Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Πώς να αναδιαρθώσετε τα δάνειά σας

Πολλοί είναι σήμερα οι δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο να πληρώσουν εγκαίρως τις δόσεις των δανείων και των πιστωτικών τους καρτών στις τράπεζες. 
Και το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί πολλούς είναι: Τι μπορώ να κάνω;

Η απάντηση είναι μία: Πηγαίνετε στην τράπεζά σας και ζητείστε άμεσα ρύθμιση. Με δεδομένο ότι οι τράπεζες στέλνουν τα δυσμενή στοιχεία στον Τειρεσία (αναφερόμαστε στη μαύρη λίστα), αν η δόση του καταναλωτικού δανείου ή της κάρτας μείνει απλήρωτη για...3 μήνες και του στεγαστικού για 6 μήνες, η τράπεζες θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους σας, αφού αυτή είναι η προσφορότερη λύση, από το να καθυστερείτε διαρκώς π.χ. επί δύο μήνες την πληρωμή.
Το πρώτο που έχει να κάνει εκείνος που αντιμετωπίζει πρόβλημα είναι να ενημερώσει εγγράφως την τράπεζα του για τη δυσκολία και να ζητήσει «πάγωμα» της οφειλής για ένα διάστημα, αναχρηματοδότηση, ή επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου του, ώστε να πληρώνει χαμηλότερη δόση. Το σημαντικό είναι ότι έτσι αποφεύγει την εγγραφή του στα μαύρα κατάστιχα του Τειρεσία.

Ας σημειωθεί ότι οι τράπεζες «παγώνουν» συνήθως τις οφειλές από καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες για 2 με 3 μήνες. Παράλληλα η τράπεζα ενημερώνει τον δανειολήπτη για τα προϊόντα αναχρηματοδότησης ή συγκέντρωσης οφειλών. 
Για παράδειγμα, κάποιος που έχει διάσπαρτες οφειλές από κάρτες και δάνεια ύψους 20.000 ευρώ, πληρώνει κάθε μήνα περισσότερα από 800 ευρώ, ενώ με το «πακετάρισμα» των οφειλών σε ένα καταναλωτικό δάνειο η δόση μπορεί να μειωθεί στο μισό.

Ενώ, αν υπάρχει και η δυνατότητα προσημείωσης ακινήτου, τότε η δόση μειώνεται ακόμα περισσότερο, καθώς αυξάνεται σημαντικά ο χρόνος αποπληρωμής.

Στόχος είναι η καλύτερη διαχείριση του χρέους, το οποίο πρέπει να εξυπηρετείται κανονικά, ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε δανειολήπτη. Οι τράπεζες γνωρίζουν πολύ καλά ότι το πρόβλημα με τα καθυστερούμενα δάνεια θα επιδεινωθεί το 2011 και για το λόγο αυτό είναι πρόθυμες να προχωρήσουν σε ρυθμίσεις και αναχρηματοδοτήσεις, αφού με τον τρόπο αυτό και τους δικούς τους δείκτες επισφαλειών κρατούν «χαμηλά», αλλά και την απαραίτητη «ανάσα» δίνουν στους καταναλωτές-πελάτες τους να αντεπεξέλθουν στην κρίση.

Οπότε, αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα τα βήματα που πρέπει να κάνετε είναι τα εξής:  
Ενημερωθείτε για τα προϊόντα αναχρηματοδότησης και μεταφοράς υπολοίπων, μήπως σας συμφέρει κάποια άλλη τράπεζα ή δάνειο με χαμηλότερο επιτόκιο και μεγαλύτερη διάρκεια. Αποφύγετε όποια συναλλαγή με «διαμεσολαβητές διαχείρισης οφειλών» που υπόσχονται, έναντι υψηλής προκαταβαλλόμενης αμοιβής, εγκρίσεις δανείων, παρά την ύπαρξη δυσμενών στοιχείων. 
Αυτό δεν ισχύει και το πιθανότερο είναι να καταλήξετε σε επιτήδειους που θα σας χρεώσουν με τοκογλυφικά επιτόκια. 
Ενημερώστε έγκαιρα την τράπεζα και αναφέρετε με ειλικρίνεια το πρόβλημα σας.
Capital


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: