Η πρώτη είναι τα… τρόφιμα. Στην μακριά λίστα δεν υπάρχει τίποτα που να… τρώγεται. Αντιθέτως, υπάρχουν εκατοντάδες απορρυπαντικά, σαμπουάν, οδοντόκρεμες, σαπούνια και λοιπά είδη ατομικής υγιεινής στα οποία οι ονομαστικές τιμές θα μειωθούν από 4% έως και… 40%.
Ποια είναι η δεύτερη έλλειψη; Της διαβεβαίωσης ότι εκτός από τις ονομαστικές τιμές, θα υπάρξει μείωση και στην τιμή που θα καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής μετά την προσφορά... Αυτό είναι και το βασικό θέμα που θα απασχολήσει από σήμερα τους καταναλωτές. Καλή και ευπρόσδεκτη η μείωση στην αρχική τιμή αλλά αν δεν αφορά σε αυτό που έχει συνηθίσει να πληρώνει ο καταναλωτής (δηλαδή την τιμή της προσφοράς) ποιο θα είναι το νόημα;
Ο λογαριασμός φουσκώνει από τα απορρυπαντικά και τα λοιπά είδη οικιακής χρήσης αλλά αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση με τις τιμές των τροφίμων, η αίσθηση της ασφυκτικής πίεσης που βιώνουν τα νοικοκυριά δεν θα υποχωρήσει. Από σήμερα, θα φανεί μείωση στην τιμή του βρεφικού γάλακτος και αυτό είναι μια αρχή ειδικά για τις οικογένειες με μωρά. Είναι σημαντικό -έστω και αν δεν θα φανεί στον καταναλωτή δια γυμνού οφθαλμού- ότι αποσύρθηκαν αυξήσεις για να μη χαθεί το δικαίωμα της εταιρείας να κάνει προσφορά.
Το μεσημέρι, η Eurostat θα ανακοινώσει τον πληθωρισμό για την Ευρωζώνη και για την Ελλάδα. Η τάση του γενικού δείκτη είναι πτωτική και είναι πολύ πιθανό το ίδιο να καταγραφεί και στην Ελλάδα. Άλλωστε, οι μεγάλες μειώσεις τιμών σε ρεύμα και φυσικό αέριο, βοηθούν.
Και πάλι όμως τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στον κλαδικό δείκτη των τροφίμων όπου είναι πιθανό και πάλι να καταγραφεί ένα ποσοστό ετήσιας αύξησης μεγαλύτερο του 6-7% δηλαδή υπερδιπλάσιου της μέσης μεταβολής των τιμών.
Αυτή είναι λοιπόν η πραγματική μάχη για την κυβέρνηση και πρέπει να δοθεί από τον πάγκο της λαϊκής μέχρι το ράφι του super martket.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου