Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

"Σκοτώνουν" τα πολυτελή αυτοκίνητα για ρευστό!

Γέμισαν οι μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από πολυτελή Ι.Χ., δείγμα ότι η οικονομική κρίση έχει πλήξει όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Οι ιδιοκτήτες τους τα ανταλλάσσουν πλέον με μικρότερα οχήματα, για να εξοικονομήσουν χρήμα και να γλιτώσουν το υψηλό κόστος συντήρησης τους.
Μάλιστα, τα περισσότερα απ’ αυτά πωλούνται σε πολύ χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την πραγματική τους, προκειμένου να πωληθούν και σύμφωνα με τους εμπόρους η μεταπώληση οχημάτων υψηλού κυβισμού έχει αυξηθεί κατά 40%.
Χαρακτηριστικά μία Porsche Cayenne του 2008 που δεν έχει χρησιμοποιηθεί δηλαδή ούτε 1 χρόνο, πωλείται προς 84.000 ευρώ, τη στιγμή που μια καινούργια με τα ανάλογα extra που έχει τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης του, κοστίζει 127.000 ευρώ.


Ακόμη μία ελαφρά μεταχειρισμένη Porsche πωλείται σε μάντρα στην τιμή σοκ των 60.000 ευρώ, καθώς μόλις πριν από λίγους μήνες πωλούταν προς 75.000 ευρώ. Οι δικαιολογίες όσων πουλούν τα πολυτελή οχήματα τους είναι πολλές. Από έλλειψη χώρου στάθμευσης, μέχρι... προβλήματα με την εφορία.
Μόνο το τελευταίο εξάμηνο οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων από ιδιώτες σε μάντρες αυξήθηκε έως 40%. Καταγράφηκαν ακόμα και ακραίες περιπτώσεις, όπως κάποιος που πούλησε το πολυτελές τζιπ του, για να αγοράσει ένα μικρό και οικονομικό Ι.Χ., φοβούμενος την έλλειψη ρευστού στην αγορά.

Όμως προβληματισμένοι είναι και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων, που πωλούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, από τους οποίους 10 έβαλαν λουκέτο μόνο τους τελευταίους μήνες στα βόρεια προάστια. Επιβιώνουν μόνο εκείνοι, που τα τελευταία χρόνια δεν ειχαν δανεισθεί από τις τράπεζες.
Πηγή: ALPHA

1 σχόλιο:

Stathis είπε...

Απ. Πετιμεζάς: "Θα κλείσουν κι άλλες μάντρες αυτοκινήτων"

Η μια μετά την άλλη κλείνουν οι μάντρες αυτοκινήτων στην Αττική, αλλά και στην περιφέρεια. Αν και δεν υπάρχουν επαρκή διασταυρωμένα στοιχεία, υπολογίζεται ότι περισσότερες από 250 μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανέστειλαν τη δραστηριότητά τους, έπειτα από την εκδήλωση της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Τα αποκαρδιωτικά στοιχεία για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου μπορεί να έχουν θορυβήσει το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), αλλά σε πιο δεινή θέση βρίσκονται οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (ΣΕΕΑΕ), οι οποίοι καρπώνονται σημαντικό μερίδιο αγοράς.

Ενδεικτικό είναι ότι, πέρυσι, η επίσημη εισαγωγική της Mercedes πούλησε 8.801 αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που οι έμποροι μεταχειρισμένων, μέσω του δικτύου τους, πούλησαν 9.016.

Ο πρόεδρος του συνδέσμου, κ. Απόστολος Πετιμεζάς περιγράφει τη δύσκολη περίοδο που διέρχεται ο κλάδος της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αν και στο τέλος εμφανίζεται αισιόδοξος, σημειώνοντας ότι «οι αγορές δεν πεθαίνουν, αλλά επαναπροσδιορίζονται και προχωρούν».

Συνέντευξη στο Φώτη Φωτεινό

- Κύριε Πετιμεζά, η χρηματοπιστωτική κρίση έχει «χτυπήσει» σημαντικά τον κλάδο του αυτοκινήτου. Ποια είναι η κατάσταση στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων;

Από την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης, ο πρώτος κλάδος που χτυπήθηκε ήταν αυτός της αγοράς αυτοκινήτου, τόσο του καινούργιου, όσο και του μεταχειρισμένου. Η μείωση της ζήτησης έχει σαν συνέπεια τη δημιουργία μιας ασφυκτικής κατάστασης, μιας και κανένας, από ό,τι αποδεικνύεται, δεν ήταν προετοιμασμένος για περίοδο παρατεταμένης ύφεσης στις πωλήσεις.

Η οικονομική κρίση βρήκε τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με ιδιαίτερα υψηλές επενδύσεις, τόσο σε εγκαταστάσεις, όσο και σε εμπόρευμα που στις περισσότερες περιπτώσεις, αν όχι σε όλες, έχει χρηματοδοτηθεί από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με τη διαδικασία του Stock Finance. Αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης είναι να αποτυπώνεται σημαντική πτώση στις πωλήσεις και κατά συνέπεια, να δημιουργούνται ευκαιρίες αγοράς.

Οι έμποροι και οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προσπαθούμε να στηρίξουμε την αγορά, με ιδιαίτερες προσφορές προς τους υποψήφιους αγοραστές, οι οποίες αφορούν κυρίως μειωμένες τιμές, με ελκυστικά προγράμματα χρηματοδότησης.

- Πόσοι είναι οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα; Έχουν μειωθεί το τελευταίο διάστημα; Έχουν κλείσει μάντρες;

Παρ΄ ότι δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή, από στοιχεία που συγκεντρώνουμε από τα κατά τόπους επιμελητήρια, οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι περίπου πέντε χιλιάδες σε όλη την επικράτεια. Ναι, τους τελευταίους δυο μήνες έχουν κλείσει καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων.

Η μείωση της ζήτησης, σαν αποτέλεσμα της μειωμένης αγοραστικής δύναμης, θα επαναπροσδιορίσει όλες τις αγορές και ασφαλώς και τον κλάδο του αυτοκινήτου. Πολλές επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα και θα αναστείλουν τις δραστηριότητές τους.

Σαφώς, αυτό δεν χαρακτηρίζει μόνο τον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων, αφού όλη η οικονομία κλυδωνίζεται από τη χρηματοπιστωτική κρίση.

Αυτό όμως που χαρακτηρίζει τον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων είναι οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων, με την ανεξέλεγκτη δημιουργία πάρα πολλών σημείων πώλησης που δεν βρισκόντουσαν σε ισορροπία με την, όποια δυναμική, έχει η ελληνική αγορά.

Η άναρχη και πολλές φορές επιδοτούμενη, από το ίδιο το κράτος, επιχειρηματικότητα (υπερεπαγγελματισμός), σε συνδυασμό με την κρίση των αγορών, θα έχουν τις συνέπειές τους.

- Αρκετοί αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν ότι, πριν από την κρίση, πουλούσατε με μεγάλα περιθώρια κέρδους. Ισχύει κάτι τέτοιο; Αναπροσαρμόσατε τις τιμές σας;

Ασφαλώς οι τιμές μας αναπροσαρμόστηκαν, ως αποτέλεσμα όμως της πτώσης των πωλήσεων και όχι λόγω του υψηλού περιθωρίου κέρδους. Μπορώ να σας αναφέρω πάρα πολλά παραδείγματα που εμπορεύματα πωλούνται και κάτω του κόστους, προκειμένου οι έμποροι να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις και τις ανελαστικές δαπάνες τους.

Όσον αφορά το πρώτο σκέλος της ερώτησής σας, για το περιθώριο κέρδους, μου δίνετε την ευκαιρία να τονίσω και ας μου επιτρέψετε να είμαι κατηγορηματικός, ότι το αυτοκίνητο είναι το μόνο είδος στην αγορά που το πραγματικό περιθώριο μικτού κέρδους υπολείπεται σημαντικά από το συντελεστή καθαρού κέρδους, με το οποίο φορολογείται η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων.

Εκτός αυτού, ας μην ξεχνάμε ότι η δραστηριότητα της εμπορίας καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, προϋποθέτει μεγάλες λειτουργικές δαπάνες.

Η φύση της δουλειάς απαιτεί μεγάλες εγκαταστάσεις, μεγάλο δανεισμό, πολυέξοδη διαφημιστική προβολή και εξειδικευμένο απασχολούμενο προσωπικό.

- Υπάρχει «διέξοδος» στην κρίση; Στην Ιταλία και τη Γερμανία, οι κυβερνήσεις επιδότησαν την αγορά νέων αυτοκινήτων. Μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;

- Ασφαλώς και θα πρέπει να συμβεί. Ασφαλώς και θα πρέπει να στηριχθεί η αγορά, τόσο των μεταχειρισμένων, όσο και των καινούργιων αυτοκινήτων. Μην ξεχνάμε ότι είμαστε ένας από τους δυναμικότερους κλάδους της οικονομίας της πατρίδας μας, με προσφορά στο ρυθμό ανάπτυξης, στην απασχόληση, αλλά και στα έσοδα του κράτους. Ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων που στην πλειονότητά του αποτελείται από μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έχει ιδιαίτερες επιδόσεις σε επενδύσεις, απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους και συνεισφέρει σε κρατικά ταμεία τεράστια ποσά.

Σαν σύνδεσμος, εγκαίρως έχουμε προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση προς όλους τους αρμόδιους φορείς, με προτάσεις για τη στήριξη της αγοράς που αφορούν τον εξορθολογισμό του φορολογικού καθεστώτος, τη διευκόλυνση στην πρόσβαση της χρηματοδότησης επιχειρήσεων και καταναλωτών, αλλά και την αντικατάσταση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, με νέας τεχνολογίας.

Ασφαλώς και υπάρχει διέξοδος από τη κρίση, οι αγορές δεν πεθαίνουν, αλλά επαναπροσδιορίζονται και προχωρούν.