Μιλούσαμε πριν από χρόνια για την περίφημη
«αποκέντρωση» από το αθηνοκεντρικό Κράτος.
Που να ξέραμε πως αυτή η τόσο
ωραία έννοια, έγινε όπλο για να δημιουργηθούν όχι νέες, μοντέρνες
δομές, αλλά εξελίχθηκε σε πεδίο καινούργιων ρουσφετολογικών μηχανισμών,
τοπικής διαπλοκής.
Κι αυτό διότι ποσά άνω των 20 εκατ. Ευρώ φέρονται να
διακινούνται σε ύποπτους – τουλάχιστον – διαφημιστικούς κι όχι μόνο
διαγωνισμούς αποκλειστικά από τις περιφέρειες και τους Δήμους.
Ας δούμε όμως κάποιες σημαντικές περιπτώσεις:
Διαφημιστικό διαγωνισμό διεξάγει ο περιφερειάρχης Ηπείρου
Αλέξανδρος Καρχιμάνης με την παρουσία τοπικών διαφημιστικών εταιρειών να
μυρίζει από ...χιλιόμετρα.
Πιο συγκεκριμένα, τρεις από τις επτά
συμμετέχουσες πήραν τελικά το «πράσινο» φως, μετά την αξιολόγηση των
δικαιολογητικών, για την επόμενη φάση του διαγωνισμού της Περιφέρειας Ηπείρου για το έργο τουριστικής προβολής της περιφέρειας.
Πρόκειται για τις εταιρείες Encore,
Next Com και Orange, τα δικαιολογητικά των οποίων κρίθηκαν επαρκή από
την Οικονομική Επιτροπή του διαγωνισμού σε αντίθεση με τις εταιρείες MsComm, Avenue C&W, Σήμα και
την κοινοπραξία Choose / Access, οι οποίες δεν συνεχίζουν στο
διαγωνισμό. Οι τρεις υποψήφιες διεκδικούν το ποσό των 940.500 ευρώ
(χωρίς ΦΠΑ). Ποσό ρεκόρ για την περίοδο που διανύουμε, το οποίο σαφώς
αποτελεί πρόκληση.
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν και στην Περιφέρεια
Ιονίων Νήσων.
Στα μέσα του κατακαλόκαιρου, δηλαδή τον Ιούλιο, ο
περιφερειάρχης της περιοχής Σπυρίδων Σπύρου, συμφώνησε για την υλοποίηση
μίας σειράς υποέργων που εντάσσονται στην Πράξη «Τουριστική προβολή της
Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για το β’ εξάμηνο του 2012» τα οποία θα
υλοποιηθούν στο πλαίσιο της αυτεπιστασίας.
Ο Περιφερειάρχης ενέκρινε
κονδύλι ύψους 400.000 ευρώ το οποίο αφορά την τουριστική προβολή των
νησιών.
Το περίεργο όμως είναι πως όλες αυτές οι δράσεις δεν αφορούν
διαφημίσεις που ως γνωστόν γίνονται την άνοιξη ενόψει του καλοκαιριού
και των διεθνών τουριστών που κάνουν προκρατήσεις αλλά δράσεις μέσα στον
χειμώνα! Είναι ένας διαγωνισμός για τον οποίο πολύ - μα πάρα πολύ -
είχε ενδιαφερθεί ο τέως υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Να τελικά που η χώρα γλίτωσε όμως από τον καταστροφέα της στα
οικονομικά (κι όχι μόνο) όμως από τον διαγωνισμό του δεν τα καταφέραμε
το ίδιο καλά. Κι όσο κι αν η αγορά επικοινωνίας έχει ανάγκη από new
business δεν είναι δυνατό να γίνονται τέτοια έργα για την "ρεκλάμα" όταν
οι πολίτες βιώνουν πρωτοφανείς συνθήκες κρίσης και ανέχειας.
Σε κάθε
περίπτωση, η κοινοπραξία Choose / Access προηγείται, σύμφωνα με
πληροφορίες, μετά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών στο διαγωνισμό
του υπουργείου Περιβάλλοντος για το έργο προϋπολογισμού ύψους 2 εκατ.
Ευρώ.
Δύο εταιρείες διεκδικούν την τουριστική προβολή της Περιφέρειας
Βορείου Αιγαίου.
Πρόκειται για την πολύ καλή εταιρία The Newtons
Laboratory που πραγματοποήσε την περίφημη καμπάνια του Πίου για την WIND
και τη ΣΗΜΑ, οι οποίες διεκδικούν το κονδύλι των 546.000 ευρώ για την
παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών και υπηρεσιών εκδόσεων για την προβολή
της Περιφέρειας μέχρι το τέλος του 2015, οπότε λήγει και η σχετική
σύμβαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου