Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Επενδύσεις 30 δισ. δολ. από τους Ελληνες εφοπλιστές για 777 πλοία

Επενδύσεις 30 δισ. δολ. από τους Ελληνες εφοπλιστές για 777 πλοία

Οι Έλληνες εφοπλιστές μπορεί να ακύρωσαν τις ναυπηγήσεις περίπου 350 πλοίων, ωστόσο εξακολουθούν να ναυπηγούν 777 πλοία, που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 69.238.181 dwt και το σύνολο των επενδεδυμένων κεφαλαίων προσεγγίζει τα 30 δισ. δολάρια!
Οι Ελληνες εφοπλιστές έρχονται πρώτοι στον κόσμο σε υπό ναυπήγηση χωρητικότητα.


Η δεύτερη Ιαπωνία κατασκευάζει 743 πλοία, χωρητικότητας 53,5 εκατ. dwt, ενώ τρίτη ακολουθεί η Κίνα με 667 πλοία και 49,3 εκατ. dwt, τέταρτη η Γερμανία με 47,7 εκατ. dwt και Πέμπτη η Νότια Κορέα με 28,3 εκατ. dwt.
Αναλυτικότερα οι Ελληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 22 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 296 δεξαμενόπλοια, 419 φορτηγά πλοία, τρία επιβατηγά και 37 διάφορων τύπων πλοία.

Από τα υπό ναυπήγηση πλοία, 381 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 37,7 εκατομμυρίων τόνων θα υψώσουν την ελληνική σημαία.

Ειδικότερα, τα υπό ελληνική σημαία ναυπήγηση πλοία είναι 205 φορτηγά πλοία, χωρητικότητας 20,2 εκατ. dwt, 150 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 16,3 εκατ. dwt, 10 πλοία κοντέινερ, χωρητικότητας 989.00 dwt, 10 πλοία γενικού φορτίου, χωρητικότητας 55.000 τόνων και 6 Ro - Ro 55.000 dwt.
Η θετική αυτή εξέλιξη με τα υπό ναυπήγηση πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών έχει θετική επίπτωση στο εθνικό νηολόγιο. Ετσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο 2009, αριθμούσε συνολικά 2.088 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 39.844.012 κόρων ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ).
Από τα πλοία αυτά, 621 ήταν φορτηγά, συνολικής χωρητικότητας 14.914.456 ΚΟΧ, τα 533 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 23.247.755 ΚΟΧ και τα 934 επιβατηγά και λοιπά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.681.801 ΚΟΧ.

Το χρονικό διάστημα Δεκέμβριος 2000 - Μάρτιος 2009 σημειώθηκε:

- Αύξηση της συνολικής δύναμης των πλοίων κατά 6,2%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων κατά 45,8%.
- Μείωση των φορτηγών πλοίων κατά 0,6%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των φορτηγών πλοίων κατά 25,5%.
- Αύξηση των δεξαμενόπλοιων κατά 16,6%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων κατά 64,9%.
- Αύξηση των επιβατηγών και λοιπών πλοίων κατά 5,5%.
- Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των επιβατηγών και λοιπών πλοίων κατά 25,0%.

Ωστόσο, αρνητική είναι η εξέλιξη στο ναυτιλιακό συνάλλαγμα.

Ειδικότερα, μεγάλη πτώση κατά 23,9% καταγράφεται, στο πρώτο τρίμηνο του έτους, στην εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος. Αυτό προκύπτει, από προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2009 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα, που εισέρρευσε στη χώρα ανήλθε σε 3.405,7 εκατομμύρια ευρώ έναντι 4.475,9 εκατομμυρίων ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους (ποσοστό μείωσης 23,9%).

Ειδικά τον περασμένο Μάρτιο, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα ανήλθε σε 1.113,5 εκατ. ευρώ έναντι 1.417,1 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα (πτώση 21,4%).


Αλλο στοιχείο που πρέπει να επισημανθεί είναι από την έρευνα της Petrofin Bank Research ότι μόνο 40 τράπεζες παραμένουν στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, από τις οποίες οι 39 είναι ευρωπαϊκές και από αυτές οι 12 είναι ελληνικές!

Υπενθυμίζεται ότι η συνολική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας του κ. Τεντ Πετρόπουλου, έφθασε το προηγούμενο έτος τα 73,228 δισ. δολάρια. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι οι 10 πρώτες στη λίστα τράπεζες καλύπτουν το 65% της αγοράς. Το 2007 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 63,52% και το 2006 68,14%, ενώ τα ποσοστά χρηματοδότησης έχουν μειωθεί στο 50% και υπάρχουν πολυάριθμοι πρόσθετοι όροι και απαιτήσεις συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών συμβολαίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: