τομείς, από το βιομηχανικό σχέδιο μέχρι την εταιρική στρατηγική. Και για να αποδείξουμε πως υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ, προσφέρουμε ένα slide show με μια ιστορική αναδρομή εφευρετικών εταιρειών που δημιουργήθηκαν κατά τις προηγούμενες υφέσεις. |
Προτάσεις και Κριτική για την Οικονομία, την Πολιτική, την Κοινωνία & την Ανάπτυξη!
Τρίτη 4 Αυγούστου 2009
Ύφεση: Η μητέρα της καινοτομίας;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου