Παρακάτω θα διαβάσετε τις κατευθυντήριες γραμμές της κυβέρνησης για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού με "δομικές" αλλαγές ...
Συγκεκριμένα η κυβέρνηση προτείνει εννέα δομικές αλλαγές:
(Με Bold μερικά σχόλια...)
1. Το λογιστικό διαχωρισμό των προνοιακών από τις ασφαλιστικές παροχές. Με την αλλαγή αυτή επιδιώκεται η απόλυτη διαφάνεια στις παροχές και η σαφής οριοθέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων του κράτους και των ταμείων. Παράλληλα, η αλλαγή αυτή θα μας επιτρέψει να αναζητήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους, οι οποίοι θα στηρίξουν πολιτικές κοινωνικής ένταξης των μεταναστών και καταπολέμησης της φτώχειας.
Σ.Α: Χλωμό να εξευρεθούν Ευρωπαϊκοί πόροι , η Ε.Ε δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει το Ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα...
2. Τη θεσμοθέτηση της βασικής σύνταξης ως...
κοινής αφετηρίας για όλες τις κύριες συντάξεις και στην ενίσχυση της ανταποδοτικής σχέσης εισφορών - παροχών, καθώς και στην ενίσχυση των κινήτρων ασφάλισης και παραμονής στην εργασία (εξάλειψη των κινήτρων για πρόωρη συνταξιοδότηση).
Σ.Α: Η κοινή αφετηρία σημαίνει τον "νυν υπέρ πάντων αγώνα" για τους συνδικαλιστές και τους ασφαλισμένους των ρετιρέ. Ελπίζω να τηρήσει μέχρι τέλους η κυβέρνηση αυτή την πρόταση.
3.Την επίλυση των προβλημάτων και των αδικιών που εμφανίζει σήμερα η διαδοχική ασφάλιση, έτσι ώστε, πέραν της διευκόλυνσης και του δίκαιου υπολογισμού της σύνταξης για τον ασφαλισμένο, να διευκολυνθεί η κινητικότητα στην αγορά εργασίας.
Σ.Α: Η μηχανογράφηση των ταμείων (τελείωνε στα περισσότερα ταμεία λίγο πριν τις εκλογές αυτό το μεγάλο έργο) σίγουρα θα λύσει το πρόβλημα.
4. Τη σύσταση και λειτουργία ενιαίων τοπικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, ώστε να καλύπτεται το σύνολο του πληθυσμού από τις μονάδες αυτές.
Σ.Α: Αυτό το μέτρο το έχουν οραματιστεί όλες σχεδόν οι κυβερνήσεις του τόπου αλλά με μηδενική επιτυχία μέχρι σήμερα.
5. Τις ενοποιήσεις των ταμείων κύριας ασφάλισης, με κατεύθυνση τη συγκρότηση τριών ομάδων (Μισθωτοί, Αυτοαπασχολούμενοι, Αγρότες), μετά την εκπόνηση αναγκαίων μελετών. Η επιλογή αυτή -σημειώνεται- θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη, τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν σήμερα και να προβλέπει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ασφαλιστικής και διοικητικής ενοποίησης σε βάθος δεκαετίας. Στο πλαίσιο αυτό είναι απολύτως απαραίτητη η αναζήτηση βιώσιμων σχημάτων για την επικουρική ασφάλιση.
Σ.Α: Απολύτως σωστή η κατεύθυνση.
Αρκεί να περιλαμβάνει ΟΛΟΥΣ του Έλληνες και να μην μείνουν έξω οι δημόσιοι υπάλληλοι , οι υπάλληλοι των Τραπεζών η των ΔΕΚΟ...
6. Την ενίσχυση των κινήτρων εθελοντικής παραμονής στην εργασία, μετά τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Σ.Α: Πεδίον δόξης "λαμπρό" για τα αριστερά κόμματα και κομματάκια...
7. Τη θέσπιση ενιαίου καθεστώτος για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και την επικαιροποίησή του μετά από τις αναγκαίες μετρήσεις και μελέτες, με την απαραίτητη επιστημονική συνδρομή. Στη θέσπιση, επίσης, ενιαίου καθεστώτος απονομής συντάξεων με αναπηρία, σε όλα τα ταμεία. Και στη θέσπιση, τέλος, ενιαίου πλαισίου μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου τομέα για την απασχόληση των συνταξιούχων.
Σ.Α: Άλλο ένα "καυτό" σημείο. Μόνο τα πραγματικά βαριά επαγγέλματα πρέπει να μείνουν και η λίστα να επανεξετάζετε ανά τακτά διαστήματα.
8. Την καθιέρωση πάγιου συστήματος ρύθμισης των οφειλών των επιχειρήσεων προς τα ταμεία, ενός σταθερού δηλαδή συστήματος, που θα λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια και ενιαίους κανόνες (αυτό μπορεί να γίνει με την βελτίωση του υπάρχοντος πλαισίου του Ν.2676/1999).
Σ.Α: Άλλο ένα θετικό μέτρο που δύσκολα θα εφαρμοσθεί στην πράξη.
9. Την ανασύσταση του Εθνικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης των Γενεών, με χρηματοδότηση που θα προέρχεται από την άμεση φορολογία, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και άλλες πηγές που πρέπει να αναζητηθούν. Η προβλεπόμενη σήμερα χρηματοδότηση κυρίως από τον ΦΠΑ είναι άδικη για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, αλλά και ανεπαρκής, επισημαίνεται.
Σ.Α: Τί διαφορά έχει από που προέρχονται οι πόροι;;;
Αν προέρχονται από ΦΠΑ η άμεση φορολογία ούτως ή άλλως από το ταμείο του Ελληνικού δημοσίου δεν βγαίνουν;;;
Ο κ. Λοβέρδος,δήλωσε ότι μετά την 30η Απριλίου 2010, οπότε και θα κατατεθεί το πόρισμα της Επιτροπής, θα ακολουθήσει διάλογος εντός και εκτός Βουλής και αμέσως μετά θα ασκηθεί η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, έως το τέλος Ιουνίου του 2010, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
Σ.Α: Δεν είναι λίγο "χαλαρά" ;;;
Αν δεν είναι ανάγκη γρήγορων κινήσεων γιατί ανοίγει το θέμα;;;
Αν είναι όμως ανάγκη τότε οι 7 αυτοί μήνες είναι μεγάλο διάστημα που σπαταλείται για λόγους δημοσίων σχέσεων.
Aντίλογος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου