Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Ξεκινά ο διάλογος για την παιδεία !

Hμερομηνία : 09-03-09

Ο κ. Μπαμπινιώτης πρότεινε την «απελευθέρωση» του Λυκείου από τις εξετάσεις, την «αναβάθμισή» του και την «αναμόρφωσή» του, με αλλαγή του ρόλου του διδάσκοντος.


Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η σημερινή πρώτη συνεδρίαση του πολιτικής επιτροπής που έχει συσταθεί για τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ για το θέμα αυτό παρουσίασε η αρμόδια τομεάρχης Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία επεσήμανε ότι οι βασικές λέξεις- κλειδιά και ο στόχος του ΠΑΣΟΚ είναι «η δημόσια, δωρεάν, υψηλής ποιότητας για όλους, παιδεία».
Σχετικά με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Μπαμπινιώτης πρότεινε την «απελευθέρωση» του Λυκείου από τις εξετάσεις, τουλάχιστον σε κάποιες τάξεις, ώστε να είναι αυτόνομο και όχι προπαρασκευαστικό, την «αναβάθμισή» του και την «αναμόρφωσή» του, με αλλαγή του ρόλου του διδάσκοντος.
Παράλληλα, πρότεινε την εισαγωγή «μορφωτικών στόχων», ώστε να μην είναι οι εκπαιδευτικοί «δέσμιοι» της διδακτέας ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων.
Η επιδίωξη της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια, αλλά με κλίμακα και αίσθηση της πραγματικότητας είναι το ζητούμενο, σύμφωνα με τον κ. Μπαμπινιώτη. Επιπλέον, ο πρόεδρος του Συμβουλίου πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με το σύστημα επιλογής στα πανεπιστήμια, τόνισε ότι όσο υπάρχουν εξετάσεις είναι ανάγκη να υπάρξει ένας «εθνικός εξεταστικός φορέας».
Ο κ. Μπαμπινιώτης πρότεινε οι εξετάσεις να βασίζονται σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και να έχει τη δυνατότητα ο μαθητής να δίνει τις εξετάσεις 4 φορές το χρόνο, κάθε 3 μήνες, έως ότου να πετύχει τη βαθμολογία που θέλει. «Πρέπει να αποεθνικοποιηθούν οι εξετάσεις ως γεγονός και να γίνουν προσωπική υπόθεση του μαθητή, υποστήριξε ο κ. Μπαμπινιώτης.
Τέλος, ο κ. Μπαμπινιώτης είπε ότι «ίσως χρειάζεται μια συναίνεση για το ποιος θα είναι ο ορίζοντας της εφαρμογής κάποιων στόχων».
Ο υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, στο πλαίσιο της Συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε την ολοκλήρωση των εργασιών της 60ης Συνόδου Πρυτάνεων και Προέδρων Δ.Ε. των Ελληνικών πανεπιστημίων χθες, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Ήταν μία συνάντηση σε εξαιρετικό κλίμα, μια συνάντηση η οποία δείχνει την διάθεση και από τις δύο πλευρές για επίλυση ζητημάτων και για, όσο το δυνατόν, καλύτερη αμφίδρομη συνεργασία για να αυξηθεί και η αποτελεσματικότητα στις δράσεις που απαιτούνται, προκειμένου ορισμένα πράγματα τα οποία απασχολούν την Εκπαιδευτική Κοινότητα και, κυρίως, την Τριτοβάθμια Εκπαιδευτική Κοινότητα να μπορούν να επιλυθούν. Υπάρχουν ζητήματα που αφορούν την εφαρμογή του νόμου-πλαισίου, αλλά ακόμα και αυτά τα ζητήματα που τέθηκαν από την πλευρά των Πρυτάνεων, τέθηκαν κάτω από το σκεπτικό ότι ο νόμος-πλαίσιο λειτουργεί και πρέπει να λειτουργεί αποτελεσματικά, απλώς, ενδεχομένως, στην εφαρμογή του κάποιες μικρές αρρυθμίες μπορούν να βελτιωθούν από την δική μας πλευρά. Εγώ είπα ότι οποιεσδήποτε προτάσεις προέρχονται σε ομόφωνη βάση από την Σύνοδο των Πρυτάνεων είναι προτάσεις που μπορούμε να τις δούμε με καλή πίστη και με κάθε διάθεση συνεργασίας, προκειμένου, πράγματι, εκεί που μπορούμε να βοηθήσουμε και να συμβάλλουμε, αυτό να το κάνουμε.
Έχει σημασία να καταλάβετε ότι η συνάντηση η δική μας, δηλαδή η παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, δεν είναι μία παρουσία δεσμευτική όσον αφορά την αποδοχή των όποιων προτάσεων, απόψεων ή εισηγήσεων. Αλλά είναι μία παρουσία συνεργασίας για να ακούσουμε, να αφουγκραστούμε και να συνεργαστούμε και στην πορεία να εξετάσουμε τις όποιες προτάσεις ή απόψεις ακουστούν σε ομόφωνη βάση. Και εκεί που υπάρχει δυνατότητα επίλυσης ζητημάτων, από την δική μας πλευρά θα δοθεί. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα όσα θα ακουστούν είναι και αποδεκτά. Ούτε, βεβαίως, όπως είπα και στο Συμβούλιο των Πρυτάνεων, δεν έχουμε έρθει κρατώντας στο χέρι μας μαγικές λύσεις για όλα τα προβλήματα, τα οποία υπάρχουν στην εκπαίδευση και είναι, μάλιστα, χρονίζοντα».


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια: