Τα θέματα που συζητήθηκαν, εκτός των άλλων και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση, ήταν :
- Ανασχηματισμός Κυβέρνησης – Ανατροπή του σκηνικού.
Ο κ. Σαραφόπουλος ερωτώμενος για το πολιτικό κλίμα ανέφερε ότι είναι νωρίς ακόμα για συμπεράσματα. Αν σκεφθεί κανείς ότι το κλίμα που είχε διαμορφωθεί τους τελευταίους 4μήνες ήταν ιδιαίτερα αρνητικό για την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, σήμερα αλλάζει. Ποτέ μέχρι σήμερα Κυβέρνηση δεν δέχθηκε τέτοιο "πόλεμο διαρκείας'', με αποκορύφωμα τις ταραχές που συγκλόνισαν το πανελλήνιο. Παρά ταύτα άντεξε η Κυβέρνηση και ο Καραμανλής με μια μόνη κίνηση, του Ανασχηματισμού, άλλαξε το πολιτικό σκηνικό. Σκεφθείτε τι αποτελέσματα θα έχουμε εάν η Κυβέρνηση με τους Υπουργούς παράξει έργο, πετύχει να υλοποιήσει ένα σημαντικό μέρος των εξαγγελιών της, αποφύγει τα λάθη και τις "συμπεριφορές" που τις στοίχισαν δημοσκοπικά.
Πρέπει όμως όλοι στην Κυβέρνηση να αντιληφθούν ότι άλλο πράγμα είναι "κερδίζω πρόσκαιρα τις εντυπώσεις" και τελείως διαφορετικό "πείθω με το έργο και την αξιοπιστία μου…"
- Προτεραιότητα στην Παιδεία.
Τόνισε ότι ο νέος διάλογος για την παιδεία πρέπει να ξεκινήσει σύντομα. Σε μια εξαιρετικά δύσκολη διεθνή συγκυρία που οδήγησε κραταιές χώρες όπως η Γερμανία να παραδεχθούν ότι η πιο ασφαλής επένδυση είναι η παιδεία.
Ο κ. Σαραφόπουλος επισήμανε ότι θα πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά ως κοινωνία ποιόν δρόμο δείχνουμε στα παιδιά να βαδίσουν στα πρώτα βήματα και όχι μόνο τα επόμενα. Γιατί αν φθάσουν στον προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ήδη διαμορφώσει τον χαρακτήρα αλλά και την ψυχοσύνθεση τους σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Θα πρέπει ιδιαίτερα αυτή την εποχή της απίστευτης βίας, των ανισοτήτων και των διαψεύσεων θα είχε νόημα να ξανασκεφθούμε τρόπους που θα διευκολύνουν τα παιδιά, από τα πρώτα τους βήματα, να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν αξίες ζωής.
Ένα "αξιακό" σύστημα στα δημοτικά, ίσως έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία σήμερα, αφού τα παιδιά είναι 'σφουγγάρια' και ρουφούν ότι ακούνε και βλέπουν και που πυροβολούνται από παντού με ειδήσεις και συζητήσεις για έλλειψη αξιοκρατίας, για ρεμούλες, για ανομία, για θεσμούς αναξιόπιστους, για πραγματική διάψευση κάθε ανθρώπινης προσδοκίας.
Έρευνες έχουν δείξει ότι ένα σχολικό περιβάλλον συνεπικουρούμενο από το οικογενειακό και βασισμένο στις αξίες βοηθάει και στην γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
Ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί σχετίζονται με τα παιδιά, οι μέθοδοι που εφαρμόζονται κατά την διάρκεια της διδασκαλίας, η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού έχουν σημαντική επιρροή στις εύπλαστες παιδικές προσωπικότητες και άρα συμβολή στη γενική μελλοντική κατεύθυνση της χώρας.
Επομένως ο διάλογος για την παιδεία πρέπει να ξεκινήσει από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μετά ν΄ ακολουθήσουν τα επόμενα Βήματα(Δευτεροβάθμια-Τριτοβάθμια Εκπαίδευση).
Δράμα, 15 Ιανουαρίου 2009.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου