Οι νουνεχείς χριστιανοί πολίτες έχουν απαυδήσει να ακούν συχνά- πυκνά ένα επαναλαμβανόμενο τροπάριο, που αναφέρει: Σύγκρουση της Εκκλησίας με την Πολιτεία.
Η ιστορία αυτή έχει μακρά παράδοση. Και οι λόγοι τις περισσότερες φορές είναι ήσσονος σημασίας. Άλλωστε γιατί να βρίσκονται στα χαρακώματα οι αρχιερείς με την κυβέρνηση που εκλέγει ο λαός;...
Του Γιάννη Μιχαήλ
Τα ιμάτια και οι χιτώνες είναι διαμοιρασμένα. Έκαστος εφ’ ω ετάχθη.
Η πολιτεία είναι υπεύθυνη για την διακυβέρνηση της χώρας και σε τελική ανάλυση για την ευημερία των πολιτών (γι’ αυτό και τα πολιτικά κόμματα κρίνονται στις εκλογές), οι δε εκκλησιαστικοί ταγοί, είναι ισόβιοι και οι πράξεις τους κρίνονται μόνο από τον Πανάγαθο, όπως άλλωστε και οι ίδιοι διατείνονται από του άμβωνος.
Επομένως προς τι οι άγονες συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις, όταν ο ίδιος ο Χριστός λέει «αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν».
Ακολουθώντας την συγκρουσιακή λογική, ο κλήρος όλων των βαθμίδων, απεκδύεται από τον λόγο του Θεανθρώπου.
Στην σημερινή συγκυρία, η "διαμάχη" ανάμεσα στην πολιτεία και την εκκλησία, γίνεται για την αναστολή μιας παράδοσης, η οποία δεν θα τηρηθεί εφέτος, λόγω της πανδημίας, εξαιτίας της οποίας θρηνούμε χιλιάδες νεκρούς, ανάμεσα στους οποίους είναι Μητροπολίτες, ιερωμένοι και μοναχοί.
Μπροστά σε τέτοια γεγονότα, η κορυφή της ιεραρχίας, δεν συνεγείρεται, αλλά δείχνει αναιτιολόγητα, το ανάλγητο πρόσωπό της.
Μήπως εμείς οι απλοί πολίτες θα έπρεπε να επικαλεστούμε τα λόγια του Χριστού, την ώρα που τον σταύρωναν και έλεγε προς τον Μεγαλοδύναμο "Άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι";
Κάποια στιγμή, θα πρέπει να συνετιστούν όλοι και να αναλάβουν τις ευθύνες τους, απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Την περίοδο αυτή, προέχει η υγεία του λαού. Ο Θεός είναι, βέβαιον, ότι δεν θα δυσαρεστηθεί, εάν οι πιστοί δεν θα παραστούν στην εορτή των Θεοφανείων, λόγω ανωτέρας βίας.
Γι’ αυτό Άγιοι Πατέρες, θυμηθείτε μερικά από τα εκκλησιαστικά ρητά, τα οποία άλλωστε τα γνωρίζετε πολύ καλά. Έτσι: «Μην κρίνετε, ίνα μην κριθείτε», «απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι», «αγαπάτε αλλήλους», και εάν συνεχίζετε την εχθροπαθή τακτική σας, που θα έχει συνέπειες για την υγεία του λαού, να θυμηθείτε ότι «μάχαιραν έδωσες, μάχαιραν θα λάβεις». Αμήν.
Φωτογραφία: Πώς ο Καποδίστριας έκλεισε τις εκκλησίες και νίκησε την επιδημία
Απέναντι σε μια επιδημία πανώλης, στην αρχή μάλιστα της διακυβέρνησής του, ο Κυβερνήτης θεωρούσε ότι τα πρώτα δύο μέτρα που έπρεπε να λάβει αμέσως, είναι ο υποχρεωτικός εγκλεισμός στις οικίες όλων των κατοίκων και το κλείσιμο των εκκλησιών. Ιδού πώς το επέβαλε.
1 σχόλιο:
Συγκρινεις τις βουρτσες με τα μουσμουλα.Καποδιστρια με σουργελα.Μιλας για διακοσια χρονια πριν,χωρις φαρμακολογια,εξελιγμενη ιατρικη κλπ.Εδω μιλαμε για μετρα εξωφρενικα και αντισυνταγματικα[χωρις την αρχη της αναγκαιοτητας και της αναλογικοτητας]απο μια κυβερνηση που,αποδεδειγμενα,αδιαφορει για τη ζωη των πολιτων[αρνηση καλυτερευσης του συστηματος υγειας,εισαγωγης και ευρεσης φαρμακων-βλεπε Παπανικολαου,ακου και Αδωνι].Και απο την αλλη μια Εκκλησια που ανεκαθεν θεωρουσε εαυτον πιο επανω απ'το Κρατος.Θυμησου τον Σεραφειμ.Ολοι λοιπον κοτες.Και εμεις στην αποξω.Οχι τοσο για τα μετρα,οσο για τις μαγκιες του Χαρδαλια,τις ασχημονιες,χουντικου τυπου του μιχαλακη[με μικρο μ]την τρομοκρατιατων μαιντανων και των σουργελων.Αν λοιπονδεν ειμαστε πουλημενες γραφιδες και πειναλεα ερπετε,μαλλον να αρχισουμε να υποστηριζουμε εμας;
Δημοσίευση σχολίου