Ο Ταλάτ πέραν του Σχεδίου Ανάν και ο Χριστόφιας πλησίον!
Πλήρης είναι η επιβεβαίωση του «ΠΑΡΟΝ», το οποίο επί μακρόν υποστήριζε με πληροφορίες και στοιχεία ότι η βάση των συνομιλιών Χριστόφια και Ταλάτ για τη λύση του Κυπριακού δεν είναι άλλη από το Σχέδιο Ανάν.
Προ των προεδρικών εκλογών στην Κυπριακή Δημοκρατία, τον Φεβρουάριο του 2008, από τον Ιούνιο του 2007 υποστηρίζαμε ότι στόχος των Αμερικανών και των Βρετανών ήταν η απομάκρυνση του μακαρίτη Τάσσου Παπαδόπουλου από την εξουσία και η αντικατάστασή του από τον γ.γ. του ΑΚΕΛ Δημήτρη Χριστόφια με στόχο την επιστροφή του Σχεδίου Ανάν στο τραπέζι των συνομιλιών.
Τονίζαμε μάλιστα ότι στο σενάριο συνωμοσίας σε βάρος του Προέδρου Παπαδόπουλου, ο οποίος αρνιόταν την επιστροφή στο Σχέδιο Ανάν, σημαντικό ρόλο θα διαδραμάτιζε ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Νίκος Αναστασιάδης, ο οποίος θα υποστήριζε σφόδρα τις επιλογές Χριστόφια.
Δύο περίπου χρόνια μετά η επιβεβαίωση είναι πλήρης. Αποτυπώνεται σε απόρρητο έγγραφο του Εθνικού Συμβουλίου της Κύπρου το οποίο δημοσίευσε το περασμένο Σάββατο, μετά τη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής, η εφημερίδα «Σημερινή» και προκάλεσε σάλο στη μεγαλόνησο, καθώς και την οργή του Προέδρου Χριστόφια.
Γιατί προκλήθηκε η οργή του κύπριου Προέδρου;
Για τους ακόλουθους λόγους:
• Αποδεικνύεται ότι ο φίλος και σύντροφος του κύπριου Προέδρου Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, τον οποίο πολλές φορές κάλυψε και στήριξε, είναι αδιάλλακτος και συνιστά την άλλη όψη του Ντενκτάς, αφού υποστηρίζει λύση «δυο κρατών», στηριζόμενος πάνω στα συμφωνηθέντα περί της δημιουργίας στην Κύπρο «δύο συνιστώντων κρατών» με μία κεντρική κυβέρνηση.
• Αποδεικνύεται ότι στις συνομιλίες η βάση της λύσης δεν είναι άλλη από το Σχέδιο Ανάν, παρότι ο Πρόεδρος Χριστόφιας ισχυριζόταν ότι το Σχέδιο Ανάν είναι παρελθόν. Τώρα αποκαλύπτεται ότι είναι όντως παρελθόν, αλλά ταυτοχρόνως είναι παρόν και ως φαίνεται μέλλον!
• Αποδεικνύεται ότι ο Πρόεδρος Χριστόφιας δεν σεβάστηκε, όπως έλεγε, την απόφαση του «Όχι» και ότι τελικά συμμαχεί με τον Νίκο Αναστασιάδη για την εξεύρεση λύσης στη βάση του Σχεδίου Ανάν, χωρίς όμως, για ευνόητους λόγους, να το ονοματίζουν. Εάν μελετήσει κάποιος το έγγραφο προσεκτικά θα διαπιστώσει ότι οι Τούρκοι καταθέτουν θέσεις πέραν του Σχεδίου Ανάν για να οδηγήσουν –πράγμα που συμβαίνει– τον κύπριο Πρόεδρο να είναι στο τέλος της ημέρας ικανοποιημένος με το Σχέδιο Ανάν!
Σχέσεις κεντρικής κυβέρνησης και συνιστώντων κρατών
Με βάση το απόρρητο έγγραφο, που έδωσε ο Πρόεδρος Χριστόφιας στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου, η τουρκική πλευρά υποστηρίζει μεταξύ άλλων και τα εξής:
1. Δεν θα υπάρχει επικυριαρχία, υπεροχή, ιεράρχηση μεταξύ της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης και των Συνιστωσών Πολιτειών. (Πλήρης αντιγραφή διατάξεων του Σχεδίου Ανάν).
2.Η σχέση ανάμεσα στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τις συνιστώσες Πολιτείες (κράτη) θα είναι σχέση μεταξύ δύο οντοτήτων, οι οποίες μοιράζονται τις αρμοδιότητες/εξουσίες της Ομοσπονδίας σύμφωνα με τις αρχές διαμοιρασμού εξουσίας που καθορίζονται από το Σύνταγμα. (Η διάταξη αυτή είναι πέραν του Σχεδίου Ανάν στη βάση των δύο χωριστών κρατών-οντοτήτων που συνεταιρίζονται εκ του μηδενός).
3.Σύμφωνα με το Σύνταγμα, τα εκτελεστικά, νομοθετικά, δικαστικά και διοικητικά όργανα της ομοσπονδιακής κυβέρνησης δεν θα διεκδικούν καμία υπεροχή επί των οργάνων των συνιστωσών πολιτειών. Τα όργανα/δημόσιοι αξιωματούχοι της ομοσπονδιακής κυβέρνησης δεν θα διεκδικούν δικαιώματα και δεν θα δίδουν διαταγές ή οδηγίες στα όργανα των Συνιστωσών Πολιτειών. (Κλασική περίπτωση λογικής και πρακτικής δύο κρατών).
4.Οι Συνιστώσες Πολιτείες θα έχουν ίσο καθεστώς. Μέσα στα όρια του Συντάγματος και των εδαφικών τους ορίων, κάθε Συνιστώσα Πολιτεία (κράτος) θα ασκεί κυριαρχικά όλες τις εξουσίες που δεν αποδίδονται από το Σύνταγμα στην Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση, οργανωμένη ελεύθερα σύμφωνα με το δικό της Σύνταγμα (διπλή πηγή εξουσίας και κατάλοιπο εξουσίας θα ανήκει στο συνιστώντα κρατίδια. Δηλαδή διχοτόμηση).
5.Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα εμπιστευτεί, αναλόγως, την εφαρμογή των ομοσπονδιακών νόμων, συμπεριλαμβανομένης και της συλλογής συγκεκριμένων μορφών φόρων στις συνιστώσες πολιτείες. (Χωριστούς φορολογικούς συντελεστές και χωριστές διαδικασίες επί διαφόρων θεμάτων.) 6Κάθε μέτρο που θα θεσπίζεται από τα ομοσπονδιακά όργανα δεν θα υπερέχει των μέτρων που θεσπίζονται από τις αρμόδιες αρχές των Συνιστώντων Κρατών. (Πλήρης ισότητα, όχι απλώς θεσμική, αλλά και πολιτειακή, η οποία καταργεί την ισχυρή κεντρική κυβέρνηση, καθώς και την ενότητα του κράτους, οδηγώντας στη νομική και θεσμική πρακτική των τριών στην οσία αρχών (δύο συνιστώντων κρατών και κεντρικής κυβέρνησης). Η ασθενέστερη εκ των τριών θα είναι εκ των πραγμάτων η κεντρική κυβέρνηση, η οποία κανέναν έλεγχο δεν θα μπορεί να ασκεί επί των δύο συνιστώντων κρατών αλλά ούτε και να εγγυάται την ενότητα των θεσμών, της οικονομίας και του κράτους.
Προεδρία και συμπροεδρία
Διαφορές υπάρχουν και στον τρόπο εκλογής και λειτουργίας της εκτελεστικής εξουσίας αφού η τουρκική πλευρά υποστηρίζει ότι θα υπάρχει Προεδρικό Συμβουλίο το οποίο: 1) Θα «εκλέγεται από τη Γερουσία για πενταετή θητεία». 2) Θα αποτελείται από επτά μέλη. «Τέσσερα από τα οποία να προέρχονται από την πιο πολυπληθή κοινότητα και τρία από τη λιγότερο πολυπληθή». Το Προεδρικό Συμβούλιο θα ασκεί καθήκοντα και Υπουργικού Συμβουλίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου