οι ευρωβουλευτές ζητούν ουσιαστική στήριξη του τομέα των Μέσων Ενημέρωσης από την ΕΕ και τα κράτη μέλη, προκειμένου να βοηθηθεί να ανακάμψει από την πανδημία και να μετασχηματιστεί, ώστε να συμβαδίζει με τα μεταβαλλόμενα επιχειρηματικά μοντέλα της ψηφιακής εποχής.
Σημειώνουν ότι σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα έσοδα από διαφημίσεις μειώθηκαν από 20% έως 80% για τα... ευρωπαϊκά ΜΜΕ.
Μεταξύ των εργαλείων βοήθειας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιθυμεί τη σύσταση ενός μόνιμου ταμείου της ΕΕ για τα ΜΜΕ, με σκοπό τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας τους.
Όπως τόνισε η εισηγήτρια Ντάσε Μελμπάρντε,
Σημειώνουν ότι σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα έσοδα από διαφημίσεις μειώθηκαν από 20% έως 80% για τα... ευρωπαϊκά ΜΜΕ.
Μεταξύ των εργαλείων βοήθειας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιθυμεί τη σύσταση ενός μόνιμου ταμείου της ΕΕ για τα ΜΜΕ, με σκοπό τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας τους.
Όπως τόνισε η εισηγήτρια Ντάσε Μελμπάρντε,
«το οικοσύστημα των μέσων ενημέρωσης ήταν εύθραυστο ακόμη και πριν από την πανδημία, αλλά η κρίση ενίσχυσε τις υφιστάμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει και δημιούργησε νέες. Το κοινό μετατοπίζεται ολοένα και περισσότερο στις ψηφιακές πλατφόρμες και τα έσοδα από αυτές ρέουν δυσανάλογα στους παγκόσμιους παίκτες».
Η Μελμπάρντε επεσήμανε επίσης ότι η κρίση της Covid-19 ανέδειξε τον ρόλο που διαδραματίζει η ποιοτική δημοσιογραφία, καθώς «η έλλειψη επαγγελματικής και ταχείας ενημέρωσης για την πανδημία μπορεί να κοστίσει ζωές».
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (Πορτογαλία. Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Νορβηγία, Φινλανδία, Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία κ.ά.), είχαν τη δική τους «λίστα Πέτσα».
Η Μελμπάρντε επεσήμανε επίσης ότι η κρίση της Covid-19 ανέδειξε τον ρόλο που διαδραματίζει η ποιοτική δημοσιογραφία, καθώς «η έλλειψη επαγγελματικής και ταχείας ενημέρωσης για την πανδημία μπορεί να κοστίσει ζωές».
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (Πορτογαλία. Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Νορβηγία, Φινλανδία, Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία κ.ά.), είχαν τη δική τους «λίστα Πέτσα».
Χρηματοδότησαν καμπάνιες για τον κορονοϊό, και παράλληλα αυτές αποτέλεσαν μια κάποια μικρή οικονομική βοήθεια προς τα ΜΜΕ που ξαφνικά στέγνωσαν από διαφήμιση, καθώς έκλεισαν οι οικονομίες.
Να σημειωθεί ότι ήταν βοήθεια προς τους μικρούς, γιατί οι μικροί τα είχαν ανάγκη να επιβιώσουν. Στους μεγιστάνες ήταν αχρείαστα. Εδώ στην Ελλάδα για παράδειγμα, ο όμιλος Μαρινάκη, μετά τη φασαρία που έγινε, δεν δέχτηκε τα χρήματα που του αναλογούσαν, και ήταν αρκετά καθώς κατέχει αρκετά Μέσα.
Πουθενά σε καμιά χώρα δεν θεωρήθηκε σκάνδαλο, σε καμία χώρα η αξιωματική αντιπολίτευση δεν τα συνέδεσε με χρηματισμό των Μέσων προκειμένου να προσδεθούν στο άρμα της κυβέρνησης. Και σε καμιά χώρα δεν βρέθηκε αντιπολίτευση να καταγγείλει μια επιχορήγηση την ίδια στιγμή που έλαβαν χρήματα και τα δικά της ΜΜΕ.
Δεν είναι συντεχνιακό το θέμα και δεν το πλησιάζουμε έτσι. Είναι παγκόσμιο πρόβλημα που απασχολεί οργανώσεις τύπου, ειδικούς της επικοινωνίας, κοινωνιολόγους, διανοούμενους. Η επαγγελματική δημοσιογραφία, όσο και να καταγγέλλεται από τον λαϊκισμό, παρέχει έγκυρη -ή έστω εγκυρότερη- ενημέρωση από το χάος του διαδικτύου και των μη επαγγελματικών ιστοσελίδων. Αλλά χάνεται από αυτά και τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες.
Μια σοβαρή αντιπολίτευση θα είχε επίγνωση της προσφοράς και των προβλημάτων της επαγγελματικής δημοσιογραφίας, και θα καλούσε σε συζήτηση στη Βουλή για να αναζητηθούν λύσεις κοινής αποδοχής.
Να σημειωθεί ότι ήταν βοήθεια προς τους μικρούς, γιατί οι μικροί τα είχαν ανάγκη να επιβιώσουν. Στους μεγιστάνες ήταν αχρείαστα. Εδώ στην Ελλάδα για παράδειγμα, ο όμιλος Μαρινάκη, μετά τη φασαρία που έγινε, δεν δέχτηκε τα χρήματα που του αναλογούσαν, και ήταν αρκετά καθώς κατέχει αρκετά Μέσα.
Πουθενά σε καμιά χώρα δεν θεωρήθηκε σκάνδαλο, σε καμία χώρα η αξιωματική αντιπολίτευση δεν τα συνέδεσε με χρηματισμό των Μέσων προκειμένου να προσδεθούν στο άρμα της κυβέρνησης. Και σε καμιά χώρα δεν βρέθηκε αντιπολίτευση να καταγγείλει μια επιχορήγηση την ίδια στιγμή που έλαβαν χρήματα και τα δικά της ΜΜΕ.
Δεν είναι συντεχνιακό το θέμα και δεν το πλησιάζουμε έτσι. Είναι παγκόσμιο πρόβλημα που απασχολεί οργανώσεις τύπου, ειδικούς της επικοινωνίας, κοινωνιολόγους, διανοούμενους. Η επαγγελματική δημοσιογραφία, όσο και να καταγγέλλεται από τον λαϊκισμό, παρέχει έγκυρη -ή έστω εγκυρότερη- ενημέρωση από το χάος του διαδικτύου και των μη επαγγελματικών ιστοσελίδων. Αλλά χάνεται από αυτά και τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες.
Μια σοβαρή αντιπολίτευση θα είχε επίγνωση της προσφοράς και των προβλημάτων της επαγγελματικής δημοσιογραφίας, και θα καλούσε σε συζήτηση στη Βουλή για να αναζητηθούν λύσεις κοινής αποδοχής.
Μια σοβαρή αντιπολίτευση θα πρότεινε μέτρα στήριξης, και θα απαιτούσε βεβαίως να συμμετέχουν και δικά της στελέχη στην επιτροπή χορηγήσεων προς τα επαγγελματικά ΜΜΕ.
Αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ αδιάφορος για ένα πρόβλημα που απασχολεί τις κυβερνήσεις όλων των προηγμένων χωρών του πλανήτη, παρουσιάζεται ανεπίγνωστος την στιγμή που δεν είναι και άμωμος.
Χαρίστηκαν επί των ημερών του σε καναλάρχες οφειλές που υπερβαίνουν ακόμη και τα 100 εκατ. ευρώ, μείωσε τον φόρο των καναλιών επί διαφημίσεων από το 20% στο 5%, αρχικά για τα κανάλια που είχαν νόμιμη άδεια, και σε δεύτερη δόση τον Μάιο του 2019 ως προεκλογικό δωράκι, και στα μη αδειοδοτημένα κανάλια!
Έβαλε για στάχτη στα μάτια (ή για σανό στο ποίμνιό του) πλαφόν στις άδειες για απόκτηση καναλιού με έναν νόμο που κηρύχτηκε αντισυνταγματικός, αλλά με τις ρυθμίσεις που έκανε το κράτος χάνει φορολογία από τα διαφημιστικά έσοδα των καναλιών.
Στις 3 Νοεμβρίου θα συζητηθεί στην ολομέλεια της Βουλής η πρότασή του για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τις «λίστες Πέτσα» και τη δημοσκοπική εταιρία Opinion Poll (ένα… δίκιο το έχει για την τελευταία. Άκου χθες να δώσει διαφορά 13,3% υπέρ της ΝΔ! Πως τόλμησε αφού δεν συμφωνεί ο ΣΥΡΙΖΑ;).
Η κυβέρνηση αποδέχεται την πρόταση και αντιπροτείνει η έρευνα να επεκταθεί και στην περίοδο ΣΥΡΙΖΑ. Ο τελευταίος δεν το δέχεται.
Έβαλε για στάχτη στα μάτια (ή για σανό στο ποίμνιό του) πλαφόν στις άδειες για απόκτηση καναλιού με έναν νόμο που κηρύχτηκε αντισυνταγματικός, αλλά με τις ρυθμίσεις που έκανε το κράτος χάνει φορολογία από τα διαφημιστικά έσοδα των καναλιών.
Στις 3 Νοεμβρίου θα συζητηθεί στην ολομέλεια της Βουλής η πρότασή του για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τις «λίστες Πέτσα» και τη δημοσκοπική εταιρία Opinion Poll (ένα… δίκιο το έχει για την τελευταία. Άκου χθες να δώσει διαφορά 13,3% υπέρ της ΝΔ! Πως τόλμησε αφού δεν συμφωνεί ο ΣΥΡΙΖΑ;).
Η κυβέρνηση αποδέχεται την πρόταση και αντιπροτείνει η έρευνα να επεκταθεί και στην περίοδο ΣΥΡΙΖΑ. Ο τελευταίος δεν το δέχεται.
Γιατί άραγε; Τι έχει να κρύψει;
Μήπως γιατί κάποια λεφτά χαρίστηκαν για να στηθεί μαχητικό υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ Μέσο;
Μήπως γιατί κάποια λεφτά χαρίστηκαν για να στηθεί μαχητικό υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ Μέσο;
Μήπως για τις αθρόες διαφημίσεις κρατικών επιχειρήσεων σε επιλεγμένα δικά του Μέσα, ενώ τα τότε αντιπολιτευτικά είχαν αποκλεισθεί;
Μέχρι και διαφήμιση υπέρ της συμφωνίας των Πρεσπών είχαμε δει!
Η κυβέρνηση αντιτείνει ότι αν δεν δεχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ τη διεύρυνση, θα προτείνει συγκρότηση ίδιας επιτροπής που θα διερευνήσει και την δική του περίοδο. Θα είναι όντως γελοίο δυο εξεταστικές επιτροπές να ασχολούνται με το ίδιο θέμα, αλλά θα είναι κάτι το γελοίον που είναι απαραίτητο να γίνει.
Στον ΣΥΡΙΖΑ είναι τόσο ανώριμοι και απελπισμένοι, που ακόμη δεν έχουν καταλάβει ότι κυβέρνησαν και έχουν σκελετούς στο ντουλάπι. Θα βγουν και οι δικοί τους στο φως. Το όλα στο φως σημαίνει και όλοι στο φως.
Η κυβέρνηση αντιτείνει ότι αν δεν δεχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ τη διεύρυνση, θα προτείνει συγκρότηση ίδιας επιτροπής που θα διερευνήσει και την δική του περίοδο. Θα είναι όντως γελοίο δυο εξεταστικές επιτροπές να ασχολούνται με το ίδιο θέμα, αλλά θα είναι κάτι το γελοίον που είναι απαραίτητο να γίνει.
Στον ΣΥΡΙΖΑ είναι τόσο ανώριμοι και απελπισμένοι, που ακόμη δεν έχουν καταλάβει ότι κυβέρνησαν και έχουν σκελετούς στο ντουλάπι. Θα βγουν και οι δικοί τους στο φως. Το όλα στο φως σημαίνει και όλοι στο φως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου