Το κύμα των σαρωτικών αλλαγών που έχει παρασύρει τις χώρες της Βόρειας Αφρικής και εκείνες της Αραβικής Χερσονήσου, μπορεί να προκαλεί ανησυχία στην παγκόσμια κοινότητα για τις οικονομικές, και όχι μόνο, επιπτώσεις που θα έχει, την ίδια ώρα ωστόσο εκτιμάται ότι οι αλλαγές του χάρτη σε αυτές τις περιοχές, θα δημιουργήσουν νέες προκλήσεις, νέες ευκαιρίες.
Η ανατροπή τυραννικών καθεστώτων από τη βούληση των λαών για περισσότερη ελευθερία και για τη μετάβαση σε δημοκρατικές δομές διακυβέρνησης, είναι κάτι που αναπόφευκτα θα επιφέρει και ...
οικονομική ανάκαμψη, αφού η Δημοκρατία είναι ιστορικά άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομική ευημερία.Κάποιοι αναλυτές μάλιστα, προβλέπουν ότι παρόμοιες καταστάσεις θα βιώσουν και χώρες της Λατινικής Αμερικής, καθώς η ανάγκη και εκείνων των λαών για περισσότερη Δημοκρατία, θα οδηγήσει σε εξεγέρσεις.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, και λόγω της κρίσης που βιώνει ο πλανήτης, η αύξηση των επιτοκίων, σε συνδυασμό με την άνοδο του κόστους εργασίας και των πρώτων υλών, πιέζουν τα περιθώρια κέρδους για πολλούς παραγωγικούς κλάδους της οικονομίας.
Ο σεισμός στην Ιαπωνία, και η καταστροφή στις πυρηνικές εγκαταστάσεις της Φουκουσίμα, θα οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης για ενεργειακούς πόρους και μεγάλες ποσότητες αγαθών, μόλις ξεκινήσει η διαδικασία της ανοικοδόμησης της περιοχής.
Ο πυρηνικός εφιάλτης μάλιστα, έχει οδηγήσει χώρες όπως τη Γερμανία και την Κίνα στην αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων τους αναφορικά με την πυρηνική ενέργεια, μια εξέλιξη που συνεπάγεται τη στροφή τους στο πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το κλίμα αναταραχής και αναστάτωσης στις πετρελαιοπαραγωγές χώρες, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του «μαύρου χρυσού», που οδήγησε σε ανοδική πορεία τα κόστη των μεταφορών για το διεθνές εμπόριο.
Μια ανοδική πορεία που θα συνεχιστεί, λόγω και της έλλειψης καινούριων κοιτασμάτων πετρελαίου παγκοσμίως, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ζήτηση για οικονομική ανάπτυξη, και θα επιφέρει μια διολίσθηση σε υψηλότερη κατανάλωση αργού πετρελαίου από την περιοχή της Μέσης Ανατολής, που αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο της τιμής μεταφοράς αγαθών. Επομένως, σε δυσμενέστερες συνέπειες για την καθημερινότητα των καταναλωτών και το κόστος ζωής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου