Οι νέες ρυθμίσεις για τη φορολόγηση των Ι.Χ. που κατατέθηκαν χθες το απόγευμα στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προβλέπουν μείωση κατά 50% του τέλους ταξινόμησης σε όλα τα καινούργια και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα (και μοτοσυκλέτες) ανεξαρτήτως κυβισμού και κατάργηση των τελών μεταβίβασης και έκδοσης άδειας κυκλοφορίας για τα «εγχώρια» μεταχειρισμένα .Οι νέες ρυθμίσεις ισχύουν από σήμερα έως τις 7 Αυγούστου 2009.
Μεγαλύτερο είναι το κέρδος για αγορές πολυτελών και υψηλού κυβισμού οχήματα,ενώ στα μικρά και μεσαία Ι.Χ. τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της αγοράς, το όφελος είναι από 350 ευρώ έως το πολύ κατά 800.
Ενδεικτικά και σύμφωνα με τις νέες τιμές, ο φορολογούμενος που θα προχωρήσει στην αγορά ενός Daihatsu Cuore 1.0 ενώ με το προηγούμενο φορολογικό καθεστώς θα πλήρωνε 9.190 ευρώ, με το νέο καθεστώς θα καταβάλει 8.715 ευρώ, δηλαδή 475 ευρώ λιγότερα. Αντίστοιχα, 580 ευρώ θα γλιτώσει όποιος προχωρήσει στην αγορά ενός Οpel Αstra 1.400 κυβικών εκατοστών αφού αντί για 7.090 ευρώ θα καταβάλει 16.510 ευρώ.
Από την άλλη πλευρά,, ο φορολογούμενος που θα προχωρήσει στην αγορά ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου μάρκας Μercedes τύπου GL 450 ενώ με το προηγούμενο φορολογικό καθεστώς θα κατέβαλλε 108.900 ευρώ, με το νέο φορολογικό καθεστώς θα καταβάλει 96.600 ευρώ, δηλαδή 12.300 ευρώ λιγότερα. Επίσης ο αγοραστής μιας ΒΜW 520 θα γλιτώσει λόγω των νέων ρυθμίσεων 4.214 ευρώ αφού αντί για 44.850 ευρώ θα καταβάλει 40.636 ευρώ.
Οι μειώσεις αυτές διαμορφώνονται από τη μείωση κατά 50% του τέλους ταξινόμησης το οποίο υπολογίζεται επί της εργοστασιακής αξίας κάθε αυτοκινήτου και κυμαίνεται για τα αυτοκίνητα τελευταίας αντιρρυπαντικής οδηγίας από το 5% έως το 50% ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα για τα αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ. το τέλος είναι 50% της εργοστασιακής αξίας και με τις νέες ρυθμίσεις περιορίζεται στο 25%.ενώ για τα οχήματα 1.600 έως 1.800 κυβικών εκατοστών από το 30% της εργοστασιακής αξίας περιορίζεται στο 15%.
Τ α μεταχειρισμένα
Η νομοθετική ρύθμιση καλύπτει και όλα τα καινούργια και μεταχειρισμένα Ι.Χ. τα οποία έχουν εισαχθεί αλλά δεν έχουν ταξινομηθεί (δεν έχουν πάρει πινακίδες ακόμη και αν έχει καταβληθεί το τέλος ταξινόμησης) ή πρόκειται να εισαχθούν εντός των επόμενων τεσσάρων μηνών.
Επίσης, η ρύθμιση ευνοεί και την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων κατασκευής ακόμη και 2001 ή 2002 (ηλικίας έως και 7 ή 8 ετών) καθώς αφορά και τα Ι.Χ. παλαιότερης αντιρρυπαντικής οδηγίας (98/69 φάση Α). Να σημειωθεί ότι από τις αλλαγές μεγάλοι χαμένοι είναι οι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. καθώς η πτώση των τιμών των καινούργιων συμπαρασύρει προς τα κάτω και τις τιμές των μεταχειρισμένων Ι.Χ. που ήδη κυκλοφορούν στην Ελλάδα.
Τέλος, το υπουργείο αποφάσισε και περιέλαβε στις σχετικές ρυθμίσεις και την κατάργηση του φόρου μεταβίβασης οχημάτων καθώς και του τέλους έκδοσης αδείας κυκλοφορίας έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2009. Ο φόρος μεταβίβασης κυμαίνεται από 30 έως 205 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό (90 ευρώ για τη δημοφιλή κατηγορία των 1.300-1.600 κ.εκ.) ενώ το τέλος αδείας είναι ενιαίο για όλα τα Ι.Χ. ύψους 75 ευρώ. Έτσι, το μέγιστο όφελος για τον αγοραστή ενός μεταχειρισμένου Ι.Χ. το οποίο ήδη κυκλοφορεί (έχει πάρει πινακίδες κυκλοφορίας) είναι 280 ευρώ.
Πως διαμορφώνονται οι τιμές στα νέα αυτοκίνητα. Σε παρένθεση οι παλιές τιμές.
Audi A3 1.4 €21.755 (22.600)
BMW116i €22,055 (23.350)
Daihatsu Coure1. €8.715 (9.190)
Honda Jazz €13.410 (13.990)
KIA Ceed € 18.235 (19.250)
Mercedes GL450 €96.600 (108.900)
Nissan Micra 1.2 €10.620 (11.020)
Opel Astra 1.4 €16.510(17.090)
Peugeot 308GT €23.410 (24.850)
Seat Ibiza 1.2 €11.545 (11.990)
Skoda Fabia 1.2 €11590 (11.990)
Suzuki Alto €8.640((8/990)
VW Golf !.4 TSI €16.870 (17.550)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου