Τα τέλη κυκλοφορίας και η φορολογία των αυτοκινήτων είναι ένα από τα ζητήματα που εξετάζουν στο ΥΠΟΙΚ και αναμένονται αλλαγές ακόμα και πριν από το 2016.
Τα σενάρια είναι αρκετά και τα περισσότερα θέλουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ εξετάζεται και η καταβολή τελών για όσους ιδιοκτήτες ΙΧ είχαν...απαλλαγή έως τώρα.
Το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές το επιβεβαίωσε χθες σε δηλώσεις του ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρύφωνας Αλεξιάδης. Μιλώντας στον Βήμα FM, είπε ότι «ίσως υπάρξουν και φέτος αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, αλλά αυτό είναι θέμα απόφασης γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής».
Τα σενάρια για τα νέα τέλη
- Η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα, το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθεί.
- Η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά, και για τα οποία σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Περιβαλλοντικό Τέλος
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia, το Περιβαλλοντικό Τέλος εξετάζεται εδώ και αρκετό καιρό και θα αφορά στα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η επέκτασή του στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Μάλιστα, μετά το σκάνδαλο του ομίλου VW η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους έχει ενισχυθεί έντονα, ενώ από την άλλη μεριά επιβάλλεται και από άλλα κράτη-μέλη. Το κόστος αναμένεται να κυμανθεί από 30 έως και 70 ευρώ ετησίως. Επίσης, στα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνεται και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα επίπεδα της βενζίνης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia, το Περιβαλλοντικό Τέλος εξετάζεται εδώ και αρκετό καιρό και θα αφορά στα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η επέκτασή του στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Μάλιστα, μετά το σκάνδαλο του ομίλου VW η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους έχει ενισχυθεί έντονα, ενώ από την άλλη μεριά επιβάλλεται και από άλλα κράτη-μέλη. Το κόστος αναμένεται να κυμανθεί από 30 έως και 70 ευρώ ετησίως. Επίσης, στα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνεται και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα επίπεδα της βενζίνης.
Στόχος να αποφευχθεί νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να υπάρξει μία ελάφρυνση σε ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών ΙΧ και να μετατεθεί το βάρος σε άλλες κατηγορίες προκειμένου να αποτραπεί νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες.
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να υπάρξει μία ελάφρυνση σε ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών ΙΧ και να μετατεθεί το βάρος σε άλλες κατηγορίες προκειμένου να αποτραπεί νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες.
Πηγή: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου