ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ
H είσοδος στον επόμενο θάλαμο του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης θα είναι πιο δύσκολη και πιο χρονοβόρα,
καθώς οι αρχαιολόγοι είναι υποχρεωμένοι να σκάψουν με τα χέρια, όπως έκαναν παραδοσιακά στο παρελθόν.
Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρίσκεται πληθώρα ευρημάτων στο νεό θάλαμο που σημαίνει ότι η αποχωμάτωση πρέπει να γίνει προσεκτικά.
Το σημείο στο οποίο έχει φτάσει η ανασκαφή οι αρχαιολόγοι δεν μπορούν να... χρησιμοποιήσουν τη σύγχρονη τεχνολογία.
Πίσω από τη σπασμένη θύρα πρέπει να προχωρήσουν κυριολεκτικά πόντο, πόντο επιστρέφοντας στην κλασική μορφή των ανασκαφών.
Έχουν μπροστά τους και πάλι τόνους χώματος όμως αυτή τη φορά σκάβουν πίσω από θύρα, σε ένα χώρο δηλαδή, όπου είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται ο προθάλαμος ή ακόμη και ο ίδιος ο νεκρικός θάλαμος.
Αυτό σημαίνει ότι στον χώρο αυτό που είναι καλυμμένος ως πάνω με χώμα είναι πολύ πιθανό κάθε εκατοστό να κρύβει ευρήματα, τα κτερίσματα δηλαδή του νεκρού ή των νεκρών.
Στο σημείο αυτό, όπου όλα δείχνουν ότι το μνημείο είναι κατηφορικό η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι να υπάρχει είτε σκάλα, είτε μια “ράμπα” που οδηγεί σε θάλαμο.
Είναι άγνωστο το βάθος ή το μήκος της, όμως οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι σε αυτό το στάδιο θεωρείται απίθανο να υπάρχει κάποιο καλλιτεχνικό εύρημα στο δάπεδο όπως το ψηφιδωτό με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη, ωστόσο η πλούσια διακόσμηση του τάφου τους κάνει να ελπίζουν σε κάποιο εύρημα όμως ανάγλυφους ρόδακες στα πλάγια ή στην οροφή.
Η παράσταση με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη κάνει πολλούς να μιλούν για γυναικεία ταφή.
Έχουν μπροστά τους και πάλι τόνους χώματος όμως αυτή τη φορά σκάβουν πίσω από θύρα, σε ένα χώρο δηλαδή, όπου είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται ο προθάλαμος ή ακόμη και ο ίδιος ο νεκρικός θάλαμος.
Αυτό σημαίνει ότι στον χώρο αυτό που είναι καλυμμένος ως πάνω με χώμα είναι πολύ πιθανό κάθε εκατοστό να κρύβει ευρήματα, τα κτερίσματα δηλαδή του νεκρού ή των νεκρών.
Στο σημείο αυτό, όπου όλα δείχνουν ότι το μνημείο είναι κατηφορικό η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι να υπάρχει είτε σκάλα, είτε μια “ράμπα” που οδηγεί σε θάλαμο.
Είναι άγνωστο το βάθος ή το μήκος της, όμως οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι σε αυτό το στάδιο θεωρείται απίθανο να υπάρχει κάποιο καλλιτεχνικό εύρημα στο δάπεδο όπως το ψηφιδωτό με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη, ωστόσο η πλούσια διακόσμηση του τάφου τους κάνει να ελπίζουν σε κάποιο εύρημα όμως ανάγλυφους ρόδακες στα πλάγια ή στην οροφή.
Η παράσταση με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη κάνει πολλούς να μιλούν για γυναικεία ταφή.
Ειδικά αυτά τα δύο πρόσωπα δεν απαντώνται σε καμία ανδρική ταφή στην περιοχή της Μακεδονίας, αντιθέτως Πλούτωνας και Περσεφόνη είναι τα πρόσωπα που αναπαριστώνται σε ζωγραφικές συνθέσεις σε δύο μακεδονικού τύπου τάφους.
Η μια, η πιο γνωστή είναι εκείνη στον ομώνυμο τάφο του βασιλικού νεκροταφείου στις Αιγές, ενώ η σκηνή με τον γάμο Πλούτωνα και Περσεφόνης βρίσκεται στην πλάτη του θρόνου στον τάφο που αποδίδεται στη μητέρα του Φιλίππου του Β' , της Ευρυδίκης.
Η μια, η πιο γνωστή είναι εκείνη στον ομώνυμο τάφο του βασιλικού νεκροταφείου στις Αιγές, ενώ η σκηνή με τον γάμο Πλούτωνα και Περσεφόνης βρίσκεται στην πλάτη του θρόνου στον τάφο που αποδίδεται στη μητέρα του Φιλίππου του Β' , της Ευρυδίκης.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου