Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Η... 19χρονη startup με τους 110 εργαζόμενους και τις 25 χώρες

Δημιουργήθηκε πριν από 19 χρόνια από μια παρέα νεαρών φοιτητών με... τρέλα στις νέες τεχνολογίες και την πληροφορική, έχει φτάσει να απασχολεί 110 άτομα, πουλάει υπηρεσίες σε 25 χώρες, έχει μεταφέρει την έδρα της στο Λονδίνο, όμως διατηρεί το 75% των εργαζομένων της στην Ελλάδα, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε κύκλο χρηματοδότησης συνολικά 7 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος για την εταιρεία Pobuca (πρώην SiEBEN) η οποία ιδρύθηκε το 2000, όμως την τελευταία τριετία έχει τριπλασιάσει την αξία της, ενώ μέσω της σημαντικής συμφωνίας με την... Telefónica Argentina στοχεύει να επεκταθεί περαιτέρω σε χώρες της Λατινικής Αμερικής. Δραστηριοποιείται στην αιχμή της νέας τεχνολογίας με δικά της προϊόντα και υπηρεσίες λογισμικού για επιχειρήσεις και μεγάλους ομίλους, ενώ εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων CRM.

«Θέλουμε να αντιστρέψουμε το brain drain και να δημιουργήσουμε μια εταιρεία “φάρο” τεχνολογίας αιχμής στην Ελλάδα, που να είναι σημείο αναφοράς και διεθνώς. Ο λόγος που μεταφέραμε την έδρα μας στο Λονδίνο είναι για να έχουμε καλύτερη πρόσβαση στα διεθνή κεφάλαια διεθνώς, ενώ στόχος μας μέσα στην επόμενη τριετία είναι η είσοδός μας στην αγορά ΑΙΜ του Λονδίνου».

Αυτά τόνισε την περασμένη Πέμπτη, μεταξύ άλλων, ο εκ των ιδρυτών και CEO της Pobuca Ισίδωρος Σιδερίδης σε συνάντηση γνωριμίας με δημοσιογράφους, εξηγώντας παράλληλα και το πως υλοποιήθηκε ο μετασχηματισμός της εταιρείας, από μια μικρή startup με κατακερματισμένες υπηρεσίες έως 2016, σε μια υπολογίσιμη μικρή εταιρεία νέας τεχνολογίας που κλείνει συμφωνίες διεθνώς.

Για το... ταξίδι αυτό, η εταιρεία έπρεπε να «γκρουπάρει» και να ισχυροποιήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, φτιάχνοντας τρία κεντρικά brands υπηρεσιών, τα οποία και πουλάει διεθνώς. Πλέον, πλην της Αθήνας και του Λονδίνου έχει παρουσία στην Πάτρα, όπου απασχολεί 15 εργαζόμενους, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια ίδρυσε υποκαταστήματα στην Κρακοβία, στο Ντουμπάι και στο Μπουένος Αϊρες.

H εταιρεία κάνει τζίρο περί τα 5 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον κ. Σιδερίδη, στόχος είναι εντός των επόμενων 3-5 ετών να φτάσει τα 20-25 εκατ. ευρώ τζίρο και τους 150 εργαζομένους. Αυτή τη στιγμή, το 70% του κύκλου εργασιών έρχεται από την Ελλάδα και το 30% από το εξωτερικό, με στόχο εντός της 3ετίας την αντιστροφή αυτών των μεγεθών. Έχει βραβευθεί ως «Microsoft Country Partner» τις χρονιές 2016 και 2011, ενώ συμπεριλαμβάνεται στους AI innovators της Microsoft όντας και «χρυσός συνεργάτης».

Ο δεύτερος κύκλος χρηματοδότησης και η Τεχνητή Νοημοσύνη

Η εταιρεία πλην των 5 εκατ. ευρώ που άντλησε άμα της μετάβασής της στο Λονδίνο το 2016, φέτος ολοκλήρωσε και ένα δεύτερο κύκλο νέας χρηματοδότησης, από Έλληνες και Βρετανούς επενδυτές, συγκεντρώνοντας επιπλέον κεφάλαια 2 εκατ. ευρώ. Μέρος της χρηματοδότησης ήρθε και από την Εθνική Τράπεζα μέσω του προγράμματος ενίσχυσης καινοτόμων επιχειρήσεων InnovFin SME Guarantee Facility.

Μεγάλο μέρος των αντληθέντων κεφαλαίων θα αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης αλλά και για την ενίσχυση της διεθνούς δραστηριότητας και παρουσίας της εταιρείας.
Παράλληλα η Pobuca μέσω της συμφωνίας με την Telefónica Argentina για την παροχή εφαρμογής contact manager ιδιωτικής ετικέτας, στοχεύει το άνοιγμα σε αγορές όπως Βραζιλία, Μεξικό και Κολομβία.


Απόλυτη εξειδίκευση στο CRM

Κεντρικός πυρήνας των υπηρεσιών της Pobuca είναι το CRM (Customer Relationship Management ή Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων), μια εξειδικευμένη λύση λογισμικού, η οποία διευκολύνει μια εταιρεία κατά την αλληλεπίδρασή της με τους πελάτες και συνεργάτες, παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Η «παλέτα» των υπηρεσιών CRM της Pobuca περιλαμβάνει λύσεις όπως Pobuca Connect, Pobuca Loyalty και Pobuca Sales, ενώ στο CRM για brands και retailers, σύμφωνα με τον κ. Σιδερίδη, η εταιρεία είναι απολύτως εξειδικευμένη.

Επιπλέον, ο νέος ψηφιακός contact manager επιτρέπει στους πελάτες της Telefónica να ανανεώνουν συνεχώς την λίστα επαφών τους κάνοντας σάρωση επαγγελματικών καρτών και υπογραφών από email και να συγχρονίζουν όλες τους τις συσκευές ώστε να είναι πάντα ενημερωμένες με όλες τις τελευταίες πληροφορίες.

Στρατηγικοί συνεργάτες και πελάτες

Έως σήμερα, 3.000 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κάποια από τις υπηρεσίες της Pobuca σε 85 χώρες,
ενώ στρατηγικοί συνεργάτες είναι όμιλοι όπως Microsoft, IBM, HP, SAP, Vodafone, Greca, Veeam, Dell και Cisco.

Μερικές από τις εταιρείες οι οποίες αποτελούν πελάτες της Pobuca στην Ελλάδα είναι οι Heineken, L'Oreal, Omega Pharma, Schneider Electric, Pepsi, Everest, Wilo, BSB, Mars, GANT, Nestle, Soft Bank, Lynne, Viva Wallet, NN, ΠΑΕ Παναθηναϊκός, KPMG, Henkel κ.α.

Οι τέσσερις αρχικοί που ξεκίνησαν την εταιρεία ελέγχουν το 60% των μετοχών της, περίπου 10%
το έχουν αποκτήσει κάποιοι εργαζόμενοι που «πόνταραν» στην εταιρεία κάποιες οικονομίες τους, ενώ το υπόλοιπο 30% ανήκει σε funds.

Όπως τόνισε ο κ. Σιδερίδης, έχουν γίνει κρούσεις από funds για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου, όμως σ' αυτή τη φάση δε συζητούν κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι πιστεύουν ότι τα επόμενα χρόνια η Pobuca θα έχει μεγάλη ανάπτυξη άρα και πολλαπλάσια αξία.


Του Απόστολου Σκουμπούρη
liberal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: