Σχέδιο εκδίωξης της ελληνικής ναυτιλίας από την Ελλάδα και την μεταφορά της σε άλλες χώρες οι οποίες θα καρπωθούν τα οικονομικά οφέλη με τα οποία αυτή τη στιγμή επωφελείται η ελληνική οικονομία, αποκαλύπτουν ναυτιλιακοί κύκλοι ενώ παράλληλα σε έκθεσή τους οι Έλληνες Εφοπλιστές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες που θα έχει η ελληνική οικονομία εάν πέσει στην παγίδα που στήνουν οι ξένες δυνάμεις...
Όπως επισημαίνουν ναυτιλιακοί κύκλοι, η Γερμανία έχει δημιουργήσει έναν μύθο σύμφωνα με τον οποίο οι Έλληνες εφοπλιστές απολαμβάνουν στην Ελλάδα ένα ευνοϊκό φορολογικό περιβάλλο, με πρώτο στόχο τη διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και εφοπλισμού και απώτερο σκοπό την απομάκρυνση των ναυτιλιακών εταιρειών από την Ελλάδα και την μετεγκατάστασή τους σε ανταγωνιστικές χώρες γεγονός που θα σημάνει την ενίσχυση των εκεί οικονομιών.
«Συνεπώς, βρισκόμαστε ενώπιον δύο κινδύνων» επισημαίνει στην εν λόγω έκθεσή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: «Πρώτον, να χάσει η Ελλάδα τον πρώτο της παραγωγικό πυλώνα προς όφελος άλλων κρατών με ανταγωνιστικά ναυτιλιακά θεσμικά πλαίσια εντός Ευρώπης και, δεύτερον, να χάσει και η Ευρώπη μεγάλο κομμάτι της ναυτιλιακής της δύναμης, εάν η ελληνική ναυτιλία στραφεί σε ναυτιλιακές χώρες εκτός Ευρώπης».
Στην συνέχεια αποκαλύπτει ότι η «ελληνόκτητη ναυτιλία έχει γίνει αποδέκτης προσκλήσεων από άλλα κράτη για να εγκαταστήσει τη διαχείριση των πλοίων της εκεί, προκειμένου να καρπωθούν τα παράγωγα οικονομικά οφέλη (Σιγκαπούρη, Ντουμπάι κ.α.)» και υπογραμμίζει πως η«ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας αυτής πρέπει να παραμείνουν μη διαπραγματεύσιμα, προκειμένου να μην στερηθεί η Ελλάδα τον παραγωγικό αυτό πυλώνα και τα συνακόλουθα οφέλη του, ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διανύει».
Παράλληλα, στην έκθεση αναφέρονται αναλυτικά 8 σημεία για την συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας και συγκεκριμένα:
«-Σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος των Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), η καταγεγραμμένη συνολική συμβολή της ναυτιλίας για την Ελλάδα ανέρχεται σε 13 δισεκ.ευρώ ετησίως προστιθέμενη αξία και 192 χιλιάδες θέσεις εργασίας (Ιανουάριος 2013).
- Το εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, από αυτές τις 192.000 θέσεις εργασίας, υπολογίζεται στα 2,7 δισεκ.ευρώ με μεγάλο μέρος εξ αυτών να κατευθύνεται στα δημόσια ταμεία ως φόρος εισοδήματος και πρόσθετα ποσά στα ασφαλιστικά ταμεία.
- Μια ολόκληρη σειρά από κλάδους έχει στην Ελλάδα εκατοντάδες γραφεία με πολλαπλάσιους εργαζομένους εξαιτίας της ποντοπόρου Ναυτιλίας. Αυτά είναι, μεταξύ άλλων, οι διαχειρίστριες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, τα ειδικευμένα τραπεζικά τμήματα, τα ναυτιλιακά δικηγορικά γραφεία, οι ναυλομεσιτικοί οίκοι, οι εταιρείες επάνδρωσης πληρωμάτων, οι ταξιδιωτικές εταιρείες που μεταφέρουν πληρώματα στα ανά τον κόσμο λιμάνια, οι προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού, η βιομηχανία ανεφοδιασμού και πετρέλευσης (bunkers), οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί οίκοι κ.α. Χιλιάδες ακόμη θέσεις εργασίας προκύπτουν από την καθημερινή υποστήριξη αυτών των εργαζομένων, ενώ σημαντική είναι η ζήτηση από αυτούς για τραπεζικές υπηρεσίες, ακίνητα, εστίαση, ψυχαγωγία κλπ.
- Σύμφωνα με την Boston Consulting Group (BCG) η συνολική συνεισφορά του ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου στην οικονομία παραμένει σημαντικότατη διαχρονικά και αντιστοιχεί πλέον σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας (Οκτώβριος 2013).
- Σύμφωνα με την έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2014 οι καθαρές εισπράξεις από υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών ανήλθαν το 2014 σε 7,9 δισεκ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,4 δισεκ. ευρώ σε σχέση με το 2013, ενώ το συνολικό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην χώρα ανήλθε σε 13,2 δισεκ. ευρώ.
- Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι ένας από τους βασικότερους πελάτες παραγωγής εισοδήματος (net interest income) για τις ελληνικές αλλά και τις ξένες τράπεζες και έχουν από τους χαμηλότερους δείκτες προβληματικών δανείων μεταξύ όλων των ελληνικών κλάδων και μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών άλλων εθνικοτήτων.
- Όσον αφορά στα φορολογικά έσοδα του ελληνικού δημοσίου από τη Ναυτιλία αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά περιλαμβάνουν, εκτός του φόρου χωρητικότητας, τους φόρους εισοδήματος και τις εισφορές που εισπράττονται από τους απασχολούμενους Έλληνες και ξένους εργαζόμενους στις συνδεόμενες με την ποντοπόρο Ναυτιλία εταιρείες, και την συνεισφορά κοινωνικής αλληλεγγύης, που όπως όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι και οι εφοπλιστές πληρώνουν εθελοντικά επί των μερισμάτων που εισάγουν για δική τους χρήση
- Επιπλέον, η ελληνική πλοιοκτησία δια της υπογραφής συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς με το ελληνικό δημόσιο, έχει αρχίσει από το 2014 να εισφέρει ποσό ύψους 420 εκατομμυρίων ευρώ, η καταβολή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια. Τέλος, επισημαίνεται ότι από το 2013 επιβάλλεται ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας επί πλοίων ξένης σημαίας που λειτουργούν / διαχειρίζονται από γραφεία εγκατεστημένα στην Ελλάδα».
Διαβάστε επίσης: Η απάντηση των Ελλήνων εφοπλιστών στον Σόιμπλε και η πρόταση «βόμβα» σε κυβέρνηση και συνδικάτα
Όπως επισημαίνουν ναυτιλιακοί κύκλοι, η Γερμανία έχει δημιουργήσει έναν μύθο σύμφωνα με τον οποίο οι Έλληνες εφοπλιστές απολαμβάνουν στην Ελλάδα ένα ευνοϊκό φορολογικό περιβάλλο, με πρώτο στόχο τη διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και εφοπλισμού και απώτερο σκοπό την απομάκρυνση των ναυτιλιακών εταιρειών από την Ελλάδα και την μετεγκατάστασή τους σε ανταγωνιστικές χώρες γεγονός που θα σημάνει την ενίσχυση των εκεί οικονομιών.
«Συνεπώς, βρισκόμαστε ενώπιον δύο κινδύνων» επισημαίνει στην εν λόγω έκθεσή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: «Πρώτον, να χάσει η Ελλάδα τον πρώτο της παραγωγικό πυλώνα προς όφελος άλλων κρατών με ανταγωνιστικά ναυτιλιακά θεσμικά πλαίσια εντός Ευρώπης και, δεύτερον, να χάσει και η Ευρώπη μεγάλο κομμάτι της ναυτιλιακής της δύναμης, εάν η ελληνική ναυτιλία στραφεί σε ναυτιλιακές χώρες εκτός Ευρώπης».
Στην συνέχεια αποκαλύπτει ότι η «ελληνόκτητη ναυτιλία έχει γίνει αποδέκτης προσκλήσεων από άλλα κράτη για να εγκαταστήσει τη διαχείριση των πλοίων της εκεί, προκειμένου να καρπωθούν τα παράγωγα οικονομικά οφέλη (Σιγκαπούρη, Ντουμπάι κ.α.)» και υπογραμμίζει πως η«ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας αυτής πρέπει να παραμείνουν μη διαπραγματεύσιμα, προκειμένου να μην στερηθεί η Ελλάδα τον παραγωγικό αυτό πυλώνα και τα συνακόλουθα οφέλη του, ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διανύει».
Παράλληλα, στην έκθεση αναφέρονται αναλυτικά 8 σημεία για την συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας και συγκεκριμένα:
«-Σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος των Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), η καταγεγραμμένη συνολική συμβολή της ναυτιλίας για την Ελλάδα ανέρχεται σε 13 δισεκ.ευρώ ετησίως προστιθέμενη αξία και 192 χιλιάδες θέσεις εργασίας (Ιανουάριος 2013).
- Το εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, από αυτές τις 192.000 θέσεις εργασίας, υπολογίζεται στα 2,7 δισεκ.ευρώ με μεγάλο μέρος εξ αυτών να κατευθύνεται στα δημόσια ταμεία ως φόρος εισοδήματος και πρόσθετα ποσά στα ασφαλιστικά ταμεία.
- Μια ολόκληρη σειρά από κλάδους έχει στην Ελλάδα εκατοντάδες γραφεία με πολλαπλάσιους εργαζομένους εξαιτίας της ποντοπόρου Ναυτιλίας. Αυτά είναι, μεταξύ άλλων, οι διαχειρίστριες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, τα ειδικευμένα τραπεζικά τμήματα, τα ναυτιλιακά δικηγορικά γραφεία, οι ναυλομεσιτικοί οίκοι, οι εταιρείες επάνδρωσης πληρωμάτων, οι ταξιδιωτικές εταιρείες που μεταφέρουν πληρώματα στα ανά τον κόσμο λιμάνια, οι προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού, η βιομηχανία ανεφοδιασμού και πετρέλευσης (bunkers), οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί οίκοι κ.α. Χιλιάδες ακόμη θέσεις εργασίας προκύπτουν από την καθημερινή υποστήριξη αυτών των εργαζομένων, ενώ σημαντική είναι η ζήτηση από αυτούς για τραπεζικές υπηρεσίες, ακίνητα, εστίαση, ψυχαγωγία κλπ.
- Σύμφωνα με την Boston Consulting Group (BCG) η συνολική συνεισφορά του ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου στην οικονομία παραμένει σημαντικότατη διαχρονικά και αντιστοιχεί πλέον σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας (Οκτώβριος 2013).
- Σύμφωνα με την έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2014 οι καθαρές εισπράξεις από υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών ανήλθαν το 2014 σε 7,9 δισεκ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,4 δισεκ. ευρώ σε σχέση με το 2013, ενώ το συνολικό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην χώρα ανήλθε σε 13,2 δισεκ. ευρώ.
- Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι ένας από τους βασικότερους πελάτες παραγωγής εισοδήματος (net interest income) για τις ελληνικές αλλά και τις ξένες τράπεζες και έχουν από τους χαμηλότερους δείκτες προβληματικών δανείων μεταξύ όλων των ελληνικών κλάδων και μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών άλλων εθνικοτήτων.
- Όσον αφορά στα φορολογικά έσοδα του ελληνικού δημοσίου από τη Ναυτιλία αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά περιλαμβάνουν, εκτός του φόρου χωρητικότητας, τους φόρους εισοδήματος και τις εισφορές που εισπράττονται από τους απασχολούμενους Έλληνες και ξένους εργαζόμενους στις συνδεόμενες με την ποντοπόρο Ναυτιλία εταιρείες, και την συνεισφορά κοινωνικής αλληλεγγύης, που όπως όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι και οι εφοπλιστές πληρώνουν εθελοντικά επί των μερισμάτων που εισάγουν για δική τους χρήση
- Επιπλέον, η ελληνική πλοιοκτησία δια της υπογραφής συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς με το ελληνικό δημόσιο, έχει αρχίσει από το 2014 να εισφέρει ποσό ύψους 420 εκατομμυρίων ευρώ, η καταβολή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια. Τέλος, επισημαίνεται ότι από το 2013 επιβάλλεται ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας επί πλοίων ξένης σημαίας που λειτουργούν / διαχειρίζονται από γραφεία εγκατεστημένα στην Ελλάδα».
Διαβάστε επίσης: Η απάντηση των Ελλήνων εφοπλιστών στον Σόιμπλε και η πρόταση «βόμβα» σε κυβέρνηση και συνδικάτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου