Επανεκκίνηση με άμεση Συνταγματική και Θεσμική Αναθεώρηση!
Το δημόσιο χρέος των «326 δις ευρώ» προβλέπεται να ανέλθει σε 450 δις ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια.
Το ΑΕΠ θα έχει, έως τότε, μειωθεί ίσως και στο μισό.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία, ένας στους τρεις νέους Έλληνες είναι σήμερα χωρίς δουλειά.
Η Ελλάδα είναι, ηθικά, επενδυτικά και παραγωγικά αποσυνάγωγος.
Για τη σιωπηρή πλειοψηφία που δεν ξεγελιέται από τις κραυγές της μόδας για λυντσάρισμα στο Σύνταγμα, ήρθε η ώρα του «τώρα, τι κάνουμε».
Αν και οι νομικοί αναμένεται να διαφωνήσουν, ελπίδες για το σήμερα και το χωρίς έλεος αύριο θα έδινε ένα νέο, «χρήσιμο» Σύνταγμα.
Με άμεση, ακόμη και εντός του χρόνου, αναθεώρηση του...
ισχύοντος παλιού. Με ενδιάμεση αυτόβουλη πολιτική εφαρμογή όσων μέτρων μπορούν άμεσα να εφαρμοστούν, με ή χωρίς νομοθετική παρέμβαση έως την προτεινόμενη αναθεώρηση…
Στην κατάσταση ανάγκης στην οποία βρισκόμαστε, ο τόπος μπορεί να είχε ιδιαίτερη ωφέλεια εάν η Βουλή δεχόταν άμεσα να πραγματοποιήσει συνταγματική αναθεώρηση, ακόμη και με δημοψήφισμα που δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα.
Η πρόταση προϋποθέτει κώλυμα εκλογής οιουδήποτε μέλους τού σχήματος που θα οριστικοποιήσει την πρόταση και θα πραγματοποιήσει το, τυχόν, δημοψήφισμα σε οιοδήποτε αξίωμα για χρονικό διάστημα δέκα ετών.
Από τις προτεινόμενες αλλαγές άλλες είτε συζητούνται είτε έχουν κατά καιρούς συζητηθεί. Η υπό συζήτηση άμεση συνταγματική αναθεώρηση προβλέπει αναφορά στην ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Προέδρου της Δημοκρατίας, στον διαχωρισμό της Βουλής σε δύο σώματα, στο εκλογικό σύστημα, στην πρόβλεψη διενέργειας εκλογών κάθε πέντε, ακριβώς, χρόνια, στη λειτουργία και χρηματοδότηση των κομμάτων και στην αναστολή της χρηματοδότησής τους από τον προϋπολογισμό μέχρι το Δημόσιο Χρέος να μειωθεί στο μισό, κ.ά..
Στα πλαίσια της δημόσιας συζήτησης, ανάμεσα από τις υπό διαμόρφωση προτάσεις, εκτίθενται οι εξής:
Α. Θέσπιση ανώτατου συνολικά ανά χρήση συντελεστή φορολογίας εισοδήματος νομικών και φυσικών προσώπων.
Ως βάση συζήτησης προτείνεται συντελεστής 20% από 1.1.11 και 10% από 1.1.12 για τους έως τότε φορολογούμενους.
Β. Θεσμοθέτηση Συνταγματικής Ανώνυμης Εταιρείας Εξαγοράς Χρέους, με μόνο μέτοχο το Δημόσιο και αποκλειστικό σκοπό την εξαγορά του υφιστάμενου σήμερα Δημόσιου Χρέους έως, π.χ. το 2015.
Για τον σκοπό αυτό το Δημόσιο θα εισφέρει στην εταιρεία άμεσα:
- την ακίνητη περιουσία του, καταργώντας το σύνολο των εταιρειών που σήμερα την κατέχουν ή την διαχειρίζονται,
- τις απαιτήσεις αυτού και των ΝΠΔΔ έναντι τρίτων για συμβάσεις που συνήφθησαν κατά παράβαση του Νόμου περί Μεσαζόντων και
- τις απαιτήσεις του καθ΄ οιουδήποτε για παραβίαση της νομοθεσίας καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα,
- την αρμοδιότητα για την έως την εξόφληση του Χρέους θέσπιση χρήσεων γης και όρων δόμησης επί των ακινήτων της και
- κάθε άλλο πρόσφορο μέσο που θα εγκρίνει η Βουλή με απλή πλειοψηφία των μελών της.
Τα μέλη του ΔΣ της εταιρείας προτείνεται να εκλεγούν ταυτόχρονα με τη νέα Βουλή με υποψηφιότητα κάθε ενδιαφερομένου.
Το ΔΣ, τα στελέχη και οι σύμβουλοί της, πλην της γραμματείας, θα απαγορεύεται να αμείβονται με μισθό ή οιαδήποτε άλλη περιοδική παροχή.
Θα αμείβονται με την συμμετοχή τους με ποσοστό που νόμος θα ορίσει στα ετήσια κέρδη της εταιρείας, εάν αυτά υπερβαίνουν κατ’ έτος συγκεκριμένο ελάχιστο ποσοστό του συνολικού προς απόσβεση Δημόσιου Χρέους και επιπλέον ποσοστό στα κέρδη της για χρόνο που θα οριστεί μετά την εμπρόθεσμη απόσβεση του συνόλου του Δημόσιου Χρέους.
Μέρος από το, μετά την εξόφληση του Χρέους και των εξόδων, κέρδος της Εταιρείας Εξαγοράς Χρέους θα διανέμεται στους μισθωτούς και συνταξιούχους των οποίων οι αποδοχές νομοθετικά μειώνονται.
Το υπόλοιπο θα αποτελεί ειδικό ταμείο για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών του Δημοσίου, την πρόβλεψη αντιμετώπισης του μελλοντικού δανεισμού του και την χρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας και υγείας.
Μετά την εξαγορά του Χρέους, φορολογική πίστωση:
- του διπλάσιου κάθε αδιαμφισβήτητης και καταβληθείσας έκτακτης εισφοράς προς το Δημόσιο,
- του τριπλάσιου κάθε εθελοντικής εισφοράς προς την κατωτέρω προβλεπόμενη Συνταγματική Ανώνυμη Εταιρεία.
Πρόβλεψη διπλασιασμού της πίστωσης εφόσον έως 31.12.15 το Δημόσιο Χρέος έχει εξαγοραστεί.
Γ. Κατάργηση της ειδικής – σύντομης παραγραφής της ποινικής ευθύνης μελών της κυβέρνησης που προβλέπεται από το άρθρο 86Σ.
Αναθεώρηση του συστήματος πρόσληψης και απόλυσης δικαστικών και δημοσίων υπαλλήλων.
Δ. Χορήγηση ποινικής και αστικής συνταγματικής αμνηστίας σε όποιον χορηγήσει, μέσα σε σύντομη (π.χ. τρίμηνη ή εξάμηνη) ανατρεπτική προθεσμία στοιχείο που αντικειμενικά συμβάλλει στην διαλεύκανση κάθε κακουργήματος που τελέστηκε έναντι του Δημοσίου τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Ε. Σύσταση Συνταγματικού Δικαστηρίου με πρόβλεψη έκδοσης απόφασης περί συνταγματικότητας νόμου εντός αποκλειστικής σύντομης προθεσμίας από την αμφισβήτησή του.
ΣΤ. Θέσπιση ανωτάτου προβλεπόμενου ορίου για την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης με ποινή απόλυσης οιουδήποτε δικαστικού λειτουργού δεν εκδίδει επί της ουσίας απόφαση μέσα σε συγκεκριμένο σύντομο χρόνο από την ενώπιόν του συζήτησή της.
Ο τόπος δεν μπορεί να περιμένει την επόμενη συνταγματικά προβλεπόμενη αναθεωρητική διαδικασία τού δύο χιλιάδες δέκα φεύγα για να δημιουργηθεί ένα σύστημα που απελευθερώνει τις όποιες δυνατότητες όλοι μαζί διαθέτουμε.
Μπορούμε να εξακολουθούμε να αρκούμαστε σε ημίμετρα;
Από τον Χάρη Οικονομόπουλο
chaos@elpides.org
*To άρθρο του Χάρη Οικονομόπουλου δημοσιεύτηκε στο «Άρθρο της Κυριακής»
Διαβάστε και την σχετική μας ανάρτηση: Αλλαγή Συντάγματος και πολιτικού προσανατολισμού!
*To άρθρο του Χάρη Οικονομόπουλου δημοσιεύτηκε στο «Άρθρο της Κυριακής»
Διαβάστε και την σχετική μας ανάρτηση: Αλλαγή Συντάγματος και πολιτικού προσανατολισμού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου