Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

Η μεγάλη μας "βιομηχανία του Τουρισμού" χρειάζεται...

... ποιότητα η οποία προϋποθέτει αξιολόγηση και σύγκριση

Σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία 22.12.10 ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος δήλωσε:
Το γνωστό μας, όπως μέχρι σήμερα σύνθημα, ‘ήλιος και θάλασσα’ δεν αρκεί. Πρέπει να προσθέσουμε σε αυτό τη λέξη ποιότητα.
Οι τουριστικές υποδομές της Ελλάδας πάσχουν από ποιότητα και είναι καιρός, επιτέλους, να υπάρξει κάποιος προβληματισμός για το ζήτημα αυτό.
Η ποιοτική αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών προϋποθέτει δύο βασικές λειτουργίες: 
την αξιολόγηση και την σύγκριση.
Η αξιολόγηση προσφέρει ένα αντικειμενικό σύστημα μέτρησης και ...
αναπαράστασης προδιαγραφών που είναι εύκολο να υλοποιηθεί μέσω πληροφορικών εφαρμογών.
Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως πρώτα θα πρέπει να σκεφτούμε τις μεθόδους ταξινόμησης και ανάλυσης των δεδομένων που χαρακτηρίζουν τις τουριστικές υπηρεσίες.  
Για παράδειγμα: η βαθμολόγηση των ξενοδοχείων σε 4-5 κατηγορίες είναι μια παρωχημένη μέδοθος.  Τα σύγχρονα πληροφορικά συστήματα παρέχουν την δυνατότητα μιας πιο λεπτομερούς καταγραφής.
Υπάρχει δηλαδή, η δυνατότητα να καταγράφουμε το εμβαδόν κάθε δωματίου, τον εξοπλισμό του (πχ τηλεόραση με επίπεδη οθόνη, δικτυακή καλωδίωση, ψυγειάκι, κτλ), τον προσανατολισμό του μπαλκονιού, την απόσταση από μια στάση μετρό, κτλ.
Ένα σύστημα καταγραφής χαρακτηριστικών και δεδομένων δίνει στον χρήστη-καταναλωτή-τουρίστα τη δυνατότητα να αξιολογήσει ο ίδιος τις υπηρεσίες που επιθυμεί.  
Τι να το κάνω, για παράδειγμα, το ξενοδοχείο Α’ κατηγορίας όταν με χρεώνει 10 ευρά επιπλέον για ασύρματο δίκτυο τη στιγμή που το ξενοδοχείο Β’ κατηγορίας έχει πιο άνετα δωμάτια και δωρεάν ασύρματη σύνδεση;
Η σύγκριση είναι μια λειτουργία που μας επιτρέπει να διαπιστώσουμε τα σημεία στα οποία υστερούμε έτσι ώστε να προγραμματίσουμε τις αναγκαίες βελτιώσεις.
Για παράδειγμα, ας δούμε τα λιμάνια μας.  Συγκεκριμένα ας συγκρίνουμε το επιβατικό λιμάνι του Seattle με αυτό του Πειραιά.
Την τελευταία φορά που βρέθηκα στον Πειραιά περιμένοντας το Δελφίνι για Ύδρα δεν υπήρχε ούτε μια πινακίδα με κατευθύνσεις και οδηγίες.
Δεν υπήρχε ούτε μια αξιοπρεπής τουαλέτα.
Από την άλλη, το λιμάνι του Seattle διαθέτει κλιματιζόμενους χώρους αναμονής, πεντακάθαρες τουαλέτες, πληροφορικά συστήματα απεικόνισης δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο, και εξαιρετική σήμανση που κατευθύνει τον ταξιδιώτη στο σωστό πλοίο.
Ας δημιουργηθεί λοιπόν μια ομάδα συγκριτικής μελέτης, ας διαλέξουν 20 λιμάνια του εξωτερικού για να τα επισκεφθούν, να τα φωτογραφίσουν, να μελετήσουν τα διαγράμματά τους και την οργάνωσή τους, κι ας μεταφέρουν την τεχνογνωσία που θα αποκτήσουν στην Ελλάδα.
Μόνο έτσι πιστεύω πως θα κάνουμε ένα βήμα μπροστά για την εξασφάλιση της ποιότητας στις τουριστικές υπηρεσίες.
Σύγκριση και αξιολόγηση: δηλαδή αντικειμενική καταγραφή δεδομένων σε πρώτη φάση και ανάλυσή τους σε δεύτερη.
. Του λ:ηρ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

...Λαθρομετανάστες???