Στο ποσό των 300 ευρώ ορίστηκε το τέλος επιτηδεύματος που θα κληθεί να πληρώσει το σύνολο των ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών για το 2011, σύμφωνα με διάταξη του εφαρμοστικού νόμου του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος , που κατετέθη στη Βουλή.
Το τέλος αυτό, θα αθροισθεί με την έκτακτη εισφορά και θα πληρωθεί με αυτή.
Από το 2012, σύμφωνα με τον εφαρμοστικό νόμο, "οι επιτηδευματίες και οι ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, εφόσον τηρούν βιβλία Β΄ ή Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., υποχρεούνται σε καταβολή ετήσιου τέλους επιτηδεύματος, το οποίο ορίζεται ως εξής:
α) Για τις επιχειρήσεις ή ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους, σε 400 ευρώ ετησίως,
β) Για επιχειρήσεις ή ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους, σε 500 ευρώ ετησίως. Η περιοχή του νομού Αττικής λογίζεται ως μια πόλη, καθώς και το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις καταβολής του τέλους, εκτός εάν πρόκειται για τουριστικούς τόπους, οι εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν τη δραστηριότητα τους σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους.
Επίσης εξαιρούνται ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και η ατομική άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, εφόσον δεν έχουν παρέλθει πέντε έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και οι περιπτώσεις ατομικών επιχειρήσεων εφόσον για τον επιτηδευματία υπολείπονται τρία έτη από το έτος της συνταξιοδότησής του. Ως έτος συνταξιοδότησης νοείται το 65ο έτος της ηλικίας".
To τέλος επιτηδεύματος αποτελεί ένα από τα μέτρα στον εφαρμοστικό νόμο για να καλυφθεί η τρύπα ύψους 600 εκατ. ευρώ που δημιουργήθηκε από το κενό αποδείξεων και της επιστροφής φόρου λόγω αποδείξεων.
Ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος στην χθεσινή του ομιλία στην Βουλή ανέφερε σχετικά : «Aναγκαστήκαμε να κάνουμε τέτοιου είδους κινήσεις, για να κλείσουμε το κενό. Προέκυψε το κενό των αποδείξεων και της επιστροφής φόρου λόγω αποδείξεων, γιατί είχε σχηματιστεί η πεποίθηση ότι αυτό είχε ζητηθεί από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ. Και όταν έγινε αντιληπτό ότι αυτό θα σημαίνει επιστροφή χρημάτων που έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως ίσως, αλλά που δεν σώζονται τώρα στο οικογενειακό πορτοφόλι, είπα αμέσως όχι. Αλλά το «όχι» αυτό σήμαινε σε φιλική τιμή από την Τρόικα 600 εκ., τα οποία έπρεπε να βρεθούν μέσα σε μία νύχτα! Γιατί τίποτε δεν γίνεται δωρεάν. Πρέπει να υπάρχει πάντα το ισοζύγιο ισοδύναμο δημοσιονομικό αποτέλεσμα»
Η χορήγηση από τον Ιούλιο "προίκας" στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου όλων των περιουσιακών στοιχείων του κράτους, η κατάργηση του "μπόνους" για τις αποδείξεις, η καταβολή για το τρέχον έτος κατ' αποκοπή 300 ευρώ "τέλους επιτηδεύματος" από τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, η μείωση του πλαφόν για τα επιδόματα ανεργίας και η επιστροφή χρημάτων από τους συνταξιούχους του ΝΑΤ, είναι οι βασικές αλλαγές που επήλθαν στον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, ο οποίος κατατέθηκε στη Βουλή.
Ειδικότερα:
- Καταργείται το "μπόνους" της έκπτωσης δαπανών με βάση τις αποδείξεις και οι φορολογούμενοι πρέπει να συλλέγουν περισσότερες αποδείξεις (25% του ατομικού εισοδήματος ή έως 15.000 ευρώ ο καθένας), για να αποφύγουν την "ποινή" της καταβολής επιπλέον φόρου (10% επί της διαφοράς). Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι "το ποσό των αποδείξεων δαπανών, που απαιτείται να προσκομισθούν, ορίζεται, σε ποσοστό 25% του ατομικού εισοδήματος του φορολογουμένου του δηλούμενου και φορολογούμενου σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις και για ποσό εισοδήματος μέχρι 60.000 ευρώ. Αν το ποσό των προσκομιζόμενων αποδείξεων δαπανών του φορολογουμένου υπολείπεται του πιο πάνω ποσού, τότε επί της διαφοράς επιβάλλεται φόρος με συντελεστή 10%. Οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί υπολογίζονται αθροιστικά και για τους δύο συζύγους μόνον εφόσον έχουν περιληφθεί στην εμπρόθεσμη δήλωση και επιμερίζονται μεταξύ των συζύγων ανάλογα με το δηλούμενο και φορολογούμενο σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις ατομικό εισόδημα της εμπρόθεσμης δήλωσής τους".
- Μειώνεται το πλαφόν στα επιδόματα ανεργίας. Στη νέα διάταξη του εφαρμοστικού νόμου ορίζεται ότι "από 1-1-2013, σε κάθε περίπτωση τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας, εντός της προηγούμενης από την εκάστοτε έναρξη της επιδότησης λόγω ανεργίας, τετραετίας, δεν είναι δυνατό να είναι περισσότερα των 450. Εάν εντός της τετραετίας ο άνεργος έχει επιδοτηθεί για χρονικό διάστημα μικρότερο των 450 ημερησίων επιδομάτων, δικαιούται να επιδοτηθεί λόγω ανεργίας για τον υπόλοιπο αριθμό ημερησίων επιδομάτων, μέχρι τη συμπλήρωση του ανωτάτου ορίου των 450 ημερησίων επιδομάτων. Από 1-1-2014 τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας στην τετραετία, δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των 400".
- Τέλος, με τη νέα διάταξη του εφαρμοστικού νόμου, "ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης εξισώνεται μέχρι 30-9-2013 (αντί έως 30/12/2013, που οριζόταν πριν), με το 80% του ισχύοντος τότε συντελεστή ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης και φωτιστικού πετρελαίου, αντίστοιχα, που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα κινητήρων. Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, είναι δυνατή η παροχή επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης. Με την ίδια απόφαση, καθορίζονται το ύψος του επιδόματος, τα κριτήρια με βάση τα οποία χορηγείται το επίδομα, τα δικαιούχα πρόσωπα, η αρμόδια για τη χορήγηση αρχή, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις χορήγησης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της ρύθμισης αυτής".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου