Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών πανηγυρίζει για τα έσοδα που προήλθαν από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά φρόντισε να κρύψει το γεγονός ότι οι εισπράξεις ήταν κάτω από τον στόχο, ενώ παράλληλα προτίμησε να κάνει σύγκριση με πέρυσι, αποφεύγοντας να δει τα δεδομένα σχετικά και με το 2013...
Περίπου 100.000 περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων πλήρωσαν αυτή τη χρονιά τα Τέλη Κυκλοφορίας για αντίστοιχο αριθμό επιπλέον οχημάτων συγκριτικά με το 2014, επιτρέποντας στο υπουργείο Οικονομικών να αισθάνεται δικαιωμένο από τις αλλαγές που έκανε στον τρόπο υπολογισμού των Τελών. Στη σχετική ανακοίνωση, οι πολιτικοί «ενοικιαστές» της Καραγεώργη Σερβίας επισημαίνουν μάλιστα ότι εισπράχθηκαν και περισσότερα (περίπου 8,3 εκατομμύρια ευρώ) σε σχέση με την περσινή περίοδο!
Μόνο που τα δεδομένα είναι εντελώς αν δει κάποιος τα στοιχεία της τριετίας. Κι αυτό διότι οι οδηγοί που προμηθεύτηκαν για τα οχήματα τους τέλη κυκλοφορίας για το 2014 σε σχέση με το 2013, ήταν κατά 59.874 λιγότεροι και υπήρξε μείωση στα δημόσια έσοδα κατά 17,227 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι το 2013 οι οδηγοί πλήρωσαν τέλη κυκλοφορίας για 5.372.196 οχήματα και τα έσοδα είχαν ανέλθει στα 1,080 δις ευρώ! Δηλαδή, με περίπου 40.000 οχήματα λιγότερα το 2013 σε σχέση με το 2015, το κράτος έβαλε στα ταμεία του 9 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα! Το επισημαίνουμε διότι δίνοντας αυτά τα στοιχεία στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών, τονίζει ότι η νομοθετική πρωτοβουλία που προωθήθηκε με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αποδείχθηκε θετική για τους πολίτες και για τα δημόσια έσοδα.
Πέραν λοιπόν από τη χασούρα που έχει το Δημόσιο, χαμένοι έχουν βγει και οι πολίτες, αφού υπάρχουν κατηγορίες ανθρώπων που είναι ιδιοκτήτες οχημάτων και οι οποίοι δεν πλήρωναν μέχρι το 2015, ενώ κλήθηκαν να πληρώσουν για πρώτη φορά φέτος!
Επιπλέον, φαίνεται ότι οι πολιτικοί προϊστάμενοι του Υπουργείου Οικον0ομικών… ξέχασαν ότι ο αρχικός στόχος του προϋπολογισμού ήταν 1,156 δις ευρώ, για να αναθεωρηθεί προς τα κάτω στα 1,090 δις ευρώ. Οι τελικές εισπράξεις, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, διαμορφώθηκαν κοντά στα 1,072 δις ευρώ, δηλαδή ακόμα πιο χαμηλά.
Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι το βασικό πρόβλημα είναι και φέτος ότι παραδόθηκαν χιλιάδες πινακίδες (περισσότερες από 75.000), λιγότερες μεν από τις προηγούμενες χρονιές, όπου ο ρυθμός κυμαινόταν μεταξύ 130.000-250.000, αλλά καθόλου αμελητέες. Αυτό ήταν και παραμένει το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Οικονομικών. Δηλαδή, να ξαναφέρει στην κυκλοφορία πολύ περισσότερα από τα πάνω από 1 εκατομμύριο ακινητοποιημένα οχήματα, έτσι ώστε να τονώσει τα δημόσια έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρύφων Αλεξιάδης έχει προαναγγείλει ριζική αλλαγή του συστήματος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας, με δύο βασικές παραμέτρους: μικρή, συμβολική καταβολή Τέλους για κάθε όχημα και μικρή αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων, η οποία θα επιβαρύνει έτσι όσους κάνουν περισσότερη χρήση των οχημάτων τους.
financialbox.gr
Περίπου 100.000 περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων πλήρωσαν αυτή τη χρονιά τα Τέλη Κυκλοφορίας για αντίστοιχο αριθμό επιπλέον οχημάτων συγκριτικά με το 2014, επιτρέποντας στο υπουργείο Οικονομικών να αισθάνεται δικαιωμένο από τις αλλαγές που έκανε στον τρόπο υπολογισμού των Τελών. Στη σχετική ανακοίνωση, οι πολιτικοί «ενοικιαστές» της Καραγεώργη Σερβίας επισημαίνουν μάλιστα ότι εισπράχθηκαν και περισσότερα (περίπου 8,3 εκατομμύρια ευρώ) σε σχέση με την περσινή περίοδο!
Μόνο που τα δεδομένα είναι εντελώς αν δει κάποιος τα στοιχεία της τριετίας. Κι αυτό διότι οι οδηγοί που προμηθεύτηκαν για τα οχήματα τους τέλη κυκλοφορίας για το 2014 σε σχέση με το 2013, ήταν κατά 59.874 λιγότεροι και υπήρξε μείωση στα δημόσια έσοδα κατά 17,227 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι το 2013 οι οδηγοί πλήρωσαν τέλη κυκλοφορίας για 5.372.196 οχήματα και τα έσοδα είχαν ανέλθει στα 1,080 δις ευρώ! Δηλαδή, με περίπου 40.000 οχήματα λιγότερα το 2013 σε σχέση με το 2015, το κράτος έβαλε στα ταμεία του 9 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα! Το επισημαίνουμε διότι δίνοντας αυτά τα στοιχεία στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών, τονίζει ότι η νομοθετική πρωτοβουλία που προωθήθηκε με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αποδείχθηκε θετική για τους πολίτες και για τα δημόσια έσοδα.
Πέραν λοιπόν από τη χασούρα που έχει το Δημόσιο, χαμένοι έχουν βγει και οι πολίτες, αφού υπάρχουν κατηγορίες ανθρώπων που είναι ιδιοκτήτες οχημάτων και οι οποίοι δεν πλήρωναν μέχρι το 2015, ενώ κλήθηκαν να πληρώσουν για πρώτη φορά φέτος!
Επιπλέον, φαίνεται ότι οι πολιτικοί προϊστάμενοι του Υπουργείου Οικον0ομικών… ξέχασαν ότι ο αρχικός στόχος του προϋπολογισμού ήταν 1,156 δις ευρώ, για να αναθεωρηθεί προς τα κάτω στα 1,090 δις ευρώ. Οι τελικές εισπράξεις, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, διαμορφώθηκαν κοντά στα 1,072 δις ευρώ, δηλαδή ακόμα πιο χαμηλά.
Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι το βασικό πρόβλημα είναι και φέτος ότι παραδόθηκαν χιλιάδες πινακίδες (περισσότερες από 75.000), λιγότερες μεν από τις προηγούμενες χρονιές, όπου ο ρυθμός κυμαινόταν μεταξύ 130.000-250.000, αλλά καθόλου αμελητέες. Αυτό ήταν και παραμένει το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Οικονομικών. Δηλαδή, να ξαναφέρει στην κυκλοφορία πολύ περισσότερα από τα πάνω από 1 εκατομμύριο ακινητοποιημένα οχήματα, έτσι ώστε να τονώσει τα δημόσια έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρύφων Αλεξιάδης έχει προαναγγείλει ριζική αλλαγή του συστήματος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας, με δύο βασικές παραμέτρους: μικρή, συμβολική καταβολή Τέλους για κάθε όχημα και μικρή αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων, η οποία θα επιβαρύνει έτσι όσους κάνουν περισσότερη χρήση των οχημάτων τους.
financialbox.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου