Αδυναμία μέχρι στιγμής να βρει κοινό βηματισμό με όλα τα κράτη μέλη της, δείχνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με τους τρόπους αντιμετώπισης των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία του κορονοιού.
Μπορεί οι τηλεδιασκέψεις μεταξύ των χωρών μελών και σε επίπεδο κορυφής αλλά και σε επίπεδο τεχνοκρατών να είναι συνεχείς, όμως λύση δε δείχνει να έχει βρεθεί κυρίως σε ότι αφορά δύο παραμέτρους που αφορούν άμεσα τη χώρα μας. Την κοινοτική χρηματοδότηση για τη διάσωση θέσεων εργασίας (πρόγραμμα sure) και τον συντονισμό...
των δράσεων αναφορικά με τις μεταφορές εντός των ευρωπαϊκών συνόρων, στοιχείο που έχει ευθεία αντανάκλαση στον τουρισμό, την βαριά ελληνική βιομηχανία. Γιατί πώς θα υπάρξει τουρισμός στην Ελλάδα όταν δεν μπορούν οι τουρίστες να μπουν στη χώρα;
Με άλλα λόγια οι Ευρωπαίοι εταίροι δυσκολεύονται να συντονιστούν σε ζητήματα που «καίνε» την Αθήνα, γεγονός που βραχυκυκλώνει εν μέρει και τους ελληνικούς σχεδιασμούς.
Η δυσλειτουργία αυτή των Βρυξελλών έχει γίνει κάτι παραπάνω από αισθητή στην ελληνική κυβέρνηση που επιχειρεί από διάφορες “παρακαμπτηρίους οδούς” να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από τη διάσωση του τουριστικού προϊόντος. Μία προσπάθεια διόλου εύκολη, στην οποία πρωτοστατεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Σύμφωνα με πληροφορίες του liberal.gr το τελευταίο διάστημα έχει εντείνει τις πιέσεις της προς τις Βρυξέλλες προκειμένου να βρεθεί κοινή γραμμή τόσο για το πρόγραμμα sure αλλά και για τον τομέα του τουρισμού και τις μεταφορές. Πηγές επισημαίνουν ότι ο κ.Μητσοτάκης μέσα σε διάστημα λίγων ημερών είχε δύο τηλεφωνικές επικοινωνίες με την πρόεδρο της ευρωπαΐκής επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντε Λάινεν.
Στις συζητήσεις, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέστησε σαφές ότι είναι επιτακτική ανάγκη η Ευρώπη να κινηθεί άμεσα και συντεταγμένα τόσο στη χάραξης μίας κοινής πολιτικής μεταφορών όσο και στα ζητήματα των πρωτοκόλλων που αφορούν στις τουριστικές υπηρεσίες. Ο Έλληνας πρωθυπουργός ζήτησε από την ευρωπαία αξιωματούχο επίσπευση των όλων κινήσεων και κοινή στάση απέναντι σε ένα τόσο φλέγον θέμα ώστε να μην χαθεί η τουριστική σεζόν, η οποία ήδη έχει τραυματισθεί βαριά.
Στο Μέγαρο Μαξίμου περιμένουν τις σχετικές ανακοινώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσα στα επόμενα 24ωρα, παράλληλα όμως δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια. Εξετάζουν μία σειρά εναλλακτικών διαδικασιών στην περίπτωση που η Ευρώπη συνεχίσει το “κρυφτό” και την καθυστέρηση.
Με δεδομένο το πλεονέκτημα της χώρας μας ότι βρίσκεται μεταξύ των ελάχιστων χωρών που έχει μικρό αριθμό κρουσμάτων, ο κ.Μητσοτάκης έχει αποφασίσει ότι θα παίξει το συγκεκριμένο χαρτί προς όφελος των ελληνικών συμφερόντων.
Η Ελλάδα προωθεί την πρόταση να γίνονται τεστ στη χώρα αναχώρησης γι’ αυτούς που πρόκειται να ταξιδέψουν. Στη χώρα άφιξης να δίνονται σαφείς οδηγίες για το πώς κινείται κάποιος σε κάθε χώρο και να υπάρχει η δυνατότητα για rapid τεστ.
Aπό τη στιγμή που θα γίνονται τεστ σε όλους, άρα θα πετούν μόνο όσοι έχουν αρνητικό αποτέλεσμα, τα αεροπλάνα θα πετούν με πληρότητα. Παράλληλα , το Μέγαρο Μαξίμου έχοντας δει την αβελτηρία της Ευρώπης συνεχίζει να καλλιεργεί το θέμα των διμερών συμφωνιών με χώρες που κατέγραψαν χαμηλό αριθμό κρουσμάτων. Μεταξύ αυτών των χωρών είναι η Αυστρία και το Ισραήλ.
Γιάννης Κ. Τρουπής
Μπορεί οι τηλεδιασκέψεις μεταξύ των χωρών μελών και σε επίπεδο κορυφής αλλά και σε επίπεδο τεχνοκρατών να είναι συνεχείς, όμως λύση δε δείχνει να έχει βρεθεί κυρίως σε ότι αφορά δύο παραμέτρους που αφορούν άμεσα τη χώρα μας. Την κοινοτική χρηματοδότηση για τη διάσωση θέσεων εργασίας (πρόγραμμα sure) και τον συντονισμό...
των δράσεων αναφορικά με τις μεταφορές εντός των ευρωπαϊκών συνόρων, στοιχείο που έχει ευθεία αντανάκλαση στον τουρισμό, την βαριά ελληνική βιομηχανία. Γιατί πώς θα υπάρξει τουρισμός στην Ελλάδα όταν δεν μπορούν οι τουρίστες να μπουν στη χώρα;
Με άλλα λόγια οι Ευρωπαίοι εταίροι δυσκολεύονται να συντονιστούν σε ζητήματα που «καίνε» την Αθήνα, γεγονός που βραχυκυκλώνει εν μέρει και τους ελληνικούς σχεδιασμούς.
Η δυσλειτουργία αυτή των Βρυξελλών έχει γίνει κάτι παραπάνω από αισθητή στην ελληνική κυβέρνηση που επιχειρεί από διάφορες “παρακαμπτηρίους οδούς” να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από τη διάσωση του τουριστικού προϊόντος. Μία προσπάθεια διόλου εύκολη, στην οποία πρωτοστατεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Σύμφωνα με πληροφορίες του liberal.gr το τελευταίο διάστημα έχει εντείνει τις πιέσεις της προς τις Βρυξέλλες προκειμένου να βρεθεί κοινή γραμμή τόσο για το πρόγραμμα sure αλλά και για τον τομέα του τουρισμού και τις μεταφορές. Πηγές επισημαίνουν ότι ο κ.Μητσοτάκης μέσα σε διάστημα λίγων ημερών είχε δύο τηλεφωνικές επικοινωνίες με την πρόεδρο της ευρωπαΐκής επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντε Λάινεν.
Στις συζητήσεις, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέστησε σαφές ότι είναι επιτακτική ανάγκη η Ευρώπη να κινηθεί άμεσα και συντεταγμένα τόσο στη χάραξης μίας κοινής πολιτικής μεταφορών όσο και στα ζητήματα των πρωτοκόλλων που αφορούν στις τουριστικές υπηρεσίες. Ο Έλληνας πρωθυπουργός ζήτησε από την ευρωπαία αξιωματούχο επίσπευση των όλων κινήσεων και κοινή στάση απέναντι σε ένα τόσο φλέγον θέμα ώστε να μην χαθεί η τουριστική σεζόν, η οποία ήδη έχει τραυματισθεί βαριά.
Στο Μέγαρο Μαξίμου περιμένουν τις σχετικές ανακοινώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσα στα επόμενα 24ωρα, παράλληλα όμως δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια. Εξετάζουν μία σειρά εναλλακτικών διαδικασιών στην περίπτωση που η Ευρώπη συνεχίσει το “κρυφτό” και την καθυστέρηση.
Με δεδομένο το πλεονέκτημα της χώρας μας ότι βρίσκεται μεταξύ των ελάχιστων χωρών που έχει μικρό αριθμό κρουσμάτων, ο κ.Μητσοτάκης έχει αποφασίσει ότι θα παίξει το συγκεκριμένο χαρτί προς όφελος των ελληνικών συμφερόντων.
Η Ελλάδα προωθεί την πρόταση να γίνονται τεστ στη χώρα αναχώρησης γι’ αυτούς που πρόκειται να ταξιδέψουν. Στη χώρα άφιξης να δίνονται σαφείς οδηγίες για το πώς κινείται κάποιος σε κάθε χώρο και να υπάρχει η δυνατότητα για rapid τεστ.
Aπό τη στιγμή που θα γίνονται τεστ σε όλους, άρα θα πετούν μόνο όσοι έχουν αρνητικό αποτέλεσμα, τα αεροπλάνα θα πετούν με πληρότητα. Παράλληλα , το Μέγαρο Μαξίμου έχοντας δει την αβελτηρία της Ευρώπης συνεχίζει να καλλιεργεί το θέμα των διμερών συμφωνιών με χώρες που κατέγραψαν χαμηλό αριθμό κρουσμάτων. Μεταξύ αυτών των χωρών είναι η Αυστρία και το Ισραήλ.
Γιάννης Κ. Τρουπής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου