Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024

Το μετρό οδηγεί τη Θεσσαλονίκη στο αύριο και τους «επαγγελματίες» της μιζέριας στο χθες

Η ιστορία της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης συνοψίζει όλες τις παθογένειες, που είχαν σωρευτεί επί δεκαετίες στη χώρα και έτσι, ένα σημαντικό έργο υποδομής είχε μετατραπεί σε σύμβολο εθνικής συλλογικής ανικανότητας, άθλιου συντεχνιασμού και ασέβειας προς το δημόσιο χρήμα.
Η ολοκλήρωση και παράδοση του έργου στην πόλη και στον κόσμο ολόκληρο, αντιστρέφει αυτή την πραγματικότητα και υποχρεώνει και τον πλέον δύσπιστο, να παραδεχθεί ότι το σχέδιο της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού που προέβλεπε «και μετρό και αρχαία» ήταν εδραίο, ασφαλές και υλοποιήσιμο. 
Και, όπως συνέβη και στην Αθήνα, οι συρμοί θα αλλάξουν με καθοριστικό τρόπο, τη ζωή χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Θα ακουστούν πολλά για την αισθητική των σταθμών, για το πόσους σταθμούς θα μπορούσε να έχει ακόμη, ότι είναι μικρό, ότι δεν φτάνει στο αεροδρόμιο κλπ... Οι εκ φύσεως γκρινιάρηδες, όπως και οι εντολοδόχοι παραγωγής και ανακύκλωσης καθοδηγούμενης γκρίνιας και μιζέριας, θα ψάξουν στα άχυρα για να βρουν όσους περισσότερους ψύλλους μπορούν.
Θα θελήσουν να μειώσουν την αξία του έργου γιατί - δυστυχώς γι’ αυτούς - επετεύχθη με πρωθυπουργό τον Μητσοτάκη που υποσχέθηκε μετρό στις 30 Νοεμβρίου και εγένετο μετρό και όχι μουσαμάδες.

«Το μετρό είναι πανέμορφο, κομψό και λιτό, υπερσύγχρονο, λειτουργικό, είναι ένα έργο στα μέτρα της Θεσσαλονίκης, με μία essence μαγείας στους σταθμούς που φιλοξενούν τις αρχαιότητες, με κορυφαίο, αυτόν της Βενιζέλου. Για την Θεσσαλονίκη, η μαγεία αρχίζει. Στο χέρι της είναι να την εκμεταλλευθεί», ανέφερε στο Liberal ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. 
Η περιγραφή από τον κ.Ταχίαο δεν είναι υμνητική ενός τεχνικού έργου που τελειώνει αφού στοίχειωσε επί δεκαετίες. Είναι υμνητική του μέσου που φιλοδοξεί να φέρει τάχιστα το μήνυμα για το ποια μπορεί να είναι η Θεσσαλονίκη, ποια μπορεί να γίνει η Θεσσαλονίκη.  Η εκκίνηση των δρομολογίων θα γίνει στις 12 το μεσημέρι σήμερα στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας με τον πρωθυπουργό να ακυρώνει το πρώτο εισιτήριο.

Δεν χρειάζεται να εξηγηθεί σε κανέναν στοιχειωδώς νοήμονα άνθρωπο, ότι το μετρό δεν ανήκει ούτε σε αυτούς που κυβερνούν σήμερα, ούτε σε όσους κυβέρνησαν προχθές, ή θα κυβερνήσουν αύριο. 
Υπό αυτή την έννοια και εφόσον ο πραγματικός ιδιοκτήτης του είναι οι Θεσσαλονικείς, αυτοί θα πρέπει και να το διαφυλάξουν. Από τον κακό εαυτό τους, τους ανεγκέφαλους και εγκάθετους, που ενδεχομένως θεωρούν ότι σπάζοντας και βανδαλίζοντας θα πλήξουν πολιτικά την κυβέρνηση ή τον πρωθυπουργό. 

Οι «χαμουτζήδες» τα τελευταία 20 χρόνια λειτουργίας του μετρό της Αθήνας, ακόμη και στις σκοτεινότερες μέρες της πόλης δεν διανοήθηκαν να  «μουτζουρώσουν» ή να επιτρέψουν να κηλιδωθεί το λαϊκότερο μέσο μεταφοράς εργαζομένων, φοιτητών, μαθητών… Των μη προνομιούχων που όμως θεωρούν μέγα προνόμιο να φτάνουν στους δουλειές, στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στα σπίτια τους με το ταχύτερο και οικολογικότερο μέσο. 

Κατερίνα Γαλανού

Δεν υπάρχουν σχόλια: