Αυτοί, όμως, χρειάζονται στο «βαθύ πανεπιστήμιο», σε αυτό το πλέγμα μικρών και μεγάλων συμφερόντων των ελληνικών πανεπιστημίων, αφού συνυπολογίζονται στην κρατική επιχορήγηση, στην ποσόστωση των εκπροσώπων των φοιτητών στα πανεπιστημιακά όργανα κ.λπ, κ.λπ. αμαρτωλά.
Πέραν τούτου, ωστόσο, υπάρχει και το ηθικό ζήτημα, το οποίο, προφανώς, λανθάνει ηθελημένα της προσοχής του αρχηγού του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης και δεν είναι άλλο από την ενθάρρυνση της ήσσονος προσπάθειας των υποψηφίων για τα Α.Ε.Ι.
Πιστός στην παράδοση με την οποία γαλουχήθηκε στα άγουρα μαθητικά του χρόνια, όταν διακρίθηκε στις καταλήψεις των σχολείων, ο κ. Τσίπρας είναι το νόμιμο παιδί του συνθήματος «Όχι στην εντατικοποίηση των σπουδών», το οποίο κυριαρχεί εδώ και δεκαετίες στις διαδηλώσεις των φοιτητών της παράταξής του.
Καταδικάζοντας την προσπάθεια, τον κάματο, τη φιλοδοξία για στόχους υψηλούς με το σύνθημα «Η αριστεία είναι ρετσινιά», η σημερινή, ελληνική αριστερά, γαλουχεί τους οπαδούς και τους ψηφοφόρους της στη ραθυμία και στην κοινωνική εκείνη στάση, σύμφωνα με την οποία, η κοινωνία χρωστάει σε κάποιους τα πάντα και όχι το αντίστροφο που είναι πως όλοι πρέπει να προσφέρουν στην κοινωνία το καλύτερο που μπορούν.
Και για να το κάνουν αυτό, θα πρέπει να έχουν, αφενός, τις γνώσεις και τις δεξιότητες και, αφετέρου, την συνείδηση του χρέους έναντι του κοινωνικού συνόλου, το οποίο μέσα από τις στερήσεις του, τους παρέχει τη δυνατότητα των δωρεάν για όλους, σπουδών.
Δεν είναι μυστικό πως η αριστερά σήμερα, επιδιώκει τη δημιουργία ενός νέου προλεταριάτου με μικρές ή ανύπαρκτες γνώσεις και δεξιότητες, φοβικό απέναντι στην τεχνολογία (θυμάστε τις θεωρητικές «επεξεργασίες» των θεωρητικών της περί τεχνοφασισμού;), με αισθήματα μειονεξίας, τάσεις απομονωτισμού από την υπόλοιπη Ευρώπη, - κυρίως - έτσι ώστε να μπορεί εύκολα να χειραγωγηθεί και να αποτελέσει το «καύσιμο της επερχόμενης επανάστασης».
Επεκτείνοντας την ήσσονα προσπάθεια ως βασική, καταστατική αρχή της ιδεολογίας της σύγχρονης, ελληνικής αριστεράς, σε άλλα πεδία της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής δραστηριότητας, δεν είναι δύσκολο να διακρίνουμε όλα εκείνα που αναφέρονται στην πρώτη παράγραφο αυτού του σημειώματος: την ακατάσχετη παροχολογία, την διάθεση να υποσχεθούν τα πάντα σε όλους - ακόμη και σ’ εκείνους που δεν θέλουν και δε ζητούν τίποτα - προκειμένου, κατά τη γνώμη τους, να δημιουργήσουν «κλίμα ανατροπής».
Τα νέα, όμως, δεν είναι καλά. Μπορεί η πολιτική αυτή να βρήκε ανταπόκριση την εποχή, όταν η κοινωνία αμήχανη παρακολουθούσε σε ζωντανή μετάδοση την χρεοκοπία της, σήμερα κάτι τέτοιο προκαλεί μόνο θυμηδία στους ανά την επικράτεια καφενέδες. Γιατί μπορεί να υπόσχεσαι πολλά, αλλά ο πολίτης γνωρίζει πολύ καλά, από την εμπειρία του πως το ψέμα, έχει κοντά ποδάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου