Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023

Όλα όσα είπε ο Πρωθυπουργός στην συνέντευξη του στον ΣΚΑΪ

 

350 εκατ. ευρώ ως επίδομα αλληλεγγύης τον Δεκέμβριο

Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ:

Η καλή πορεία της οικονομίας μας επιτρέπει να διαθέσουμε 350 εκατ. ευρώ σε σειρά παρεμβάσεων για τους αδύναμους συμπολίτες μας. Δικαιούχοι θα είναι:

  • Όσοι λαμβάνουν το επίδομα παιδιού από τον ΟΠΕΚΑ. Ανέφερε συγκεκριμένα πως θα αυξηθεί το επίδομα κατά 150 ευρώ. Μία οικογένεια που παίρνει επίδομα παιδιού 140 ευρώ, θα λάβει 350 ευρώ...
  • Τα ΑμεΑ
  • Όσοι λαμβάνουν Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα.
  • Οι χαμηλοσυνταξιούχοι που δεν είχαν προσωπική διαφορά, θα λάβουν 150 ευρώ.
  • Επίσης, επιταγή ακρίβειας θα λάβουν και οι ανασφάλιστοι υπερήλικες.

 

Γιατί η ΝΔ ψήφισε την πρόταση του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής

Υπέρ της πρότασης του ΚΚΕ, για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής με θέμα: «Τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό», τάχθηκε η ολομέλεια της Βουλής. Συγκεκριμένα, μετά από ονομαστική-ηλεκτρονική ψηφοφορία, και επί 298 ψηφισάντων, 266 βουλευτές ψήφισαν «ναι», ενώ οι 32 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ψήφισαν «όχι».

  • Η πρόταση του ΚΚΕ για διερεύνηση των συνθηκών στον ελληνικό σιδηρόδρομο έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα και ξεκινά από το 1997. Και είναι εξαιρετικά κρίσιμο καθώς  μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να αποτυπωθεί σε επίπεδο Βουλής το πρόβλημα και να αντιμετωπιστεί και η αιτία της κατάστασης σε ένα μαζικό μέσο μεταφοράς που για την Ελλάδα δύναται να χαρακτηριστεί ως κεντρικής σημασίας, ανάλογης με αυτή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Αντίθετα, η ΝΔ λέει όχι στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση προανακριτικής Επιτροπής εναντίον του Κώστα  Αχ. Καραμανλή και του Χρήστου Σπίρτζη  καθώς είναι ξεκάθαρο ότι τους προσάπτουν ευθύνες χωρίς να προσκομίζουν σχετικά στοιχεία. Μια ματιά να ρίξει κάποιος στις προτάσεις της αντιπολίτευσης αρκεί για να καταλάβει ότι στήνουν σκηνικό διώξεων για μικροπολιτικούς στόχους χωρίς κανένα απολύτως στοιχείο, γεγονός που φυσικά θα αναδειχθεί και στις σχετικές συζητήσεις που θα γίνουν στη Βουλή όταν τα εν λόγω αιτήματα συζητηθούν.
  • Αντιθέτως, η Νέα Δημοκρατίας ακολουθεί για ακόμη μια φορά το δρόμο της ευθύνης απέναντι στην επιπολαιότητα της αντιπολίτευσης που σπεύδει να δηλώσει πως θα υπερψηφίσει προτάσεις για προανακριτική επιτροπή για τα Τέμπη χωρίς καν να γνωρίζει τα στοιχεία που δήθεν συνθέτουν το ανυπόστατο κατηγορητήριο. Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που η Δικαιοσύνη ερευνά σε βάθος το θέμα για το τι και ποιος έφταιξε και φθάσαμε στο μοιραίο δυστύχημα.
  • Σε κάθε περίπτωση, ειδικά για το ΠΑΣΟΚ γεννώνται βασικά ερωτήματα ως προς τη στάση του αφού επί της ουσίας δείχνει να επιδιώκει να μην υπάρξει συζήτηση για τα δομικά προβλήματα και τις συνθήκες στον σιδηρόδρομο. Έναν τομέα που ως κυβέρνηση αξιοποίησε μικροπολιτικά αλλά άφησε επί της ουσίας να καταρρεύσει. Ένα βασικό ερώτημα είναι γιατί δεν κατέθεσε αίτημα σύστασης προανακριτικής επιτροπής νωρίτερα. Υπενθυμίζεται ότι το πόρισμα της ευρωπαϊκής εισαγγελίας που επικαλούνται βρίσκεται στη Βουλή από τις 19 Ιουλίου. Και όμως η Χαριλάου Τρικούπη απέφυγε επιμελώς να εμπλακεί με το θέμα και να το φέρει μέσω σχετικού αιτήματος στη Βουλή.
  • Και όσον αφορά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ο παραλογισμός χτύπησε ταβάνι. Ζητά την ποινική διερεύνηση υπουργών της Νέας Δημοκρατίας αλλά και του δικού του υπουργού κ. Σπίρτζη λέγοντας το αμίμητο. Ζητούμε την ποινική διερεύνηση αλλά δεν θέλουμε «να αφήνονται σκιές ή υπόνοιες». Συνομολογεί δηλαδή ότι ζητά την ποινική διερεύνηση του υπουργού του χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις και στοιχεία. Αν δεν υπάρχουν λοιπόν πως ζητάνε την ποινική του διερεύνηση; Αυτά είναι αστεία πράγματα ακόμη και για τον ΣΥΡΙΖΑ.

 

Νέα πρόστιμα συνολικού ύψους 1.672.000 ευρώ για αθέμιτη κερδοφορία σε δύο πολυεθνικές εταιρείες

Η συστηματική και στοχευμένη στήριξη των πολιτών απέναντι στην ακρίβεια αποτελεί βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Την ίδια στιγμή, αδιαπραγμάτευτη παραμένει η σταθερή προσήλωσή μας στην αντιμετώπιση των φαινομένων αισχροκέρδειας στην αγορά και στην προστασία των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό:

  • Επιβλήθηκε πρόστιμο συνολικού ύψους 1.672.000 ευρώ σε δύο πολυεθνικές εταιρείες, για τις οποίες ολοκληρώθηκε ο έλεγχος από τη Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ). Τα πρόστιμα αφορούν την παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, επιβλήθηκε:
    • Πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Johnson & Johnson ΕΛΛΑΣ - ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».
    • Πρόστιμο 672.000 ευρώ στην εταιρεία «COLGATE PALMOLIVE ΕΜΠΟΡΙΚΗ (ΕΛΛΑΣ) ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.».
  • Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε
    • «Είναι πλέον σαφέστατο προς όλες τις πλευρές ότι οποιαδήποτε παράβαση δεν γίνεται ανεκτή. Οι έλεγχοι των υπηρεσιών μας είναι συνεχείς και αδιάλειπτοι και σε όλες τις περιπτώσεις, όπου διαπιστώνονται παρανομίες, επιβάλλονται πρόστιμα.
    • Η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη να χτυπήσει την αισχροκέρδεια στη ρίζα της και να ενισχύσει με όλους τους δυνατούς τρόπους τη λειτουργία της αγοράς και τον υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των νοικοκυριών και όλων των συμπολιτών μας.
    • Για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όπως και για το Υπουργείο Ανάπτυξης, η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας είναι ύψιστης προτεραιότητας».

 

Πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ η ανάπτυξη στην Ελλάδα

Ρυθμούς ανάπτυξης σαφώς υψηλότερους από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ευρύτερης Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πετύχει η Ελλάδα φέτος και την επόμενη διετία, σύμφωνα με τις φθινοπωρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

  • Η οικονομική δραστηριότητα στη χώρα μας αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,4% φέτος, δηλαδή 1,7 μονάδες παραπάνω σε σύγκριση με την ανάπτυξη της τάξης του 0,6% που αναμένεται στη νομισματική ένωση και την ΕΕ.
  • Ως απόρροια των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης και της δημοσιονομικής συνέπειας, η οποία αποφέρει πρωτογενή πλεονάσματα, η Κομισιόν αναγνωρίζει ότι η αναλογία του δημόσιου χρέους προς το ΑΕΠ θα υποχωρήσει σαφώς κάτω από το 150% το 2025.
  • Σημαντικός αναπτυξιακός παράγοντας τα επόμενα χρόνια θα είναι, όπως σημειώνουν οι Βρυξέλλες, το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς η υλοποίηση του εθνικού προγράμματος «Ελλάδα 2.0» περνά από τη φάση των μεταρρυθμίσεων στο στάδιο των επενδύσεων.
  • Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει, τέλος, ότι επίδραση προς το καλύτερο σε σχέση με τις προβλέψεις της μπορεί να έχει η βελτίωση της φορολογική συμμόρφωσης μέσω της εν εξελίξει ψηφιοποίησης των φορολογικών και φοροελεγκτικών μηχανισμών, μεταρρύθμιση που αποτελεί κεντρικό στόχο της κυβέρνησης για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης. Η Κομισιόν σημειώνει χαρακτηριστικά ότι η ψηφιοποίηση ενδέχεται να αποφέρει απτά αποτελέσματα στο σκέλος των δημόσιων εσόδων ήδη από το 2024, κάτι που δεν συνυπολογίζεται στις νυν προβλέψεις της.

 

Οι Δέκα στόχοι της ενεργειακής πολιτικής

Δέκα στόχους της ενεργειακής πολιτικής για την επόμενη τετραετία ανέπτυξε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου μιλώντας στο συνέδριο του ΙΕΝΕ.

Όπως είπε οι στόχοι είναι:

  1. Ο μηδενισμός της παραγωγής από λιγνίτη μετά το 2028.
  2. Το 80% της παραγωγής ρεύματος να προέρχεται από ΑΠΕ το 2030.
  3. Η ανάπτυξη ανθεκτικών συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες και αντλησιοταμίευση.
  4. Η σύνδεση των μη διασυνδεμένων νησιών στο ηπειρωτικό σύστημα έως το 2030.
  5. Το 80% της παραγωγής ρεύματος να προέρχεται από ΑΠΕ το 2030.
  6. Η ανάπτυξη και λειτουργία υπεράκτιων αιολικών πάρκων το ίδιο έτος.
  7. Η ασφάλεια εφοδιασμού και η λειτουργία ανταγωνιστικών αγορών ηλεκτρικής ενέργειας που θα οφελεί τους καταναλωτές και την εθνική οικονομία
  8. Ο περαιτέρω εξηλεκτρισμός στην τελική κατανάλωση ενέργειας, με έμφαση στα κτίρια και τις μεταφορές
  9. Η προώθηση συστημάτων αυτοπαραγωγής από ΑΠΕ και η ψηφιοποίηση του δικτύου
  10. Και τέλος, ένας νέος κύκλος διεθνών ηλεκτρικών διασυνδέσεων που θα μας επιτρέψουν να αυξήσουμε τις εξαγωγές προς τις ευρωπαϊκές αγορές και έτσι θα μπορέσουμε και να απορροφήσουμε το πλεόνασμα ενέργειας, αλλά και να εξισορροπήσουμε καλύτερα το εθνικό σύστημα.

Αναφερόμενη στον εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό η υφυπουργός ανέφερε:

  • Στο νέο ΕΣΕΚ έχουμε αναθεωρήσει δραστικά τους στόχους για το 2030. Έτσι, προβλέπουμε έως το 2030 να διαθέτουμε εγκατεστημένη αιολική ισχύ 9,5 GW από τα οποία τα 2 GW θα είναι υπεράκτια, καθώς και 13,4 GW σε φωτοβολταικά. Αυτά τα 2 GW Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων έχουν ήδη συμπεριληφθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης.
  • Επίσης, σχεδιάζουμε να έχουμε 3,8 GW σε υδροηλεκτρικά, 5,3 GW, σε αποθήκευση - 3,1 GW σε μπαταρίες και 2,2 GW σε αντλησιοταμίευση, καθώς και 7,7 GW σε μονάδες φυσικού αερίου.
  • Προβλέπουμε, ακόμη, ότι το σύνολο της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας θα φθάσει στις 64,6 ΤWh στο τέλος της δεκαετίας, ενώ θα μειώσουμε ραγδαία την εξάρτηση της χώρας από εισαγωγές.
  • Βασική επιδίωξή μας είναι να έχουμε μηδενίσει τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μετά το 2035, όπου θα έχουμε ήδη εντυπωσιακά αποτελέσματα από την απόσυρση των μονάδων λιγνίτη, και τέλος να εξηλεκτρίσουμε τις μεταφορές και τον κτιριακό τομέα.
  • Η Ελλάδα, χάρη στις υποδομές της, έχει καταφέρει να επανασχεδιάσει τον χάρτη της ενέργειας στη ΝΑ Ευρώπη. Αναγνωρίζεται από όλους τις διεθνείς εταίρους, ο ρόλος της στην προσπάθεια της Ευρώπης να μειώσει την ευαλωτότητα της στον ενεργειακό καταναγκασμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: