Διάβασα πρόσφατα ότι θέλετε να εφαρμόσετε φορολογικές τακτικές τύπου ΗΠΑ.
Ειλικρινά σας λέω ότι χάρηκα πάρα πολύ.
Διότι αν πραγματικά εφαρμοστούν φορολογικές νομοθεσίες τύπου ΗΠΑ, νομίζω ότι θα λυθούν πολλά προβλήματά μας. Των πολιτών αυτής της χώρας δηλαδή, όχι τα δικά σας.
Κατ΄ αρχάς, στις ΗΠΑ δεν υπάρχει προκαταβολή φόρου.
Άρα το πρώτο που θα πρέπει να κάνετε είναι να δώστε πίσω την ρευστότητα της προκαταβολής στον μέσο πολίτη και τα νομικά πρόσωπα. Αυτό αυτομάτως θα λύσει πολλά από ...
τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας. Διότι όπως όλοι ξέρουμε, πάσχουμε από ρευστότητα.
Στις ΗΠΑ πολύ σωστά είπατε ότι φορολογούνται τα εισοδήματα με 25% περίπου, αλλά μόνο μετά από τα διάφορα έξοδα δαπανών που προκύπτουν. Πολύ σωστά. Θα ήθελα πάρα πολύ να το κάνετε αυτό και εδώ, διότι αυτόματα οι περισσότεροι πολίτες αυτής της χώρας δεν θα πληρώνουν ευρώ τσακιστό. Ο λόγος είναι απλός: τα έξοδα των περισσότερων είναι περισσότερα από τα έσοδά τους.
Στις ΗΠΑ επίσης δεν υπάρχει αυτοτελής φορολόγηση. Δεν υπάρχουν τεκμήρια και πάνω από όλα, δεν υπάρχει πόθεν έσχες. Η εφορία στις ΗΠΑ δέχεται ότι της πεις, αλλά αλίμονό σου αν αυτά που πεις αποδειχτεί μελλοντικά ότι δεν είναι έτσι. Εδώ η εφορία δεν αποδέχεται τίποτα από όσα λέμε και θα πρέπει να δεχτούμε το τι λέει η εφορία. Στις ΗΠΑ δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Στις ΗΠΑ παράλληλα δεν υπάρχουν χαράτσια, έκτακτες φορολογίες, τέλη επιτηδεύματος και ένα σωρό άλλοι φόροι που θέλετε να επιβάλετε.
Στις ΗΠΑ επίσης δεν πληρώνει cents τσακιστό το 50% του πληθυσμού, διότι δεν πληροί τα κριτήρια να πληρώσει φόρο, διότι δεν έχει τα εισοδήματα να πληρώσει. Αντιθέτως στη χώρα μας, έχουμε δεν έχουμε έσοδα, πρέπει να πληρώσουμε φόρο.
Στις ΗΠΑ δεν κατηγορείται κανείς ότι είναι κλέφτης και πρέπει να αποδείξει ότι είναι αθώος. Στη χώρα μας η πολιτεία παίρνει σαν δεδομένο ότι είμαστε κλέφτες, και ας μην έχουμε ούτε ένα cent από έσοδα.
Στην πολιτεία της Νέας Υόρκης (όπως δείχνει ο πίνακας), ο ετήσιος φόρος (τέλη κυκλοφορίας) ώστε να έχεις δικαίωμα να κυκλοφορείς το αυτοκίνητό σου είναι πολύ χαμηλότερος από την Ελλάδα. Αν και στην Ελλάδα τα τέλη κυκλοφορίας ήταν τόσο χαμηλά, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα πληρωμής από κανέναν. Άρα μειώσετε τα τέλη κυκλοφορίας αν θέλετε να είναι όλοι νόμιμοι.
Και αφού έχετε το προσωπικό έτσι ώστε να θέλετε να ερευνήσετε 800.000 ελεύθερους επαγγελματίες, για να εξακριβώσετε και να διασταυρώσετε τις πληρωμές που κάνουν στην τράπεζα τους, με σκοπό να αποδείξετε ότι έχουν εισόδημα που δεν δηλώνουν, τότε σας συμβουλεύω επίσης να ψάξετε και όλους εκείνους που επίσης δηλώνουν ότι δεν έχουν εισοδήματα, αλλά παρ΄ όλ΄ αυτά τους ζητάτε να πληρώσουν φόρο.
Α και κάτι άλλο, καλό είναι να ενισχύσετε και τα φορολογικά δικαστήρια με επιπλέον προσωπικό, έτσι ώστε, από την μια να υπάρχουν τάχιστες διαδικασίες για αυτούς που λέτε ότι κρύβουν εισοδήματα, αλλά και τάχιστες διαδικασίες για όσους δεν έχουν εισοδήματα, αλλά εσείς επιμένετε ότι έχουν.
Όσον αφορά τους διάφορους φόρους επί των ακινήτων που έχετε επιβάλει, σας συμβουλεύω να τους καταργήσετε, διότι έχετε κάνει πολύ μεγάλο κακό στην εθνική οικονομία. Στο όνομα του να εισπράξετε 2-3 δισ. σε έσοδα, έχετε χάσει περισσότερα από τον τζίρο της οικονομικής δραστηριότητας του κλάδου. Είναι αυτό που λένε ορισμένοι, cost benefit analysis. Αν δεν έχετε ένα τέτοιο τμήμα ανάλυσης, πολύ ευχαρίστως να σας συστήσω ορισμένους καλούς οικονομολόγους αλλά και ορισμένους ακόμα καλύτερους φιλελεύθερους ταλιμπάν, που μπορούν να κάνουν πολύ καλά αυτή την ανάλυση.
Τέλος, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω το οικονομικό αξίωμα που λέει, λεφτά που δεν μπορούν να πληρωθούν δεν θα πληρωθούν.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι, δεν έχει σημασία πόσα λεφτά νομίζετε ότι αρμόζει να πάρετε, αν ο μέσος πολίτης δεν τα έχει, δεν θα τα πάρετε.
Παρακαλώ επίσης διαβάσετε το άρθρο με τίτλο “Προσεχώς κατάρρευση εσόδων” διότι αν το είχατε διαβάσει, ενδεχομένως θα είχατε μια διαφορετική φορολογική προσέγγιση.
Ποτέ δεν είναι αργά για αλλαγές σε θέματα φορολογικής πολιτικής. Απλά πολύ φοβάμαι ότι αν δεν αλλάξει η προσέγγιση σύντομα, θα έχουμε περάσει (αν το έχουμε ήδη περάσει) το σημείο της μη επιστροφής.
Γιώργος Καισάριος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου