Μπορεί η ομάδα ZYLO EYEWEAR να αποτελέσει παράδειγμα, για να ξεκινήσεις να ονειρεύεσαι;
Και "πού το πάνε" ο Περικλής και η Ελένη, ένα χρόνο μετά την έναρξη της επιχείρησής τους;
Πώς μπορεί η κατασκευή ενός ξύλινου φράχτη για σκύλο (εν προκειμένω, δώρο για τον Μπάμπη) να αποτελέσει την αφορμή για να ανακαλύψεις το ταλέντο σου στην ξυλουργική;
Πόσα βίντεο στο YouTube έχεις την υπομονή να παρακολουθήσεις, ξεσηκώνοντας βήμα βήμα τη σωστή τεχνική για...
πέργκολες και ξύλινα παιδικά παιχνίδια, μέχρι να βελτιώσεις τις αποδόσεις σου (εάν στη ζωή σου δεν έχεις πιάσει ποτέ στο παρελθόν πριόνι ή ταχυτροχό); Και τελικά, εσύ θα μπορούσες να βασίσεις τη φιλοσοφία μιας ολόκληρης εταιρίας σε ένα απλό χόμπι;
Για τον Περικλή Θερριό και τη σύζυγό του Ελένη Βακονδίου που ζουν μόνιμα στη Σύρο, όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν το μοναδικό όπλο για να ονειρευτούν τη δική τους επιχείρηση, το χειμώνα του 2013. Όταν οι επαγγελματικές προοπτικές εν μέσω κρίσης μηδενίστηκαν, οι περικοπές σε μισθούς επέτρεπαν τα απολύτως απαραίτητα και ο Περικλής βρήκε διέξοδο στον Καναδά, για τη «φρικαλέα» (όπως την περιγράφει σήμερα) θέση του μοναδικού λαντζέρη σε εστιατόριο 600 τ.μ.! «Γύρνα πίσω, θα το παλέψουμε μαζί, κάτι θα βρούμε, αφού πιάνουν τα χέρια μας», είπε η Ελένη από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής στη Σύρο. Και δεν έπεσε έξω. Ένα μήνα μετά, ο Περικλής επέστρεψε. Και σε λίγα απογεύματα, γεννήθηκε η ιδέα ενός πολλά υποσχόμενου brand name που ήρθε στην παγκόσμια αγορά οπτικών, με μοναδικό στόχο να… παραμείνει. Για πάντα.
πέργκολες και ξύλινα παιδικά παιχνίδια, μέχρι να βελτιώσεις τις αποδόσεις σου (εάν στη ζωή σου δεν έχεις πιάσει ποτέ στο παρελθόν πριόνι ή ταχυτροχό); Και τελικά, εσύ θα μπορούσες να βασίσεις τη φιλοσοφία μιας ολόκληρης εταιρίας σε ένα απλό χόμπι;
Για τον Περικλή Θερριό και τη σύζυγό του Ελένη Βακονδίου που ζουν μόνιμα στη Σύρο, όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν το μοναδικό όπλο για να ονειρευτούν τη δική τους επιχείρηση, το χειμώνα του 2013. Όταν οι επαγγελματικές προοπτικές εν μέσω κρίσης μηδενίστηκαν, οι περικοπές σε μισθούς επέτρεπαν τα απολύτως απαραίτητα και ο Περικλής βρήκε διέξοδο στον Καναδά, για τη «φρικαλέα» (όπως την περιγράφει σήμερα) θέση του μοναδικού λαντζέρη σε εστιατόριο 600 τ.μ.! «Γύρνα πίσω, θα το παλέψουμε μαζί, κάτι θα βρούμε, αφού πιάνουν τα χέρια μας», είπε η Ελένη από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής στη Σύρο. Και δεν έπεσε έξω. Ένα μήνα μετά, ο Περικλής επέστρεψε. Και σε λίγα απογεύματα, γεννήθηκε η ιδέα ενός πολλά υποσχόμενου brand name που ήρθε στην παγκόσμια αγορά οπτικών, με μοναδικό στόχο να… παραμείνει. Για πάντα.
Ακούει στο όνομα Zylo Eyewear (πρόσφατα έκανε re-branding από το γνωστό, Xylo Eyewear) και φυσικά, πρόκειται για τα πρώτα (και μοναδικά) χειροποίητα, ξύλινα γυαλιά ηλίου, ένα ελληνικό προϊόν που πλέον ανταγωνίζεται σε ποιότητα, διάσημους οίκους μόδας. «Αν και τα δικά μας φτιάχνονται από την αρχή μέχρι το τέλος στο χέρι και όχι σε μηχανή, όπως τα περισσότερα επώνυμα γυαλιά».
Το WE του NEWS 247 συνάντησε τους δημιουργούς των Zylo Γυαλιών, με αφορμή τα πρώτα γενέθλια και τη συμπλήρωση ενός έτους λειτουργίας της επιχείρησης που «άπλωσε» ήδη τη φήμη της σε Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Μεξικό, Αργεντινή, Ευρώπη και Καναδά, ενώ πρόσφατα έκλεισε την πόρτα σε Κινέζους επενδυτές που θέλησαν να την εξαγοράσουν.
Από την κατσαρόλα και την ταράτσα... σε όλο το διαδίκτυο
Αλήθεια, πώς συνελήφθη η ιδέα για το success story made in Syros; Και ποια τα πλάνα του Περικλή και της Ελένης για τα επόμενα χρόνια;
Οι ίδιοι θυμούνται τότε που το «μαμούνι» των εναλλακτικών γυαλιών τρύπωσε στο μυαλό τους και ξεσπούν σε γέλια. Εφτά μήνες πειράματα και άπειρες εργατοώρες στο αυτοσχέδιο εργαστήριο του γκαράζ τους.
«Πετάξαμε πάνω από 250 ζευγάρια γυαλιών στον κάδο των αχρήστων, τα βράσαμε στην κατσαρόλα για 20 λεπτά και άλλα, τα πετάξαμε από την ταράτσα για να βεβαιωθούμε για την ποιότητά τους. Ναι, όταν τα βράσαμε, ξεκόλλησε τελικά ο βραχίονας. Αλλά αν θέλεις να αγοράσεις γυαλιά ηλίου για να τα μαγειρέψεις, ε τότε τι να σου πω;» λένε και ομολογούν πάντως ότι: «Στο πρώτο crash test διαπιστώσαμε ότι και τανκ να τα πατήσει, επιδιορθώνονται».
Μοναδικά υλικά τότε κάτι κούτσουρα, ένας dremel τροχός, λίγο γυαλόχαρτο, παλιά ελάσματα και φακοί από μεταχειρισμένα γυαλιά. Μετά μπήκε «στο παιχνίδι» το λέιζερ, τα καλούπια, η υψηλής ποιότητας εξωτική ξυλεία που διαλέγει «τάβλα τάβλα» ο Περικλής, η ποικιλία στα χρώματα, ο ακριβός φακός Hoya και η πολυεπίπεδη επεξεργασία. «Τον πρώτο καιρό, μού ήρθε να τον μαχαιρώσω. Ο Περικλής είναι τελειομανής. Είχε χάσει τον ύπνο του. Ξυπνούσε ξημερώματα και σκεφτόταν πώς θα βελτιώσει το design τους. Και τα έτριβε για να δει αν αντέχουν στα σημεία που είχαμε κάνει κούρμπες», παραδέχεται η Ελένη.
«Κρατάμε ενθύμιο το πρώτο δείγμα. Νομίζαμε ότι ανακαλύψαμε τη Γη. Δεν ξέραμε ότι κυκλοφορούν και άλλα ξύλινα γυαλιά ηλίου. Να φανταστείς ακόμα και τα πρώτα γυαλιά που κατασκευάστηκαν στον κόσμο, ήταν επίσης ξύλινα, συγκεκριμένα από κέρατο και η πατέντα ανήκει στη φυλή Ινουίτ. Είχαν μία σχισμή για να βλέπει ο κόσμος που πηγαίνει και όλο το υπόλοιπο ήταν κομμάτι ολόκληρου ξύλου».
Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν. Σήμερα, η ομάδα των πέντε (πλέον) ατόμων (προστέθηκε πρόσφατα ο Χρυσόστομος, ο Λευτέρης και ο Γιώργος) μετακομίζει στον νέο χώρο της 130 τ.μ. στο κέντρο της Σύρου, την Ερμούπολη, ανοίγει καινούργιο showroom στο Σύνταγμα (θα λειτουργεί 4 ώρες τα απογεύματα σε περίπου ένα μήνα), ώστε πελάτες από όλη την Αθήνα να μπορούν να δοκιμάσουν τα γυαλιά Zylo και να τα παραγγείλουν, προετοιμάζεται να μπει στα ράφια καταστημάτων στην Κηφισιά και την Αθήνα, ετοιμάζει καινούργιο site με 3D πρόγραμμα παρουσίασης των γυαλιών, «στήνει» την καινούργια σελίδα στο Facebook, επεξεργάζεται τη νέα σειρά γυαλιών για μυωπία που θα λανσαριστεί από Σεπτέμβριο και φτιάχνει βαλίτσες για «διαφημιστική απόβαση» στο εξωτερικό.
Οι πωλήσεις και τα χειρόγραφα γράμματα που συγκινούν
Γιατί όμως είναι ευκολότερο να «πετάξουν» συριανά γυαλιά στην Αυστραλία και όχι π.χ. στην Αθήνα; «Τα περισσότερα καταστήματα οπτικών δεν δεχόταν μέχρι σήμερα, να δουλέψουν με το κέρδος που εμείς θέλαμε. Αν το κάναμε αυτό, τα γυαλιά θα στοίχιζαν 400 ευρώ το ένα ζευγάρι. Προς το παρόν, πωλούνται διαδικτυακά, σε ένα κατάστημα στην Πάτμο και σε δύο στη Σαντορίνη».
Στον ένα χρόνο λειτουργίας της επιχείρησης, τα «κοντέρ» των πωλήσεων γράφουν στο σύνολο 750 ζευγάρια ηλίου. «Μέχρι τον Αύγουστο πηγαίναμε καλά. Και μετά πέσαμε, όπως είναι φυσιολογικό. Λίγο αργότερα, ήρθε η διαφήμιση του BRAVO (στην οποία πρωταγωνιστούν) και ο κόσμος μάς ξαναθυμήθηκε. Και τώρα πήζουμε. Σε σημείο που δεν προλαβαίνουμε μαγειρέψουμε και σκεφτόμαστε να υπογράψουμε μηνιαίο συμβόλαιο με ένα μαγειρείο εδώ κοντά, για να μάς ταΐζει κάθε μέρα (γέλια)».
Όσον αφορά τα σχόλια του κόσμου, 8 στους 10 δηλώνουν ξετρελαμένοι και ανταποδίδουν με θετικά σχόλια, ευχαριστήρια χειρόγραφα γράμματα, μηνύματα, μέιλ, δώρα και ό, τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. «Υπάρχουν και κάποιοι που παραπονιούνται για την τιμή (κυμαίνονται από 160 έως 260 ευρώ το ζευγάρι, ανάλογα με το σχέδιο). Αλλά πώς μπορεί να θεωρείται ένα γυαλί ξύλινο, χειροποίητο και ελληνικό, ακριβό στα 250 ευρώ, όταν ένα επώνυμο ξεκινάει στα 400 και πάνω; Τα περισσότερα ανταγωνιστικά βγαίνουν από ένα μηχάνημα που σε ενάμιση λεπτό βγάζει δύο ζευγάρια και εμείς θέλουμε τέσσερις περίπου ημέρες για να βγάλουμε ένα. Οι φακοί μας είναι πολύ ακριβοί (HOYA) και δεν χρησιμοποιούμε φθηνή ξυλεία, ούτε μπαμπού. Για να καταλάβεις, όταν η απλή σουηδική ξυλεία κοστίζει 450 ευρώ το κυβικό, ο αμάραντος πάει στα 19.000 ευρώ το κυβικό. Και τα δικά μας έχουν το μισό βάρος από τα πλαστικά. Ζυγίζουν από 27 έως 33 γραμμάρια. Αν αγοράσεις μία φορά στη ζωή σου ξύλινα γυαλιά, δεν θα ξαναφορέσεις πλαστικά».
Από την παραγωγή στην... φιγούρα
Όσον αφορά στην παραγωγή και τα υλικά που χρησιμοποιούν κατά την επεξεργασίας, ο Περικλής και η Ελένη διευκρινίζουν: «Η πρώτη κοπή ξύλου γίνεται με την πριονοκορδέλα. Το επόμενο στάδιο είναι η κοπή στο λέιζερ που είναι και η μοναδική παρέμβαση της τεχνολογίας. Έπειτα κολλάμε τις τρεις στρώσεις σε καλούπια. Κάθε καλούπι έχει αναμονή 12 ώρες περίπου. Μετά, ξεκινάει το τρίψιμο. Από γυαλόχαρτο 40άρι μέχρι 600άρι. Τα ξύλα που χρησιμοποιούμε είναι παλίσανδρος, σφένδαμος, τριανταφυλλιά, πλάτανος, αμάραντος, δρυς και άλλα. Στο σύνολο είναι δεκαέξι στάδια. Και από την στιγμή που ξεκινά και κόβεται το γυαλί, χρειάζεται τέσσερις ημέρες μέχρι την αποστολή κατ’ οίκον. Για την Ελλάδα οι αποστολές ολοκληρώνονται μέσα σε 2 εργάσιμες. Στο εξωτερικό, σε 9 με 12».
Η πρώην Χylo Eyewear που μετονομάστηκε σε Zylo, έβγαζε το 2013 τέσσερα μοντέλα σε συνολικά 18 διαφορετικούς συνδυασμούς ξύλων. «Το 2014 έχουμε 12 σχέδια σε 32 συνδυασμούς ξύλων. Ο κάθε πελάτης θα έχει από εδώ και στο εξής τη δυνατότητα του build to order που θα λειτουργεί ως εξής: θα μπαίνει στο site και θα λέει με τι συνδυασμούς ξύλων θα προτιμάει το γυαλί του. Και θα παρακολουθεί το αποτέλεσμα μέσα από ένα 3D πρόγραμμα».
Προσοχή! Απομιμήσεις παντού
Μέχρι στιγμής, οι παραγγελίες γίνονται μόνο διαδικτυακά. «Μπες στο site, κάνε την παραγγελία και θα έρθει στην πόρτα του σπιτιού σου χωρίς έξοδα αποστολής. Εάν δεν σου αρέσουν, πάρε μας τηλέφωνο από το σπίτι σου, το γραφείο σου, ακόμα και από ένα καφέ και θα έρθουμε επί τόπου να τα πάρουμε πίσω και να σου φέρουμε κάποια άλλα. Όρεξη και κουράγια να έχεις, να δοκιμάζεις δηλαδή. Και αν δεν σου αρέσει τίποτα, τα χρήματα επιστρέφονται στο λογαριασμό σου την επόμενη κιόλας στιγμή. Στο site βέβαια έχουμε μετρολόγιο και σου δίνουμε συμβουλές - για παράδειγμα, να μετρήσεις τα παλιά σου γυαλιά - για να έχεις μία εικόνα. Αλλά και αν πάλι δεν βγάλεις άκρη, συνομιλείς απευθείας μαζί μας. Άσε που τα γυαλιά έχουν flex βραχίονες και ταιριάζουν στους περισσότερους. Τα γυαλιά δεν ξεχειλώνουν και αν πάθουν κάτι, μπορείς να τα στείλεις πίσω πάλι με χρέωση δική μας, να πεις στον οπτικό σου να μάς καλέσει να του δώσουμε πέντε πληροφορίες ή να επισκεφτείς ένα εργαστήριο στην Αθήνα, με το οποίο συνεργαζόμαστε. Δεν παθαίνουν όμως κάτι εύκολα, ούτε σφίξιμο δεν χρειάζονται».
Αλλά, «Προσοχή στις απομιμήσεις». Πρόσφατα, οι δημιουργοί του Zylo Eyewear, δέχτηκαν τηλεφώνημα από πελάτη. Καταστηματάρχης στην Αθήνα, είχε πουλήσει στον ίδιο ξύλινα γυαλιά – μαϊμού. Και όταν ο πελάτης «χτύπησε» το προϊόν στην QR CODE εφαρμογή, το σχετικό βίντεο έδειξε γυαλιά στοalibaba.com, κόστους 5 δολαρίων. «Ειλικρινά, δεν έχουμε χρόνο ούτε μηνύσεις να κάνουμε. Μπορούν τα σκυλιά που γαβγίζουν να σταθούν εμπόδιο στην επιτυχία;».
Κλείνοντας, ο Περικλής και η Ελένη επισημαίνουν ότι δεν ξεχνούν από πού ξεκίνησαν και στέλνουν το δικό τους μήνυμα σε όσους εξακολουθούν να ονειρεύονται, παρά τις δυσκολίες της κρίσης: «Κανένας να μην βάλει το κεφάλι κάτω. Κάνε αυτό που θέλεις, αρκεί να το αγαπάς πολύ και να έχεις υπομονή. Πραγματικά μπορείς να κάνεις τα πάντα. Ακόμα και αν δεν ξέρεις. Για όλα υπάρχει λύση. Και μην φοβηθείς να ζητάς βοήθεια. Εμείς ζούμε το όνειρο και πλέον πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να ζήσει ο καθένας από εσάς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου