Μια ακόμη εκδήλωση της βαθιάς ιδεοληψίας και συνωμοσιολογίας που είναι καλά ριζωμένη σε ένα όχι ευκαταφρόνητο κομμάτι της κοινωνίας, αν κρίνουμε και από τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογικών αναμετρήσεων...
Εκείνο που είναι αξιοσημείωτο είναι πως και από την πλευρά όσων ασκούν σκληρή κριτική στο φαινόμενο των αρνητών των ψηφιακών ταυτοτήτων, εμφανίζεται σε μεγάλο βαθμό η απουσία καθαρής και ορθολογικής σκέψης. Έτσι βλέπουμε αναρτήσεις που αναφέρονται καυστικά και περιφρονητικά στο θέμα των ταυτοτήτων, να συνοδεύονται από αναρτήσεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων απέναντι στο Facebook και από αναρτήσεις που προσπαθούν να «ξεγελάσουν» τον αλγόριθμο του Facebook, όσον αφορά τις εμφανίσεις των αναρτήσεων στο χρονολόγιο των χρηστών.
Και σε πολλές περιπτώσεις οι επιχειρηματολογίες σχετικά με τη χρήση των προσωπικών δεδομένων των ψηφιακών ταυτοτήτων και των λογαριασμών στα ψηφιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης τέμνονται.
Οι θρησκόληπτοι συνωμοσιολόγοι υποστηρίζουν πως με τις νέες ταυτότητες θα χαθεί άπαξ δια παντός η ατομικότητα τους και πως θα παρακολουθείται κάθε δραστηριότητα τους. Παρ’ όλο που μέσω των κινητών τηλεφώνων, των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, των φορολογικών μητρώων, των ασφαλιστικών μητρώων και πολλών άλλων εφαρμογών ήδη καταγράφεται η παρουσία τους και η δραστηριότητα τους.
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ). Ενώ οι χρήστες του Facebook για παράδειγμα, ανοίγοντας τον λογαριασμό τους αποδέχονται τους όρους που αφορούν τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς, επικαλούνται κατόπιν εορτής συμβάσεις, συμφωνίες και κώδικες που δήθεν απαγορεύουν στο Facebook να κάνει χρήση των στοιχείων τους.
Έτσι όπως οι θρησκόληπτοι αρνητές των ταυτοτήτων, έχουν σαν σημείο αναφοράς τις διδαχές του Παΐσιου και του Κοσμά του Αιτωλού, οι χρήστες των ΜΚΔ αναφέρονται στο καταστατικό της Ρώμης (!!!), σε ανύπαρκτους κώδικες πνευματικής ιδιοκτησίας και σε έναν άσχετο νόμο των ΗΠΑ του 1952 που αφορά εμπορικές συναλλαγές ανάμεσα σε διαφορετικές πολιτείες.
Αμφότερες οι πλευρές αναφέρονται «σε κλοπή και παράνομη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων». Και ενώ οι αρνητές των ψηφιακών ταυτοτήτων, θα αναγκαστούν υποχρεωτικά, να αποκτήσουν ταυτότητες που θα διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ) μέχρι την 3η Αυγούστου 2026, οι χρήστες των ΜΚΔ μπορούν να «προστατεύσουν» τα προσωπικά τους δεδομένα ή την προσωπική τους ζωή όπως υποστηρίζουν, είτε μη δημοσιεύοντας τα στοιχεία τους στις αναρτήσεις τους, είτε μη συμμετέχοντας στα ΜΚΔ. Οτιδήποτε άλλο, φλερτάρει με το παράλογο.
Και ενώ οι θρησκόληπτοι φωνασκούντες δεν έχουν βρει κάποιον τρόπο να παρακάμψουν την υποχρεωτική χρήση των ψηφιακών ταυτοτήτων από το 2026 και μετά, αρκετοί χρήστες του Facebook, νομίζουν πως έχουν βρει τον τρόπο να παρακάμψουν τους αλγόριθμους που καθορίζουν τη λειτουργία του συγκεκριμένου ΜΚΔ.
Είναι γνωστό πως κάθε ΜΚΔ επιδιώκει να αυξάνει το ενδιαφέρον των χρηστών του και ταυτόχρονα να μεγιστοποιεί τα έσοδα του από τις στοχευμένες διαφημιστικές πολιτικές του. Έτσι προωθεί αφενός τη διαρκώς αυξανόμενη διαδραστικότητα ανάμεσα στους χρήστες που έχουν κοινά ενδιαφέροντα, συχνή αλληλεπίδραση μέσω likes, μέσω shares και μέσω σχολίων και αφετέρου την προβολή διαφημίσεων σχετικών με τα προσωπικά χαρακτηριστικά των χρηστών.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα κυκλοφορεί ανάμεσα στους χρήστες του Facebook, ένα μανιφέστο κατά της πολιτικής που ακολουθείται όσον αφορά τις διαφημίσεις και τις δημοσιεύσεις. Και μάλιστα το μανιφέστο αυτό καταλήγει σε κάποιες οδηγίες που παρακάμπτουν τους αλγόριθμους λειτουργίας του Facebook. «Με ένα γεια», «με ένα κλικ», «με ένα copy paste», παρακάμπτεται δήθεν η λειτουργία του Facebook, απαλλάσσονται οι χρήστες από τη θέαση διαφημίσεων και ταυτόχρονα αποκτούν νέους φίλους και παρακολουθούν περισσότερες αναρτήσεις.
«Κάντε κλικ και επικόλληση και η αναβάθμιση του συστήματος είναι έτοιμη. Έχω μια εντελώς νέα ροή ειδήσεων. Βλέπω δημοσιεύσεις από ανθρώπους που δεν έχω δει εδώ και χρόνια.» Έτσι καταλήγουν οι οδηγίες για την παράκαμψη του αλγόριθμου του Facebook.
Και ναι, υπάρχουν χρήστες του ΜΚΔ που πιστεύουν, υιοθετούν και ακολουθούν τις οδηγίες αυτές, δίχως να μπουν στον κόπο να διερωτηθούν, το πως είναι δυνατόν με μια απλή ανάρτηση να ανατραπεί η δομή και ο τρόπος λειτουργίας μιας από τις ισχυρότερες ψηφιακές εταιρείες του πλανήτη που αξίζει πάνω από $750 δισ. και που δαπανά σε ετήσια βάση κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου