Σε θρίλερ εξελίσσονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροπλάνου των Αιγυπτιακών Αερογραμμών που εξαφανίστηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης πάνω από τη Μεσόγειο.
Οι αρχικές πληροφορίες ότι βρέθηκαν συντρίμμια τελικά δεν επιβεβαιώθηκαν.
«Με βάση τα στοιχεία που είχαμε μέχρι τις 9 το βράδυ τα...
αντικείμενα που βρέθηκαν στην θαλάσσια περιοχή δεν ταυτοποιήθηκαν ότι είναι συντρίμμια αεροσκάφους» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αργά το βράδυ ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθ.Μπίνης. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, «το ένα αντικείμενο είναι ξύλινο και το άλλο δεν πρόκειται για σωσίβιο, επομένως δεν ανταποκρίνονται σε συντρίμμια αεροσκάφους».«Με βάση τα στοιχεία που είχαμε μέχρι τις 9 το βράδυ τα...
Οι έρευνες πάντως συνεχίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα συνεχιστούν και το πρωί με εναέρια μέσα τόσο από τις ελληνικές όσο και από τις αιγυπτιακές αρχές. «Θα συνεχιστούν μέχρι να βρεθούν τα συντρίμμια και τα μαύρα κουτιά που θα διαλευκάνουν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους » είπε ο Αθανάσιος Μπίνης.
Νωρίτερα η είδηση είχε κάνει τον γύρο του κόσμου με έκτακτα τηλεγραφήματα διεθνών πρακτορείων ειδήσεων
#BREAKING Greek air safety authorities deny EgyptAir wreckage found
Νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης, δύο μεγάλα αντικείμενα χρώματος πορτοκαλί εντοπίστηκαν 230 ναυτικά μίλια Νοτιοανατολικά της Κρήτης, σύμφωνα με την ΕΡΤ – 1 και εικάζεται ότι ανήκουν στο αεροσκάφος της «Egyptair».
Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τα δύο μεγάλα αντικείμενα εντοπίστηκαν περίπου 50 ναυτικά μίλια, πιο δυτικά και νότια προς την Κρήτη, από το σημείο που χάθηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους της «Egyptair», μεταξύ Κρήτης και Αιγύπτου, εντός του FIR Καΐρου.
Tο αεροσκάφος της «Egyptair» συνετρίβη νότια της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) πηγή της ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. «Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος, την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ… συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου», διευκρίνισε η πηγή.
Το χρονικό
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για το μοιραίο ΜS 804 των αιγυπτιακών αερογραμμών, με 66 επιβαίνοντες, το οποίο χάθηκε ανοιχτά της Καρπάθου, ενώ εκτελούσε πτήση από Παρίσι προς Κάιρο. Τρομοκρατία, μηχανική βλάβη, ή ανθρώπινο λάθος, τα σενάρια για την τύχη του μοιραίου αεροσκάφους. Κανείς μέχρι στιγμής δεν θέλει να αποκλείσει ή να επιβεβαιώσει κάποιο από αυτά μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες.
Δώδεκα ώρες μετά από τη συντριβή του αεροσκάφους, 118 ναυτικά μίλια μακριά από το σημείο που χάθηκε το στίγμα του, εντοπίστηκαν αντικείμενα πορτοκαλί χρώματος, δίνοντας την εικόνα ότι πρόκειται για συντρίμμια.
Ωστόσο, όπως δήλωσε στο κεντρικό δελτίο της ΕΡΤ ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιος Μπίνης, τα αντικείμενα αυτά δεν ανήκουν στο μοιραίο αεροσκάφος.
Ωστόσο, όπως δήλωσε στο κεντρικό δελτίο της ΕΡΤ ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιος Μπίνης, τα αντικείμενα αυτά δεν ανήκουν στο μοιραίο αεροσκάφος.
Νωρίτερα, το απόγευμα της Πέμπτης, ο αντιπρόεδρος της αιγυπτιακής αεροπορικής εταιρείας επιβεβαίωσε ότι βρέθηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους της EgyptAir. Επίσης, το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου σε ανακοίνωση του ανέφερε ότι οι ελληνικές αρχές ανακάλυψαν «αντικείμενα που επιπλέουν» τα οποία πιθανόν είναι συντρίμμια του αεροσκάφους της EgyptAir το οποίο συνετρίβη στη Μεσόγειο, καθώς και σωσίβια.
Παράλληλα, ο πρεσβευτής της Αιγύπτου στη Γαλλία δήλωσε ότι οι ελληνικές αρχές ενημέρωσαν τον ομόλογό του στην Αθήνα ότι ανακάλυψαν συντρίμμια γαλανού και λευκού χρώματος στις έρευνες για το αγνοούμενο αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών. «Το μόνο που θα πω είναι ότι η πρεσβεία μας στην Αθήνα μας είπε ότι ήλθαν σε επαφή μαζί της οι ελληνικές αρχές οι οποίες ανέφεραν πως ανακάλυψαν συντρίμμια λευκού και μπλε χρώματος που ανταποκρίνονται στα χρώματα της EgyptAir», ανέφερε ο Ιχάμπ Μπαντάουι σε δηλώσεις του στο ιδιωτικό γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο BFM. «Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω ότι πρόκειται για συντρίμμια, αλλά είναι εύλογο να σκεφτούμε πως πρόκειται για συντρίμμια του αεροσκάφους Airbus της εταιρείας που εξαφανίστηκε», πρόσθεσε.
Άμεση κινητοποίηση των ελληνικών δυνάμεων
Από την πρώτη στιγμή που χάθηκε το ίχνος του αεροσκάφους, Ελληνικό C-130 με φωτιστικές φωτοβολίδες για έρευνα και διάσωση βρέθηκε στο πεδίο των ερευνών, 165 ναυτικά μίλια νοτια-νοτιοανατολικά της Καρπάθου.
Η χώρα μας, διεθνώς αναγνωρισμένη για την έρευνα και διάσωση διέθεσε αμέσως:
Ένα αεροσκάφος αεροπορικής συνεργασίας, δύο C-130, ένα Super puma, ένα s-70 ΠΝ, τη Φρεγάτα «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ», το υποβρύχιο «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», δύο F-16.
Ένα αεροσκάφος αεροπορικής συνεργασίας, δύο C-130, ένα Super puma, ένα s-70 ΠΝ, τη Φρεγάτα «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ», το υποβρύχιο «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», δύο F-16.
Επίσης, η Γαλλία, η Αμερική και η Μ. Βρετανία ζήτησαν να μετέχουν με αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.
Η πορεία της μοιραίας πτήτης του airbus των Αιγυπτιακών αερογραμμών
-Το αεροσκάφος εκτελούσε την πτήση Παρίσι- Κάιρο με 66 επιβαίνοντες, μεταξύ τους 30 Αιγύπτιοι και 15 Γάλλοι, ενώ υπήρχαν και δύο μικρά παιδιά., όταν στις 4 παρά 20 τα ξημερώματα σήμανε συναγερμός σε Αθήνα και Κάιρο.
-Το Airbus είχε βγει από το FIR Αθηνών και είχε εισέλθει στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, μόλις 2 λεπτά. Το αεροσκάφος πετούσε κανονικά χωρίς ν’ αναφέρουν οι χειριστές του το παραμικρό πρόβλημα, σε ύψος 37.000 ποδών.
-Το αεροσκάφος εισήλθε εντός του Ελληνικού FIR λίγα λεπτά μετά τις 2:15 τα ξημερώματα.
-Στις 02:55 έγινε Check in από το Αθήνα Control την ώρα που ήταν πάνω από την Αίγινα.
-Στις 03:37 το αεροσκάφος δεν απαντά στις κλήσεις της Αθήνας και μπαίνει σε κατάσταση αβεβαιότητας.
-Στις 03:41 το Airbus τίθεται σε κατάσταση κινδύνου και ένα C-130 απογειώνεται.
-Το Airbus πετούσε στα 37.000 πόδια όταν ξαφνικά έκανε στροφή 90 μοιρών αριστερά και αμέσως στροφή 360 μοιρών δεξιά ενώ ταυτόχρονα έχανε ύψος με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάνοντας συνεχείς κύκλους έπεσε στα 15.000 πόδια, στα 10.000 και τελευταία καταγραφή από τα ραντάρ είναι στα 8.500 πόδια.
-Το Airbus είχε βγει από το FIR Αθηνών και είχε εισέλθει στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, μόλις 2 λεπτά. Το αεροσκάφος πετούσε κανονικά χωρίς ν’ αναφέρουν οι χειριστές του το παραμικρό πρόβλημα, σε ύψος 37.000 ποδών.
-Το αεροσκάφος εισήλθε εντός του Ελληνικού FIR λίγα λεπτά μετά τις 2:15 τα ξημερώματα.
-Στις 02:55 έγινε Check in από το Αθήνα Control την ώρα που ήταν πάνω από την Αίγινα.
-Στις 03:37 το αεροσκάφος δεν απαντά στις κλήσεις της Αθήνας και μπαίνει σε κατάσταση αβεβαιότητας.
-Στις 03:41 το Airbus τίθεται σε κατάσταση κινδύνου και ένα C-130 απογειώνεται.
-Το Airbus πετούσε στα 37.000 πόδια όταν ξαφνικά έκανε στροφή 90 μοιρών αριστερά και αμέσως στροφή 360 μοιρών δεξιά ενώ ταυτόχρονα έχανε ύψος με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάνοντας συνεχείς κύκλους έπεσε στα 15.000 πόδια, στα 10.000 και τελευταία καταγραφή από τα ραντάρ είναι στα 8.500 πόδια.
Η μεγάλη απορία που πιθανό να λυθεί μόνο από τα «μαύρα» κουτιά του αεροσκάφους είναι γιατί αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα κυβερνήτης και συγκυβερνήτης δεν ανέφεραν ούτε μια λέξη στον ασύρματο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου