Δεν ξέρουμε αν είναι αλήθεια, αλλά μπορούμε να σκεφτούμε πολλά για την υγεία της δημοκρατίας μας αν υπουργοί και βουλευτές υπήρξαν διάσημα trolls,παράλληλα με τα «επίσημα» καθήκοντά τους. Μάλλον, μιλάμε για μια κυβέρνηση από trolls…
Πολλοί εξ ημών υπήρξαμε θύματα απίστευτων επιθέσεων λάσπης. Η λογική τους ήταν απλή και δοκιμασμένη από την εποχή ακόμη που δεν υπήρχαν μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η «μαύρη προπαγάνδα» ήταν γνωστό εργαλείο για τη δολοφονία χαρακτήρων, πολύ πριν το «θεοποιήσει» ο Γκαίμπελς. Ξεκινούσαν, λοιπόν, μία επίθεση που συντονιζότανε από ένα στρατηγείο. Δέκα, είκοσι, εκατό ή και περισσότεροι λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκινούσαν «δουλειά» προσπαθώντας να σπιλώσουν τη φήμη του «αντιπάλου». Στο τέλος κάτι έμενε…
Έχω συναντήσει αρκετούς ανθρώπους που πιστεύουν ότι το liberal.gr στηρίχτηκε από την κρατική διαφήμιση. Λογικό να το πιστεύουν, όταν αρκετοί «επαγγελματίες» του υποκόσμου των «μέσων» προσπάθησαν σκληρά να σπιλώσουν τόσο το Liberal όσο και εμένα προσωπικά. Στο μεταξύ η αλήθεια είναι ότι η κρατική διαφήμιση στο liberal δεν ξεπερνάει το 15% των εσόδων του και ως κρατική διαφήμιση υπολογίζουμε οποιοδήποτε έσοδο προέρχεται από φορέα ή εταιρεία που συμμετέχει το δημόσιο (πέραν των υπουργείων και των λοιπών οργανισμών του), όπως για παράδειγμα τα ΕΛΠΕ, η ΕΥΔΑΠ, η ΔΕΠΑ, η ΔΕΗ κα.
Πόσα άλλα μέσα μπορούν να ισχυριστούν κάτι ανάλογο;
Αλλά είπαμε! Η τοξικότητα κυριαρχεί και στον «πόλεμο λάσπης» όλα επιτρέπονται. Στη λογική τους…
Όχι, ότι η τοξικότητα είναι προνόμιο μόνο της «άλλης πλευράς». Και στη ΝΔ υπάρχουν «πολιτικά πρόσωπα» που έκαναν καριέρα ως υβριστές στο διαδίκτυο.
Δεν είναι εύκολο να προσπεράσουμε την «καταγγελία» νυν υπουργού της κυβέρνησης για το liberal και τον Φιλελεύθερο όταν εκδώσαμε σε βιβλίο μια μελέτη ενός φιλελεύθερου think tank για τον φιλελευθερισμό στις χώρες του Ισλάμ. Σαν να ήμασταν τίποτα πράκτορες του … εχθρού.
Πόσο χρήσιμη είναι αυτή η τοξικότητα στο πολιτικό σύστημα; Απ' ότι φαίνεται αρκετά! Οι εκστρατείες λάσπης είναι έτσι πιο εύκολες, πιο οικονομικές και ενίοτε πιο αποτελεσματικές. Κι αν πρέπει να κάνουμε μια πρόβλεψη, η τάση αυτή θα ενισχυθεί στο μέλλον. Ενδεχομένως αποκτήσει και άλλα χαρακτηριστικά με τη συμμετοχή της τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε να μην εκτίθενται ο εργοδότες με τα ψίχουλα που προσφέρουν στις διάφορες «μάρκες»…
Είναι αλήθεια ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως και οι ΑΝΕΛ, στηρίχτηκαν στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας περισσότερο στα social media απ’ ότι ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Κι αυτό έχει μία λογική. Επειδή δεν είχαν στον έλεγχό τους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι, τηλεοπτικοί σταθμοί, συντάσσονται με την εκάστοτε κυβέρνηση. Οπότε, πάντα θα υπάρχει μια αντιπολίτευση που θα θέλει να συντηρήσει το «τέρας».
Είναι αυτός τρόπος πολιτικής αντιπαράθεσης; Αυτό έκαναν οι άνθρωποι και στην εποχή των καφενείων. Το πρόβλημα είναι ότι το διαδίκτυο έδωσε ταυτόχρονη πρόσβαση σε όλους μας σε όλα τα καφενεία του πλανήτη. Πού να την αντέξει ο ανθρώπινος εγκέφαλος τόση «ψεκασμένη πληροφόρηση». Το πραγματικό πρόβλημα, όμως, αρχίζει και δημιουργείται όταν τα καφενεία γίνονται κυβερνήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου