Παραθέτουμε τον οδηγό της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας (APA - American Psychological Association) για ειδικούς ψυχικής υγείας, σχετικά με καλές πρακτικές κατά την παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών, εν μέσω της πανδημίας. Επιπλέον, αναφέρουμε γενικές συμβουλές της Αμερικάνικης Ψυχολογικής Εταιρείας, για τη διαχείριση άγχους σχετικά με τον κορωνοϊό. Το κείμενο είναι μεταφρασμένο, από την ιστοσελίδα της APA...
COVID-19 και ψυχολογικές υπηρεσίες
Πώς να προστατέψετε τους ασθενείς σας και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Οι υπεύθυνοι των δημόσιων υγειονομικών υπηρεσιών παρακολουθούν την μετάδοση του κορονοϊού. Οι ψυχολόγοι καλούνται να λάβουν μέτρα για την προετοιμασία των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, να απαντήσουν στις ανησυχίες των ασθενών τους και να διαχειριστούν το άγχος στις κοινότητες τους.
Προετοιμάστε τις συνθήκες παροχής των υπηρεσιών σας.
Σκεφτείτε πώς μια πιθανή επιδημία στη κοινωνία σας μπορεί να επηρεάσει την δουλειά σας. Αναθεωρείστε τις οικονομικές και επιχειρησιακές πολιτικές σας και καθορίστε πώς μπορεί να είστε περισσότερο ευέλικτοι. Μπορείτε να αλλάξετε την πολιτική των ακυρώσεων σας ή να παραιτηθείτε από αμοιβές πιθανών ακυρώσεων τελευταίας στιγμής; Έχετε αρκετά αποθέματα να καλύψετε τα έξοδα σας αν μειωθεί η δουλειά σας ή αν αρρωστήσετε οι ίδιοι; Έχετε πλάνο να υπάρχει κάποιος που να διαχειρίζεται τις επικοινωνίες και να πληρώνει τους λογαριασμούς αν εσείς αρρωστήσετε;
Διερευνήστε εναλλακτικές τηλε-συμβουλευτικής.
Έχετε τη δυνατότητα να προσφέρετε ψυχολογικές υπηρεσίες μέσω τηλεφώνου ή ασφαλών εικονο-τηλεδιασκέψεων; Συζητήστε με ασθενείς σχετικά με την δυνατότητα να κάνετε τα ραντεβού σας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αν προκύψει ασθένεια και δυσκολέψουν οι συνεδρίες δια ζώσης.
Αναθεωρείστε την πολιτική διασφάλισης καλής πρακτικής.
Ελέγξτε τη πολιτική ρήτρας σχετικά με το απόρρητο και την εργασία από το σπίτι στο πλαίσιο της παροχής τηλε-συμβουλευτικής. Ελέγξτε την σκοπιμότητα και τους κινδύνους του να έχετε τους ιατρικούς φακέλους των ασθενών σας στο γραφείο του σπιτιού σας αν σταματήσετε να πηγαίνετε στο γραφείο σας.
Αναπτύξτε ένα πλάνο επικοινωνίας με τους ασθενείς σας.
Καθορίστε πώς θα παραμείνετε σε επαφή με τους ασθενείς σας και τις οικογένειες τους κατά τη διάρκεια μιας επιδημίας ή καραντίνας. Ετοιμάστε μια ανακοίνωση που να περιγράφει πώς θα λειτουργήσει το γραφείο σας για να μπορείτε να το συζητήσετε με τους ασθενείς σας. Συζητήστε το με κάθε ασθενή σας, ανεβάστε το στο διαδικτυακό ιστότοπο του γραφείου σας, ανακοινώστε το στην αίθουσα αναμονής και μοιραστείτε το μέσω email. Συμπεριλάβετε στην ανακοίνωση σας όλες τις διαδικασίες σχετικά με τα κλεισίματα και τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής.
Εφαρμόστε ένα οργανωμένο ομαδικό σχέδιο.
Διασφαλίστε ότι όλοι οι εργαζόμενοι σας έχουν τις κατάλληλες πληροφορίες ώστε να απαντούν συντονισμένα.
Προωθήστε την υγιεινή στην καθημερινή πρακτική σας.
Δημιουργήστε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για τους ασθενείς και τους εργαζόμενους σας. Βάλτε ανακοινώνεις ενθάρρυνσης για πλύσιμο χεριών και τοποθετήστε αντισηπτικά χεριών στις αίθουσες αναμονής, στα γραφεία και στις τουαλέτες.
Βοηθήστε στη διαχείριση άγχους των ασθενών και της κοινότητας.
Οι ανακοινώσεις σχετικά με τον κορονοϊό και την πιθανότητα ότι μπορεί να εξαπλωθεί περισσότερο προκαλούν σε κάποιους ανθρώπους επιπλέον άγχος.
Βοηθήστε στην καταπράυνση του φόβου και του πανικού παρέχοντας αξιόπιστες πληροφορίες στους ασθενείς, στους ηγέτες της κοινότητας και στα μέσα ενημέρωσης.
Γενικές συμβουλές για τη διαχείριση άγχους σχετικά με τον κοροναϊό από την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία
Νέες αναφορές σχετικά με τον νέο κοροναϊό, COVID-19, που γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες προκαλούν σε μερικούς ανθρώπους μεγάλο άγχος. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε το άγχος σας, τις αναφορές των ειδήσεων και να διατηρήσετε μια θετική οπτική.
- Είναι χρήσιμο να υιοθετήσετε μια πιο κλινική προσέγγιση καθώς παρακολουθείτε ειδήσεις σχετικά με τον ιό. Για το σκοπό αυτό, θα βοηθούσε να βρείτε μια αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης που να μπορείτε να εμπιστευτείτε. Μπορείτε επίσης να βρείτε χρήσιμες πληροφορίες από τοπικούς ή δημόσιους οργανισμούς δημόσιας υγείας ή ακόμη και από τον οικογενειακό σας γιατρό.
- Επικοινωνήστε με τα παιδιά σας. Συζητήστε για τις ειδήσεις σχετικά με τον κοροναϊό με ειλικρινείς και κατάλληλες για την ηλικία πληροφορίες. Θυμηθείτε ότι τα παιδιά θα παρατηρούν τις συμπεριφορές και τα συναισθήματά σας σχετικά με το πώς να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου.
- Η διατήρηση των κοινωνικών δικτύων μπορεί να ενισχύσει την αίσθηση της κανονικότητας και να προσφέρει πολύτιμες ευκαιρίες για την ανταλλαγή συναισθημάτων και την ανακούφιση του άγχους. Μη διστάσετε να μοιραστείτε χρήσιμες πληροφορίες που μπορείτε να βρείτε σε κυβερνητικούς ιστότοπους με τους φίλους και την οικογένειά σας.
- Τα άτομα που αισθάνονται μια συντριπτική νευρικότητα, μια παρατεταμένη θλίψη ή άλλες παρατεταμένες αντιδράσεις που επηρεάζουν δυσμενώς την επαγγελματική τους απόδοση ή τις διαπροσωπικές σχέσεις πρέπει να συμβουλευτούν έναν εκπαιδευμένο και έμπειρο επαγγελματία ψυχικής υγείας. Οι ψυχολόγοι και άλλοι κατάλληλοι πάροχοι ψυχικής υγείας μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν το ακραίο στρες. Αυτοί οι επαγγελματίες συνεργάζονται με άτομα για να τους βοηθήσουν να βρουν εποικοδομητικούς τρόπους για να διαχειριστούν τις αντιξοότητες.
Αρθρογράφος: Χρύσα Πράντζαλου
Πηγή: American Psychological Association
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου