Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Η αληθινή ιστορία της γυναίκας-σύμβολο του Πόντου - «Ούτε το όνομα μου»

Η αληθινή ιστορία της γυναίκας-σύμβολο του Πόντου -«Ούτε το όνομα μου»Είναι η συγκλονιστική προσωπική της ιστορία. Αυτά που έζησε η «Αρχόντισσα του Πόντου» η Ευθυμία Βαρυτιμίδου ή Σάνο Χάλο.

Η γυναίκα που έγινε το σύμβολο του Ολοκαυτώματος έφυγε στα 105 χρόνια της το 2014, αλλά η κόρη της έκανε την ιστορία της μητέρας της ένα βιβλίο που ξυπνά μνήμες με τον τίτλο «Ούτε το όνομα μου»...

Η βασανιστική αφήγηση για τον αφανισμό της οικογένεια της και του κόσμου της, μέσα από λεπτομέρειες που... ζωντανεύουν όσα έγιναν τότε και αποτυπώνονται στις 500 σελίδες του βιβλίου.
Η Σάνο Χάλο αποκαλούνταν τιμητικά «Γιαγιά όλων των Ποντίων» και έζησε τη Γενοκτονία του 1920 με κάθε λεπτομέρεια. Ολόκληρη η οικογένειά της ξεκληρίστηκε από τη μανία των Τούρκων και μόνο η ίδια επιβίωσε, καθώς οι γονείς της είχαν προνοήσει, να την εμπιστευτούν σε ξένα χέρια μόλις στα 10 χρόνια της.
Το «Ούτε το όνομά μου» της Θία Χάλο διηγείται με εξαιρετικά συγκινητικό τρόπο τον βίο και του που έφτασε τελικά αυτή η περήφανη Ελληνίδα και Πόντια.
Ο Κωστής Στεφανόπουλος υποδέχεται τη Γιαγιά όλων των Ποντίων στο Προεδρικό Μέγαρο (2001)
Η ίδια η μητέρα της είχε δηλώσει ότι μία από τις ευτυχέστερες στιγμές της ήταν όταν απέκτησε ελληνική ταυτότητα και ελληνικό διαβατήριο. Η τελετή απονομής της υπηκοότητας έγινε στο ελληνικό προξενείο της Νέας Υόρκης. Ήταν το 2009 και η Σάνο Χάλο γιόρταζε τα εκατοστά της γενέθλια.
Μην χάσετε αυτή την Κυριακή το «Πρώτο ΘΕΜΑ» και τη συγκλονιστική μαρτυρία «Ούτε το όνομά μου» της Θία Χάλο.


Πηγή:iefimerida.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: