Μετά τη Siemens, στο φως νέο «γερμανικό» σκάνδαλο. Κάθε δουλειά και… μίζα.
Κάπως έτσι -όπως αποδεικνύεται στην πράξη- ανετίθετο, για ένα μεγάλο διάστημα, που εκτείνεται από τα τέλη της δεκαετίας του ‘90 έως τις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας, μεγάλο μέρος των κρατικών προμηθειών στη χώρα μας.
Στην περίπτωση της Siemens οι αποκαλύψεις είναι συγκλονιστικές, ενώ από προχθές βαριά σκιά πέφτει πάνω κι από τις δουλειές που πήρε τότε στη χώρα μας η εταιρία ΜΑΝ, η οποία συγκλονίζεται στη Γερμανία από τις αποκαλύψεις για διαφθορά και «λαδώματα», προκειμένου να εξασφαλίζει δουλειές μέσα κι έξω από τη χώρα.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το ΠαΣοΚ, που βρισκόταν τότε στην εξουσία, αντέδρασε ....προληπτικά, με δήλωση του κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τόνισε ότι κατά την επίμαχη περίοδο (2002 - 2004) έγιναν προμήθειες από τη ΜΑΝ, αλλά αυτό έχει μεγάλη απόσταση από το να προσπαθεί κάποιος να τις συσχετίσει με κάτι ύποπτο.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός πως, παρά το θόρυβο που δημιουργείται σχετικά με την υπόθεση στη Γερμανία, το κόμμα του δεν είχε επικοινωνήσει, έως χθες, με τον τότε υπουργό Μεταφορών. Υπενθυμίζεται ότι τη θέση κατείχε ο κ. Χρ. Βερελής.
Χθες επίσης ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Γιάννης Σακελλάκος διέταξε τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, προκειμένου να ερευνηθεί η βασιμότητα δημοσιευμάτων ότι «ύποπτες» συμβάσεις υπεγράφησαν και στη χώρα μας.
Η ΜΑΝ στην Ελλάδα είχε σταθερή παρουσία στις προμήθειες κρατικών οργανισμών και επιχειρήσεων του συγκοινωνιακού τομέα αλλά και της Εθνικής Αμυνας από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Έμμεση αλλά σημαντική είναι η παρουσία της MAN και στο χώρο των ελληνικών στρατιωτικών οχημάτων μέσω της Steyr που έχει εξαγοράσει (τμήμα φορτηγών) στο παρελθόν.
Με φορτηγά της συγκεκριμένης εταιρίας μετακινούνται τα αντιαεροπορικά συστήματα Patriot, κλωβοί του συστήματος τηλεπικοινωνιών «Ερμής» και αρματοφορείς.
Σημειώνεται πως τα δύο από τα τρία συστήματα έχουν απασχολήσει τις εισαγγελικές αρχές της χώρας μας.
Στη σύμβαση που υπεγράφη το 1999 για τα αντιαεροπορικά συστήματα Patriot προβλεπόταν η προμήθεια όλων των απαραίτητων οχημάτων. Αυτά ....αποφασίστηκε να είναι Steyr. Περί τα 20 οχήματα Steyr (αν και δεν είναι ο βασικός τύπος οχημάτων) προμηθεύτηκε ο Ελληνικός Στρατός, πάνω στα οποία τοποθέτησε μεγάλους κλωβούς του συστήματος τηλεπικοινωνιών «Ερμής».
Τέλος, υπολογίζεται πως 95 αρματοφορείς (των νέων γερμανικών αρμάτων μάχης Leopard του Στρατού) έχουν ως κινητήριο όχημα φορτηγό της Steyr.
Η δικαστική έρευνα των γερμανικών αρχών για τις ελληνικές δοσοληψίες της λέγεται ότι φέρνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και τις προμήθειες 91 οχημάτων τρόλεϊ με σύμβαση του 2002 μέσω της Neoplan Bus gmbh, θυγατρικής εταιρίας της ΜΑΝ.
Ανάλογη σύμβαση είχε υπογράψει η γερμανική εταιρία με τον ΗΛΠΑΠ για την προμήθεια τρόλεϊ ...και το 2000.
Οι προμήθειες τροχαίου υλικού από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 καθιερώθηκε να γίνονται με ευθύνη των κυβερνήσεων και των διοικήσεων των οργανισμών υπό τον έλεγχο διακομματικής επιτροπής της Βουλής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι με εντολή του κ. Κώστα Καραμανλή από το 1997 που ανέλαβε την ηγεσία της Ν.Δ. οι εκπρόσωποι της Ν.Δ. αποχώρησαν από όλες τις διακομματικές επιτροπές προμηθειών και δεν συμμετείχαν σε καμιά από αυτές μέχρι το 2004.
«etipos»
Κάπως έτσι -όπως αποδεικνύεται στην πράξη- ανετίθετο, για ένα μεγάλο διάστημα, που εκτείνεται από τα τέλη της δεκαετίας του ‘90 έως τις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας, μεγάλο μέρος των κρατικών προμηθειών στη χώρα μας.
Στην περίπτωση της Siemens οι αποκαλύψεις είναι συγκλονιστικές, ενώ από προχθές βαριά σκιά πέφτει πάνω κι από τις δουλειές που πήρε τότε στη χώρα μας η εταιρία ΜΑΝ, η οποία συγκλονίζεται στη Γερμανία από τις αποκαλύψεις για διαφθορά και «λαδώματα», προκειμένου να εξασφαλίζει δουλειές μέσα κι έξω από τη χώρα.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το ΠαΣοΚ, που βρισκόταν τότε στην εξουσία, αντέδρασε ....προληπτικά, με δήλωση του κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τόνισε ότι κατά την επίμαχη περίοδο (2002 - 2004) έγιναν προμήθειες από τη ΜΑΝ, αλλά αυτό έχει μεγάλη απόσταση από το να προσπαθεί κάποιος να τις συσχετίσει με κάτι ύποπτο.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός πως, παρά το θόρυβο που δημιουργείται σχετικά με την υπόθεση στη Γερμανία, το κόμμα του δεν είχε επικοινωνήσει, έως χθες, με τον τότε υπουργό Μεταφορών. Υπενθυμίζεται ότι τη θέση κατείχε ο κ. Χρ. Βερελής.
Χθες επίσης ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Γιάννης Σακελλάκος διέταξε τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, προκειμένου να ερευνηθεί η βασιμότητα δημοσιευμάτων ότι «ύποπτες» συμβάσεις υπεγράφησαν και στη χώρα μας.
Η ΜΑΝ στην Ελλάδα είχε σταθερή παρουσία στις προμήθειες κρατικών οργανισμών και επιχειρήσεων του συγκοινωνιακού τομέα αλλά και της Εθνικής Αμυνας από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Έμμεση αλλά σημαντική είναι η παρουσία της MAN και στο χώρο των ελληνικών στρατιωτικών οχημάτων μέσω της Steyr που έχει εξαγοράσει (τμήμα φορτηγών) στο παρελθόν.
Με φορτηγά της συγκεκριμένης εταιρίας μετακινούνται τα αντιαεροπορικά συστήματα Patriot, κλωβοί του συστήματος τηλεπικοινωνιών «Ερμής» και αρματοφορείς.
Σημειώνεται πως τα δύο από τα τρία συστήματα έχουν απασχολήσει τις εισαγγελικές αρχές της χώρας μας.
Στη σύμβαση που υπεγράφη το 1999 για τα αντιαεροπορικά συστήματα Patriot προβλεπόταν η προμήθεια όλων των απαραίτητων οχημάτων. Αυτά ....αποφασίστηκε να είναι Steyr. Περί τα 20 οχήματα Steyr (αν και δεν είναι ο βασικός τύπος οχημάτων) προμηθεύτηκε ο Ελληνικός Στρατός, πάνω στα οποία τοποθέτησε μεγάλους κλωβούς του συστήματος τηλεπικοινωνιών «Ερμής».
Τέλος, υπολογίζεται πως 95 αρματοφορείς (των νέων γερμανικών αρμάτων μάχης Leopard του Στρατού) έχουν ως κινητήριο όχημα φορτηγό της Steyr.
Η δικαστική έρευνα των γερμανικών αρχών για τις ελληνικές δοσοληψίες της λέγεται ότι φέρνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και τις προμήθειες 91 οχημάτων τρόλεϊ με σύμβαση του 2002 μέσω της Neoplan Bus gmbh, θυγατρικής εταιρίας της ΜΑΝ.
Ανάλογη σύμβαση είχε υπογράψει η γερμανική εταιρία με τον ΗΛΠΑΠ για την προμήθεια τρόλεϊ ...και το 2000.
Οι προμήθειες τροχαίου υλικού από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 καθιερώθηκε να γίνονται με ευθύνη των κυβερνήσεων και των διοικήσεων των οργανισμών υπό τον έλεγχο διακομματικής επιτροπής της Βουλής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι με εντολή του κ. Κώστα Καραμανλή από το 1997 που ανέλαβε την ηγεσία της Ν.Δ. οι εκπρόσωποι της Ν.Δ. αποχώρησαν από όλες τις διακομματικές επιτροπές προμηθειών και δεν συμμετείχαν σε καμιά από αυτές μέχρι το 2004.
«etipos»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου