Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Ποιος πληρώνει τον βαρκάρη;


Το τελευταίο χρονικό διάστημα η κοινωνία μας βιώνει ένα αίσθημα δυσθυμίας, στην πιο ήπια εκδοχή του και οργής, σε ακραίες εκφάνσεις του, για κάτι που φαινομενικά τουλάχιστον φαίνεται παράδοξο, ουσιαστικά όμως υποτιμά και προσβάλει τη νοημοσύνη μας.
Ενώ λοιπόν οι μισθοί μειώνονται δραστικά και η αγοραστική δύναμη κάθε οικογένειας, επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα αρνητικά, οι τιμές στα διόδια, τη σταθερή πηγή εσόδων, το πραγματικό κοπτήριο χρήματος, για όσους τα εκμεταλλεύονται τραβούν την ανιούσα και τα ίδια πολλαπλασιάζονται.
Και από κοντά, διάφοροι «κήρυκες της νομιμότητας»-αυτόκλητοι και κατά παραγγελία, στους οποίους περιλαμβάνονται, ω του θαύματος, εφημερίδες και ΜΜΕ, που οι ιδιοκτήτες τους, είτε είναι ‘ιδιοκτήτες διοδίων’, είτε εργολάβοι δημοσίων έργων- αφού πρώτα εκφράζουν την κατανόησή τους, ‘νουθετούν’ σε ρόλο γυμνασιάρχη, για την ανάγκη τήρησης των νόμων. 
Που στην προκείμενη περίπτωση κατά την...
κρίση τους, είναι η πληρωμή των αυξημένων τιμών και η στωική αποδοχή κάθε μέτρου κοινωνικής αναλγησίας.
Ωσάν να είναι η διαχείριση της κοινωνικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας, ζήτημα δικονομίας.
Αφού λοιπόν κάποιοι επιμένουν να υποτιμούν τη νοημοσύνη μας, επικαλούμενοι υποκριτικά το αυτονόητο-την εφαρμογή δηλαδή των νόμων-ας δούμε ποιοι είναι οι παραβάτες και οι κακοπληρωτές.
Οι αυξημένες τιμές των διοδίων και η λειτουργία διαρκώς νέων σταθμών, αφορούν ή όχι δρόμους με πολλαπλές κακοτεχνίες; 
Αφορούν ή όχι δρόμους που δεν παραδόθηκαν εγκαίρως; 
Αφορούν ή όχι δρόμους για τους οποίους το Ελληνικό Δημόσιο-οι Έλληνες φορολογούμενοι δηλαδή-πλήρωσαν μεγαλύτερο από το αρχικά συμφωνηθέν τίμημα, μέσω συμπληρωματικών συμβάσεων, για την αποπεράτωσή τους;
Αφορούν ή όχι δρόμους για τους οποίους οι καθυστερήσεις στην παράδοσή τους από τους εργολάβους και οι κακοτεχνίες θα έπρεπε να επισύρουν την κατάπτωση ποινικών ρητρών υπέρ του Δημοσίου; 
Αφορούν ή όχι δρόμους που οι κακοτεχνίες τους κόστισαν και κοστίζουν ανθρώπινες ζωές και πρόσθετες δαπάνες και ταλαιπωρία για τους οδηγούς; (πρόσφατο είναι το παράδειγμα του αποκλεισμού της Βόρειας Ελλάδας, από τις κατολισθήσεις στα Τέμπη. 
Για τις εργατοώρες που χάθηκαν εκεί και την επιβράδυνση στις μεταφορές, ποιος πλήρωσε τελικά; 
Ή μήπως η πληρωμή θα γίνει μέσα από τις αυξημένες τιμές των διοδίων;).
Αφού ο κρατικός μηχανισμός κόπτεται τόσο πολύ για την τήρηση των νόμων, που με τη σειρά τους για να μην ξεχνιόμαστε έχουν αποστολή και λόγω ύπαρξης την προστασία της κοινωνικής ειρήνης, γιατί δεν επικαλείται θεμελιώδεις διατάξεις του Αστικού Δικαίου, όπως τα άρθρα 288 και 388 ΑΚ, περί δραματικής αλλαγής των συνθηκών, για να διεκδικήσει και να επιβάλει στους παραχωρησιούχους- αυτούς δηλαδή που εκμεταλλεύονται τα διόδια-μείωση και όχι αύξηση των τιμών;
Ποιοι είναι αυτοί που παραλείπουν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους και ζημιώνουν το Δημόσιο και τους Πολίτες, τους πολλούς για χάρη των λίγων; 
Ποιοι γίνονται αχθοφόροι συμφερόντων, βαρκάρηδες σε έναν φαύλο κύκλο, ατομικών συμψηφισμών και ασυλίας μέσα από τη συνενοχή;
Γιατί για όλες τις πληρωμές που έχουν γίνει έρχεται κάποια στιγμή ο λογαριασμός. Στον βαρκάρη  και τους εντολείς του.
 ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: