Μια διαδικασία, που όπως παραδέχονται και εμπειρογνώμονες, αν υπήρχε πέντε χρόνια πριν σαν χθες Κυριακή, στη φωτιά στο Μάτι, ο απολογισμός θα ήταν διαφορετικός. Κι όμως, κάποιοι εξακολουθούν να απαξιώνουν το 112 και να κατηγορούν την κυβέρνηση για τις εκκενώσεις οικισμών, οι οποίες και λειτουργούν ως βασικό... προληπτικό μέσο άμυνας και ασπίδας και αποδίδουν, συμβάλλοντας στον απόλυτο στόχο που δεν είναι άλλος από το να μην χαθεί καμία ανθρώπινη ζωή.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά δύσκολη επιχείρηση, που απαιτεί υψηλό επίπεδο συντονισμού και τη διάθεση των κατάλληλων μέσων (πλοίων, μεταφορικών μέσων κλπ). Όπως φάνηκε στη Ρόδο, όλες οι δυνάμεις, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία και Λιμενικό Σώμα, συνεργάστηκαν άψογα και αποφεύχθηκε η ανθρώπινη απώλεια σε μία πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα επιχείρηση.
Κι αυτό γιατί, όπως έχει διαμηνύσει πολλάκις η κυβέρνηση, η προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι βασικός στόχος και πρωταρχικό μέλημα.
Πώς στήθηκε η επιχείρηση
Στο πλαίσιο αυτού του στόχου, από την πρώτη στιγμή στη Ρόδο και γενικότερα στην περιοχή του Βόρειου Τμήματος του νησιού διαμορφώθηκε ένας μηχανισμός φιλοξενίας από το Δήμο και την Περιφέρεια με μέγιστη χωρητικότητα κοντά στους 18.800 ανθρώπους, αντίστοιχης των αναγκών που δημιουργήθηκαν.
Υπεύθυνοι guest relations ξενοδοχείων πήγαν στους χώρους φιλοξενίας ώστε οι επισκέπτες που το επιθυμούν να έρθουν σε επικοινωνία με tour operators και παράλληλα να υπάρχει καλύτερη εικόνα πού έχει βρει προσωρινή στέγη ο καθένας. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία και με τους ξενοδόχους της περιοχής, αξιοποιήθηκαν όλα τα διαθέσιμα καταλύματα, αλλά και χώροι φιλοξενίας σε ξενοδοχεία, ενώ αξιοποιήθηκαν και αρκετοί χώροι όπως κλειστά γήπεδα, σχολεία, δημοτικοί χώροι, συνεδριακά κέντρα, γυμναστήρια και άλλοι διαθέσιμοι χώροι.
Σε συνεννόηση με τον ιατρικό σύλλογο, γιατροί και παιδίατροι πήγαν ξανά στους χώρους φιλοξενίας.
Οι χώροι είναι κλιματιζόμενοι και εξοπλίστηκαν από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και ιδιώτες, ώστε να διευκολύνεται η διαμονή.
Παράλληλα, βέβαια, και οι ίδιοι οι ξενοδόχοι, καθώς και οι tour operators σε αρκετές περιπτώσεις μερίμνησαν για τη μετεγκατάσταση των πελατών τους - επισκεπτών, ενώ ειδική ψηφιακή πλατφόρμα δημιούργησε και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, ώστε να συγκεντρωθεί το σύνολο των διαθέσιμων κλινών στο νησί ώστε οι επισκέπτες που βρίσκονται σε δύσκολη θέση μετά τις πυρκαγιές να μπορούν να κάποιο άλλο ξενοδοχείο στο νησί με δαπάνη της Περιφέρειας.
Τέλος, και στο αεροδρόμιο του νησιού παρέχεται φιλοξενία στους επισκέπτες, καθώς περίμεναν ή περιμένουν να αναχωρήσουν από το νησί της Ρόδου.
Με μια στενή, λοιπόν, συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, υπό το στενό συντονισμό του κυβερνητικού κλιμακίου, το νησί κατάφερε να διαχειριστεί μια πρωτοφανή και επείγουσα ανάγκη φιλοξενίας μέσα σε μια μεγάλη φυσική καταστροφή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου